Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.
Після цього уроку учні зможуть:
-встановлювати типи вхідних та вихідних даних програми;
-пояснювати формат запису та суть роботи функцій введення та виведення даних;
-пояснювати призначення та суть оператора присвоєння;
-набути навичок роботи у групі;
Інформатика 8 Найденко І.Д.
Урок № 43
Тема: Практична робота 11. Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування Lazarus.
Мета:
Знаннєва складова: розуміти поняття об’єкта в мові програмування, його властивостей.
Діяльнісна складова: розв’язувати задачі з використанням лінійної алгоритмічної структури, коректно добирати типи даних.
Ціннісна складова: оцінювати відповідність результатів виконання програми поставленій задачі.
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.
Хід уроку.
Учитель пропонує учням пригадати, що таке оперативна пам’ять комп’ютера і яке її призначення. Вони пригадують, що вся пам'ять розбита на комірки, у яких можуть зберігатися різні дані. Дані обробляють команди програми, отже, для правильної роботи цих команд необхідно вказувати в програмі, які саме дані (якого типу) зберігаються в комірках пам’яті. Подібних правил дотримуємося і ми, коли йдемо, наприклад, до крамниці за продуктами. Ми знаємо, яку кількість товару придбаємо, і тому беремо із собою відповідного розміру сумку. Сьогодні ми використаємо ці знання у складанні та виконанні лінійних алгоритмів.
Після цього уроку учні зможуть:
Варіант 1. Вправа 1 Визначити тип результату обчислення наступних виразів:
Вправа 2 Є три цілочислові змінні з поточними значеннями А=3, В=5, С=7. Які значення матимуть ці змінні в результаті виконання таких послідовності операторів присвоювання: С:=А*В+2; В:=В+1; А:=С-А*А;
|
Варіант 2. Вправа 1 Визначити тип результату обчислення наступних виразів:
Вправа 2 Є три цілочислові змінні з поточними значеннями А=2, В=4, С=6. Які значення матимуть ці змінні в результаті виконання таких послідовності операторів присвоювання: С:=А*В-1; В:=В-А; А:=С*С;
|
Варіант 3. Вправа 1 Визначити тип результату обчислення наступних виразів:
Вправа 2 Є три цілочислові змінні з поточними значеннями А=4, В=2, С=3. Які значення матимуть ці змінні в результаті виконання таких послідовності операторів присвоювання: С:=А*В+4; В:=С-В; А:= А*А-В;
|
Варіант 4 Вправа 1 Визначити тип результату обчислення наступних виразів:
Вправа 2 Є три цілочислові змінні з поточними значеннями А=-2, В=5, С=1. Які значення матимуть ці змінні в результаті виконання таких послідовності операторів присвоювання: С:=А*2+С; В:=В+С; А:=С-А*А;
|
Вправа 1. Створити проект для розв'язання задачі.
Хлопчик прибіг до буфету придбати продукти для себе та своїх друзів. Він придбав X тістечок вартістю 4,50 грн. за штуку та Y пакетів соку вартістю 3,50 грн. Визначте, на яку суму хлопчик придбав продукти.
Хід роботи
Виконання процедури має привести до виведення шуканої вартості покупки, якщо значення кількості тістечок та кількості пакетів соку введено в поля Edit. Орієнтовний програмний код:
Var x, y: integer; s: real;
Begin
X: =strtoint (edit1.text);
Y: =strtoint (edit2.text);
S: =4.5*x + 3.5*y;
label3.caption:= 'Вартість покупки = '+floattostr(s);
End;
Домашнє завдання
Повторити п. 6.1, с.181 – с.188. Домашня сесія (join.naurok.ua - №1094016).
Вправа
Для швейної компанії розробіть проект із графічним інтерфейсом Залишок, за допомогою якого користувач планового відділу буде визначати площу тканини, яка залишиться після того, як із заготовки у формі квадрата зі стороною а вирізали круг радіусом R. Перевірте виконання проекту для a = 4 м, R = 2 м.
1