Практична робота №2 Спроби розділення сумішей

Про матеріал
Практична робота№2 з хімії для 7 класу з теми 'Спроби розділення сумішей'. Робота складена відповідно до підручника М. Савчин.
Перегляд файлу

ПІП __________________________    КЛАС ______

Дата: _________________________

Практична робота № 2

 

Тема: «Способи розділення сумішей» 

Назва і порядок виконання досліду

Спостереження і висновок

І. Розчинення неоднорідної суміші у воді

1.                   Розгляньте зовнішній вигляд неоднорідної  суміші.

2.                   Відміряйте мірним циліндром 10 мл дистильованої води й вилийте її у склянку. 3. Насипте в склянку з водою 1-2 шпателі неоднорідної суміші.

4. Перемішайте вміст склянки скляною паличкою з гумовим наконечником для прискорення  розчинення.

З яких частинок складається суміш?

______________________________________________

 

Що спостерігається під час перемішування суміші?

______________________________________________

 

Опишіть зовнішній вигляд одержаного розчину.

______________________________________________

ІІ. Розділення розчину й нерозчинних речовин 1. Виготовте фільтр, укладіть його в лійку, змочивши водою.

2. Профільтруйте суміш з попереднього досліду,  дотримуючись правил фільтрування.

Опишіть зовнішній вигляд фільтрату.

______________________________________________

 

Що спостерігається на фільтрі?

______________________________________________

 

ІІІ.     Добування     розчиненої     речовини      з

однорідної суміші

1.                   Вилийте одержаний фільтрат у порцелянову  чашку, і випарюйте, дотримуючись правил випарювання і безпеки.

2.                   Висипте добуту речовину в паперовий пакет, підпишіть його і віддайте вчителю.

Порівняйте зовнішній вигляд чистої речовини і  суміші.

______________________________________________

______________________________________________

______________________________________________

______________________________________________

ІV. Розділення суміші сірки та заліза за допомогою магніту.

У ступку насипте трохи сірки і ретельно перетріть у дрібний порошок, додайте ошурки заліза та перемішайте. Висипте суміш на аркуш паперу і прикладіть знизу магніт 

Спостереження:

______________________________________________

_______________________________________________

_______________________________________________

_______________________________________________

Мета: навчитися застосовувати на практиці теоретичні знання про способи розділення неоднорідної та однорідної сумішей; формувати навички роботи з хімічними речовинами та хімічним обладнанням.

Обладнання: лабораторний штатив з кільцем, нагрівальний прилад, дві хімічні склянки ємністю 50 мл, лійка, порцелянова чашка, дві скляні палички, мірний циліндр, шпатель, фільтрувальний папір, ножиці, сірники, паперовий пакет, магніт.

Реактиви: суміш (мідний купорос із піском), дистильована вода, сірка, залізні ошурки

 

Інструктаж з БЖ 

Хід роботи

1. Заповніть таблицю.

V.         Розділення     суміші сірки   та             заліза відстоюванням.

Суміш, отриману у попередньому завданні, пересипаємо у склянку з водою.

Спостереження:

Що і чому відбувається з речовинами?

______________________________________________

_______________________________________________ _______________________________________________

 

ВИСНОВОК: 

Зробіть висновки про способи розділення однорідних та неоднорідних сумішей:

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

 

pdf
Пов’язані теми
Хімія, Матеріали до уроків
Додано
21 жовтня 2023
Переглядів
398
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку