ПІП __________________________ КЛАС ______
Дата: _________________________
Назва і порядок виконання досліду |
Спостереження і висновок |
І. Розчинення неоднорідної суміші у воді 1. Розгляньте зовнішній вигляд неоднорідної суміші. 2. Відміряйте мірним циліндром 10 мл дистильованої води й вилийте її у склянку. 3. Насипте в склянку з водою 1-2 шпателі неоднорідної суміші. 4. Перемішайте вміст склянки скляною паличкою з гумовим наконечником для прискорення розчинення. |
З яких частинок складається суміш? ______________________________________________
Що спостерігається під час перемішування суміші? ______________________________________________
Опишіть зовнішній вигляд одержаного розчину. ______________________________________________ |
ІІ. Розділення розчину й нерозчинних речовин 1. Виготовте фільтр, укладіть його в лійку, змочивши водою. 2. Профільтруйте суміш з попереднього досліду, дотримуючись правил фільтрування. |
Опишіть зовнішній вигляд фільтрату. ______________________________________________
Що спостерігається на фільтрі? ______________________________________________
|
ІІІ. Добування розчиненої речовини з однорідної суміші 1. Вилийте одержаний фільтрат у порцелянову чашку, і випарюйте, дотримуючись правил випарювання і безпеки. 2. Висипте добуту речовину в паперовий пакет, підпишіть його і віддайте вчителю. |
Порівняйте зовнішній вигляд чистої речовини і суміші. ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ |
ІV. Розділення суміші сірки та заліза за допомогою магніту. У ступку насипте трохи сірки і ретельно перетріть у дрібний порошок, додайте ошурки заліза та перемішайте. Висипте суміш на аркуш паперу і прикладіть знизу магніт |
Спостереження: ______________________________________________ _______________________________________________ _______________________________________________ _______________________________________________ |
Мета: навчитися застосовувати на практиці теоретичні знання про способи розділення неоднорідної та однорідної сумішей; формувати навички роботи з хімічними речовинами та хімічним обладнанням.
Обладнання: лабораторний штатив з кільцем, нагрівальний прилад, дві хімічні склянки ємністю 50 мл, лійка, порцелянова чашка, дві скляні палички, мірний циліндр, шпатель, фільтрувальний папір, ножиці, сірники, паперовий пакет, магніт.
Реактиви: суміш (мідний купорос із піском), дистильована вода, сірка, залізні ошурки
Інструктаж з БЖ
1. Заповніть таблицю.
V. Розділення суміші сірки та заліза відстоюванням. Суміш, отриману у попередньому завданні, пересипаємо у склянку з водою. |
Спостереження: Що і чому відбувається з речовинами? ______________________________________________ _______________________________________________ _______________________________________________
|
ВИСНОВОК:
Зробіть висновки про способи розділення однорідних та неоднорідних сумішей:
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________