Практична робота. Природні багатства мого краю

Про матеріал
Конспект уроку створений в умовах дистанційного навчання. Розроблений за програмою О.Я. Савченко для учнів 1 класу НУШ.Знайомить з природніми багатствами України,розширює знання про працю людей,розвиває спостережливість,уміння аналізувати,співставляти,любити та дбати про природні багатства рідного краю.
Перегляд файлу

Тема: Практична робота. Природні багатства мого краю

«Доброго ранку і доброго дня»,-

Говорите ви і говорю вам я.

Хай плескають ручки, хай тупають ніжки,

Працюють голівки і сяють усмішки.

-Усміхніться своїм близьким і рідним, і з веселим, бадьорим настроєм почнемо працювати.

- Для уроку нам знадобиться:

Підручник     ст.106-107      

Зошит                ст.42          

Олівці   Веселка, кольорові олівці, набір олівцяНожиці  Кравецькі ножиці для лівші Fiskars Classic 21 - купити ножиці для ... КлейКлей ПВА 50 мл, цена 5,77 грн., купить в Одессе — Prom.ua (ID#8757621)

 

 

1.Аутотренінг.

-Хочу запропонувати вам, друзі, хвилинку аутотренінгу. Це допоможе нам краще працювати на уроці. Сядьте зручно, заплющте очі, повторюйте повільно такі слова:

« Я учень(учениця). Я ходжу до школи. Мене навчають учитись. Я хочу все знати.»

2.Фенологічні спостереження

-Дітки, продовжуйте свої спостереження за природою. Виявляється, у природі все взаємопов’язане. Ось вам невеличке завдання – перевірте народну прикмету:

 Бджоли з вулика не вилітають – на дощ.

-Дітки, яку тему ми вивчали на попередньому уроці? («Природа мого краю»).

-Як називається місце, де ми народилися та виросли ? (Рідний край)

3.Хвилинка поезії

Різні в світі є країни,

Різні люди є на світі,

Різні гори, полонини,

Різні трави, різні квіти.

Є з усіх одна країна,

Найрідніша нам усім.

То – прекрасна Україна,

Нашого народу дім.

          Зараз, люба дітвора,

          В нас цікава буде гра.

          І дівчатка, і хлоп’ята

         Дуже люблять мандрувати.

          Вирушаємо ми нині

          В подорож по Україні

  4.Складання павутинки до слова «Україна»

 

                                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Зверніть увагу на слово зірки, яка обведена. Це одне з ключових слів нашого уроку.

5.Відгадування кросворду

  • Заповніть клітинки кросворда, прочитайте слово по вертикалі. Це друге ключове слово нашого уроку.

-Отже, прочитайте тему нашого уроку на нашій дошці.

6.Робота за підручником (ст.106)

- Розглянь фотографії, подумай і розкажи, що дарує людині природа.

  • Які природні багатства ви знаєте?

Прочитайте рядки із віршика, в якому говориться про багатства, які дарує нам природа.

-    Ми - хазяї нашої природи, і вона для нас - комора сонця з великими скарбами життя. Рибі - вода, птахові - повітря, звірові - ліс і гори. А людині потрібна Батьківщина…

-   З давніх-давен людина займається на Землі господарством. Будує міста і села, займається вирощуванням сільськогосподарських культур. Усе це необхідно.

    Але часто, щоб побудувати місто, прокласти дорогу,  людині доводиться знищувати ліси або використовувати  поля та луки. Ось чому з кожним роком на Землі залишається все менше лісів. Зате все більше забруднюються повітря, вода. Ви знаєте, що вони необхідні для життя рослин, тварин, людини. Але від заводів і фабрик у повітря потрапляють дим, пил, а в ріки й озера —стічні води з різними шкідливими речовинами.

   Люди часто рвуть красиві рослини, жорстоко знищують тварин заради хутра або м’яса, а інколи навіть і просто так, заради розваги.

   Постійно користуючись природою, черпаючи  її джерела, людина навіть думати не хотіла, що воно коли-небудь буде вичерпане.

   Та сьогодні вже стало зрозуміло, що без розв’язання природоохоронних проблем життя на Землі буде в небезпеці.

 

-Розгляньте малюнки.

 

- Як називаються ці предмети?

- Чи належать ці предмети до об’єктів природи?

- Як називаються предмети, які створені руками людини.

- Для того, щоб створити ці предмети ми використовуємо ресурси нашої матінки природи.

-Для того, щоб дізнатися, що, з чого і як людина це робить. вирушимо до Країни майстрів.

7.Перше місто – Місто гончарів

- Хто такі гончарі?

- Оберіть на столі предмети, виготовлені з глини, розділіть їх на три групи.

https://znaika.com.ua/upload/Image/master-klass/GLINA/glina14.jpg  Горшок для запекания дымленый/резной. Купить Горшок для запекания ...07-05-2019 16-44-42.jpg

-Як називається перша група предметів,як називається друга група предметів,

третя   група предметів.

- На столі – шматочки глини    . https://znaika.com.ua/upload/Image/master-klass/GLINA/glina15.jpg

- Що з неї добре робити?

- Тому люди здавна виготовляють із неї посуд. https://www.youtube.com/watch?v=0U4526gP2pU

Глину видобувають у кар’єрі екскаваторами.    07-05-2019 14-23-36.jpg

 

У сирому вигляді вона пластична, її змішують із водою до стану густої пасти, 

  07-05-2019 14-37-15.jpg

потім з неї ліплять посуд або іграшки.               08-05-2019 17-18-01.jpg

Висихаючи, глина твердне, і стає дуже міцною. https://ykl-res.azureedge.net/5ddb9ac9-d834-4a9d-b1f7-5a49e9810edd/07-05-2019%2014-44-04-w692.jpg

 Потім вироби обпалюють у печі при високій температурі.

Після випалення глина стає міцною.                    07-05-2019 14-41-55.jpg

-Такі речі називають керамікою, а майстрів, які виготовляють – гончарями.

У народі говорять: «Глина для гончаря – що пісня для солов’я». У деяких

 регіонах   України досі працюють майстри з виготовлення глиняних

предметів.   Центрами гончарства є Опішня на Полтавщині, Яворів на

Львівщині, Косів на Івано- Франківщині. https://www.youtube.com/watch?v=oyAWeiUiPU8

Мандри: Опішня. Музей гончарства

З глини також виготовляють будівельний матеріал – це цеглу та черепицю.

8.Друге місто- Місто металургів

  • А з чого виготовлено ось цей посуд?

  

Ч30090 - Ситон чугун - Чугунная сковорода ВОК, 30см : Купить ...   Какие металлы помимо меди используются в сплаве при производстве ...    ROZETKA | Набор посуды КМК Усадьба-1 из 6 предметов. Цена, купить ...

  • Звідки беруть залізо?
  • Воно створене самою природою. На столі лежать шматочки залізняку – це корисна копалина, людина добуває її або екскаватором із поверхні землі. Або глибоко під землею в шахті. https://www.youtube.com/watch?v=JMt8LOff0nU
  • Знімають шар землі. Гірники бурять свердловини, закладають у них вибухівку, підривають її за допомогою електрики. Верхній шар ґрунту після вибуху відкриває сховану під ним залізну руду у вагони. Руда потрапляє на завод, і перетворити її на залізо допомагає вогонь. У величезних печах- домнах – удень і вночі бушує полум’я. У домни надходить залізняк, його плавлять, і він стає рідким. Так отримують чавун. Чавун відправляють до сталеварів і в мартенівських печах варять сталь. Потім сталь виливають у форми – склянки і , коли метал остигає, витягають зливок. У прокатному цеху цей зливок розкочують у тонкі й товсті листи сталі, а з них виготовляють різні предмети.

Запаси залізних руди зосереджені в Криворізькому залізорудному басейні, Кременчуцькому і Білозерському залізорудних районах. https://www.youtube.com/watch?v=B2w3nMLcm5Y

Складання «ланцюжка»

  • Складемо «ланцюжок»: як до нас у дім потрапляє металевий посуд?

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=aDVRsTp0_Oc

9.Фізкультхвилинка   https://www.youtube.com/watch?v=0a7dfpihN6s

10.Третє місто – Місто книговидавців

  • Папір винайшли в Китаї. Китайці виготовляли його з розмочених рослинних волокон. До Європи папір потрапив 1000-1100рр.н.е. Виявилось, що його можна виготовляти з дерева, ганчірок і навіть…зі старого паперу – макулатури. Отже, папір можна використовувати двічі!

Як саме виготовляють папір у наші дні? https://www.youtube.com/watch?v=X-FAyOeq0Us

Складно повірити, що білий аркуш паперу зроблений з ялини, осики і берези. Як роблять папір та як роблять книги - фото 1

Електричними пилами пиляють дерева. Як роблять папір та як роблять книги - фото 2

Трактори – лісовози везуть колоди (деревину) на лісопильний завод. Як роблять папір та як роблять книги - фото 3

Папір виготовляють на паперових фабриках.

Як роблять папір та як роблять книги - фото 4   Як роблять папір та як роблять книги - фото 5

Як роблять папір та як роблять книги - фото 6  Як роблять папір та як роблять книги - фото 7

     На фабриці машини здирають із колод кору, рубають на тріски рубильними машинами, тріски варять у котлах заввишки з триповерховий будинок, додають кислоту. Утворюється дерев’яна каша, що називають целюлозою. Целілозу отримують із лісових порід: здебільшого з ялини, сосни і берези, але використовують також евкаліпт, тополю, каштан та інші дерева.

Потім цю кашу виливають у спеціальну машину на дротяну сітку. Сітка рухається, вода стікає, а волокна деревини залишаються, їх віджимають, розгладжують спеціальними валиками – і утворюється широкий цупкий аркуш паперу, який скручують у рулони або ріжуть на аркуші й везуть до друкарні.

      У друкарні друкують книги. За допомогою розумних машин (лінотип) набирають текст, на інших машинах друкують малюнки. У машини закладають папір, заливають фарбу і друкують аркуші книги. Потім виготовляють обкладинку і палітурку – ось книга й готова. Так само виготовляють зошити.

      Так, від машини до машини, дерево перетворюється на білий і чистий папір.

 

Цікаво!  З одного дерева виходить 2857 учнівських зошитів на 12 сторінок. Однак щоб виростити доросле дерево, потрібно 60 років. Ось чому потрібно обережно користуватися підручниками та зошитами, адже все це — зрубані дерева.

11.Складання ланцюжка

-Складіть «ланцюжок»: як із дерева утворити книгу?

 

 

Энергия деревьев - УРЦ Медведь        Мітка: деревина – LegalHub.online           Папір Mondi coloured paper (Австрія)               На Тячівщині презентують книгу про історію тячівського селища Дубове

 

          12. Робота в зошиті

Створення плакату(газети) з тематичними малюнками (ст.42)

-Зараз ви зможете уявити себе редакторами газети і зробити  випуск під назвою «Багатства мого краю». Кожен з вас розкажіть, чим багатий твій рідний край за зразком підручника на ст.107.

- Урок наш завершується.

І запам’ятайте!

- Неможливо уявити людину поза природою - без повітря, води, співу птахів, аромату лугів, шелесту листя. Усе це щедро дарує нам природа, а натомість просить тільки дбайливого, доброго ставлення. На жаль, ані рослини, ані тварини, ані сама природа не можуть говорити. А якщо б могли? Що б вони могли нам сказати? «Давайте жити так, щоб наша Земля була щедрою і прекрасною, щоб на ній дзвінко дзюрчали чисті струмки, дзвеніли голоси птахів, цвіли дивовижні квіти! І щоб природні багатства, які дарує земля, були невичерпними».

Матеріали для самопідготовки та самоосвіти

 

https://www.youtube.com/watch?v=ColsEm9Q7XQ

 

https://learningapps.org/10310557

 

docx
Додано
25 травня 2020
Переглядів
1517
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку