Практична робота "Розвязування експериментальних задач з органічної хімії"

Про матеріал

Розробка містить інструктивні картки для проведення практичної роботи в 5-ти варіантах. Кожен варіант містить завдання для перевірки знань (допуск до роботи), коротка інструкція з БЖД, завдання для роботи в групі (за варіантами).

Перегляд файлу

 

Прізвище, ім’я__________________________________        Клас__________    Дата ______________

ПРАКТИЧНА РОБОТА 5

Тема. Розв’язування експериментальних задач..

Мета: закріпити знання про хімічні властивості оксигеновмісних органічних речовин; вдосконалити вміння виконувати лабораторний дослід за планом, користуватись обладнанням та реактивами, описувати спостереження за хімічними явищами, складати рівняння хімічних реакцій, робити висновки.

Реактиви: розчини органічних речовин (гліцерин, оцтова кислота, цукор, глюкоза, яєчний білок, крохмаль); кристалічні органічні речовини (крохмаль, цукор); олія; клаптики тканини, поліетилену; розчини натрій гідроксиду, хлоридної кислоти, калій перманганату, йоду, аргентум нітрату; індикатори.

Обладнання: штатив із пробірками.

Виконаєш завдання - до роботи готовий.

Установіть відповідність між назвами речовин, їхніми молеку­лярними формулами і якісними реакціями на ці речовини, впи­савши у клітинки відповідні літери (А, Б, В або Г).

Назва речовини

Молекулярна формула

Реактив

Спостереження

А. Оцтова кислота

      Н2С – СН – СН2

                ОН  ОН   ОН

    1) купрум(ІІ) гідроксид

    а) синьо-фіоле­товий колір

Б. Гліцерин

       с6н12о6

    2) лакмус

  б) яскраво-синій колір, при на­гріванні чер­воний осад

В. Глюкоза

   6н10о5)n

     3) купрум(П) гідроксид

  в) червоний ко­лір

Г. Крохмаль

      сн3-соон

   4) спиртовий розчин йоду

  г) розчин

яскраво-синього кольору

Увага! Т.Б.

Хід роботи

І варіант

Завдання

План досліду

Спостереження

1

Довести, що в пробірці знаходиться гліцерин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Визначити, насичена чи ненасичена речовина – поліетилен.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Встановіть речовини, що надані в пробірках – оцтова кислота, натрій гідроксид, сахароза.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки

 

 

 

 

 


Прізвище, ім’я__________________________________        Клас__________    Дата ______________

ПРАКТИЧНА РОБОТА 5

Тема. Розв’язування експериментальних задач..

Мета: закріпити знання про хімічні властивості оксигеновмісних органічних речовин; вдосконалити вміння виконувати лабораторний дослід за планом, користуватись обладнанням та реактивами, описувати спостереження за хімічними явищами, складати рівняння хімічних реакцій, робити висновки.

Реактиви: розчини органічних речовин (гліцерин, оцтова кислота, цукор, глюкоза, яєчний білок, крохмаль); кристалічні органічні речовини (крохмаль, цукор); олія; клаптики тканини, поліетилену; розчини натрій гідроксиду, хлоридної кислоти, калій перманганату, йоду, аргентум нітрату; індикатори.

Обладнання: штатив із пробірками.

Виконаєш завдання - до роботи готовий.

Установіть відповідність між назвами речовин, їхніми молеку­лярними формулами і якісними реакціями на ці речовини, впи­савши у клітинки відповідні літери (А, Б, В або Г).

Назва речовини

Молекулярна формула

Реактив

Спостереження

А. Оцтова кислота

      Н2С – СН – СН2

                ОН  ОН   ОН

    1) купрум(ІІ) гідроксид

    а) синьо-фіоле­товий колір

Б. Гліцерин

       с6н12о6

    2) лакмус

  б) яскраво-синій колір, при на­гріванні чер­воний осад

В. Глюкоза

   6н10о5)n

     3) купрум(П) гідроксид

  в) червоний ко­лір

Г. Крохмаль

      сн3-соон

   4) спиртовий розчин йоду

  г) розчин

яскраво-синього кольору

Увага! Т.Б.

Хід роботи

ІІ варіант

Завдання

План досліду

Спостереження

1

Довести, що в пробірці знаходиться білок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Розрізнити крохмаль і цукор, що надані в твердому стані.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Встановіть розчини речовин, що надані в пробірках – крохмаль, гліцерин, глюкоза.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки

 

 

 

 

 

 

Прізвище, ім’я__________________________________        Клас__________    Дата ______________

ПРАКТИЧНА РОБОТА 5

Тема. Розв’язування експериментальних задач..

Мета: закріпити знання про хімічні властивості оксигеновмісних органічних речовин; вдосконалити вміння виконувати лабораторний дослід за планом, користуватись обладнанням та реактивами, описувати спостереження за хімічними явищами, складати рівняння хімічних реакцій, робити висновки.

Реактиви: розчини органічних речовин (гліцерин, оцтова кислота, цукор, глюкоза, яєчний білок, крохмаль); кристалічні органічні речовини (крохмаль, цукор); олія; клаптики тканини, поліетилену; розчини натрій гідроксиду, хлоридної кислоти, калій перманганату, йоду, аргентум нітрату; індикатори.

Обладнання: штатив із пробірками.

Виконаєш завдання - до роботи готовий.

Установіть відповідність між назвами речовин, їхніми молеку­лярними формулами і якісними реакціями на ці речовини, впи­савши у клітинки відповідні літери (А, Б, В або Г).

Назва речовини

Молекулярна формула

Реактив

Спостереження

А. Оцтова кислота

      Н2С – СН – СН2

                ОН  ОН   ОН

    1) купрум(ІІ) гідроксид

    а) синьо-фіоле­товий колір

Б. Гліцерин

       с6н12о6

    2) лакмус

  б) яскраво-синій колір, при на­гріванні чер­воний осад

В. Глюкоза

   6н10о5)n

     3) купрум(П) гідроксид

  в) червоний ко­лір

Г. Крохмаль

      сн3-соон

   4) спиртовий розчин йоду

  г) розчин

яскраво-синього кольору

Увага! Т.Б.

Хід роботи

ІІІ варіант

Завдання

План досліду

Спостереження

1

Довести, що надана тканина – білкового походження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Розрізнити оцтову та хлоридну кислоту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Дослідним шляхом з’ясуйте, чи містять яблука глюкозу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки

 

 

 

 

 

 


Прізвище, ім’я__________________________________        Клас__________    Дата ______________

ПРАКТИЧНА РОБОТА 5

Тема. Розв’язування експериментальних задач..

Мета: закріпити знання про хімічні властивості оксигеновмісних органічних речовин; вдосконалити вміння виконувати лабораторний дослід за планом, користуватись обладнанням та реактивами, описувати спостереження за хімічними явищами, складати рівняння хімічних реакцій, робити висновки.

Реактиви: розчини органічних речовин (гліцерин, оцтова кислота, цукор, глюкоза, яєчний білок, крохмаль); кристалічні органічні речовини (крохмаль, цукор); олія; клаптики тканини, поліетилену; розчини натрій гідроксиду, хлоридної кислоти, калій перманганату, йоду, аргентум нітрату; індикатори.

Обладнання: штатив із пробірками.

Виконаєш завдання - до роботи готовий.

Установіть відповідність між назвами речовин, їхніми молеку­лярними формулами і якісними реакціями на ці речовини, впи­савши у клітинки відповідні літери (А, Б, В або Г).

Назва речовини

Молекулярна формула

Реактив

Спостереження

А. Оцтова кислота

      Н2С – СН – СН2

                ОН  ОН   ОН

    1) купрум(ІІ) гідроксид

    а) синьо-фіоле­товий колір

Б. Гліцерин

       с6н12о6

    2) лакмус

  б) яскраво-синій колір, при на­гріванні чер­воний осад

В. Глюкоза

   6н10о5)n

     3) купрум(П) гідроксид

  в) червоний ко­лір

Г. Крохмаль

      сн3-соон

   4) спиртовий розчин йоду

  г) розчин

яскраво-синього кольору

Увага! Т.Б.

Хід роботи

ІV варіант

Завдання

План досліду

Спостереження

1

Довести, що до складу целюлози входять атоми карбону.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Розрізнити цукор і глюкозу, надані в розчині.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Дослідним шляхом з’ясуйте, чи містить хліб крохмаль.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище, ім’я__________________________________        Клас__________    Дата ______________

ПРАКТИЧНА РОБОТА 5

Тема. Розв’язування експериментальних задач..

Мета: закріпити знання про хімічні властивості оксигеновмісних органічних речовин; вдосконалити вміння виконувати лабораторний дослід за планом, користуватись обладнанням та реактивами, описувати спостереження за хімічними явищами, складати рівняння хімічних реакцій, робити висновки.

Реактиви: розчини органічних речовин (гліцерин, оцтова кислота, цукор, глюкоза, яєчний білок, крохмаль); кристалічні органічні речовини (крохмаль, цукор); олія; клаптики тканини, поліетилену; розчини натрій гідроксиду, хлоридної кислоти, калій перманганату, йоду, аргентум нітрату; індикатори.

Обладнання: штатив із пробірками.

Виконаєш завдання - до роботи готовий.

Установіть відповідність між назвами речовин, їхніми молеку­лярними формулами і якісними реакціями на ці речовини, впи­савши у клітинки відповідні літери (А, Б, В або Г).

Назва речовини

Молекулярна формула

Реактив

Спостереження

А. Оцтова кислота

      Н2С – СН – СН2

                ОН  ОН   ОН

    1) купрум(ІІ) гідроксид

    а) синьо-фіоле­товий колір

Б. Гліцерин

       с6н12о6

    2) лакмус

  б) яскраво-синій колір, при на­гріванні чер­воний осад

В. Глюкоза

   6н10о5)n

     3) купрум(П) гідроксид

  в) червоний ко­лір

Г. Крохмаль

      сн3-соон

   4) спиртовий розчин йоду

  г) розчин

яскраво-синього кольору

Увага! Т.Б.

Хід роботи

V варіант

Завдання

План досліду

Спостереження

1

Визначити, насичена чи ненасичена речовина – поліетилен.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Розрізнити цукор і крохмаль, надані в розчині.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Встановіть розчини речовин, що надані в пробірках – білок, глюкоза, сахароза.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки

 

 

 

 

 

 

 


Прізвище, ім’я__________________________________        Клас__________    Дата ______________

ПРАКТИЧНА РОБОТА 5

Тема. Розв’язування експериментальних задач..

Мета: закріпити знання про хімічні властивості оксигеновмісних органічних речовин; вдосконалити вміння виконувати лабораторний дослід за планом, користуватись обладнанням та реактивами, описувати спостереження за хімічними явищами, складати рівняння хімічних реакцій, робити висновки.

Реактиви: розчини органічних речовин (гліцерин, оцтова кислота, цукор, глюкоза, яєчний білок, крохмаль); кристалічні органічні речовини (крохмаль, цукор); олія; клаптики тканини, поліетилену; розчини натрій гідроксиду, хлоридної кислоти, калій перманганату, йоду, аргентум нітрату; індикатори.

Обладнання: штатив із пробірками.

Виконаєш завдання - до роботи готовий.

Установіть відповідність між назвами речовин, їхніми молеку­лярними формулами і якісними реакціями на ці речовини, впи­савши у клітинки відповідні літери (А, Б, В або Г).

Назва речовини

Молекулярна формула

Реактив

Спостереження

А. Оцтова кислота

      Н2С – СН – СН2

                ОН  ОН   ОН

    1) купрум(ІІ) гідроксид

    а) синьо-фіоле­товий колір

Б. Гліцерин

       с6н12о6

    2) лакмус

  б) яскраво-синій колір, при на­гріванні чер­воний осад

В. Глюкоза

   6н10о5)n

     3) купрум(П) гідроксид

  в) червоний ко­лір

Г. Крохмаль

      сн3-соон

   4) спиртовий розчин йоду

  г) розчин

яскраво-синього кольору

Увага! Т.Б.

Хід роботи

VІ варіант

Завдання

План досліду

Спостереження

1

Визначити, насичена чи ненасичена речовина – соняшникова олія.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Розрізнити гліцерин і глюкозу, надані в розчині.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Дослідним шляхом з’ясуйте, чи містить хліб крохмаль.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
1 травня 2018
Переглядів
9566
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку