Розробка містить інструктивні картки для проведення практичної роботи в 5-ти варіантах. Кожен варіант містить завдання для перевірки знань (допуск до роботи), коротка інструкція з БЖД, завдання для роботи в групі (за варіантами).
Прізвище, ім’я__________________________________ Клас__________ Дата ______________
ПРАКТИЧНА РОБОТА 5
Тема. Розв’язування експериментальних задач..
Мета: закріпити знання про хімічні властивості оксигеновмісних органічних речовин; вдосконалити вміння виконувати лабораторний дослід за планом, користуватись обладнанням та реактивами, описувати спостереження за хімічними явищами, складати рівняння хімічних реакцій, робити висновки.
Реактиви: розчини органічних речовин (гліцерин, оцтова кислота, цукор, глюкоза, яєчний білок, крохмаль); кристалічні органічні речовини (крохмаль, цукор); олія; клаптики тканини, поліетилену; розчини натрій гідроксиду, хлоридної кислоти, калій перманганату, йоду, аргентум нітрату; індикатори.
Обладнання: штатив із пробірками.
Виконаєш завдання - до роботи готовий.
Установіть відповідність між назвами речовин, їхніми молекулярними формулами і якісними реакціями на ці речовини, вписавши у клітинки відповідні літери (А, Б, В або Г).
Назва речовини |
Молекулярна формула |
Реактив |
Спостереження |
А. Оцтова кислота |
Н2С – СН – СН2 ОН ОН ОН |
1) купрум(ІІ) гідроксид |
а) синьо-фіолетовий колір |
Б. Гліцерин |
с6н12о6 |
2) лакмус |
б) яскраво-синій колір, при нагріванні — червоний осад |
В. Глюкоза |
(с6н10о5)n |
3) купрум(П) гідроксид |
в) червоний колір |
Г. Крохмаль |
сн3-соон |
4) спиртовий розчин йоду |
г) розчин яскраво-синього кольору |
Увага! Т.Б.
Хід роботи
І варіант
№ |
Завдання |
План досліду |
Спостереження |
1 |
Довести, що в пробірці знаходиться гліцерин |
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
2 |
Визначити, насичена чи ненасичена речовина – поліетилен.
|
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
3 |
Встановіть речовини, що надані в пробірках – оцтова кислота, натрій гідроксид, сахароза. |
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|||
|
|||
|
|||
Висновки |
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
Прізвище, ім’я__________________________________ Клас__________ Дата ______________
ПРАКТИЧНА РОБОТА 5
Тема. Розв’язування експериментальних задач..
Мета: закріпити знання про хімічні властивості оксигеновмісних органічних речовин; вдосконалити вміння виконувати лабораторний дослід за планом, користуватись обладнанням та реактивами, описувати спостереження за хімічними явищами, складати рівняння хімічних реакцій, робити висновки.
Реактиви: розчини органічних речовин (гліцерин, оцтова кислота, цукор, глюкоза, яєчний білок, крохмаль); кристалічні органічні речовини (крохмаль, цукор); олія; клаптики тканини, поліетилену; розчини натрій гідроксиду, хлоридної кислоти, калій перманганату, йоду, аргентум нітрату; індикатори.
Обладнання: штатив із пробірками.
Виконаєш завдання - до роботи готовий.
Установіть відповідність між назвами речовин, їхніми молекулярними формулами і якісними реакціями на ці речовини, вписавши у клітинки відповідні літери (А, Б, В або Г).
Назва речовини |
Молекулярна формула |
Реактив |
Спостереження |
А. Оцтова кислота |
Н2С – СН – СН2 ОН ОН ОН |
1) купрум(ІІ) гідроксид |
а) синьо-фіолетовий колір |
Б. Гліцерин |
с6н12о6 |
2) лакмус |
б) яскраво-синій колір, при нагріванні — червоний осад |
В. Глюкоза |
(с6н10о5)n |
3) купрум(П) гідроксид |
в) червоний колір |
Г. Крохмаль |
сн3-соон |
4) спиртовий розчин йоду |
г) розчин яскраво-синього кольору |
Увага! Т.Б.
Хід роботи
ІІ варіант
№ |
Завдання |
План досліду |
Спостереження |
1 |
Довести, що в пробірці знаходиться білок. |
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
2 |
Розрізнити крохмаль і цукор, що надані в твердому стані.
|
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
3 |
Встановіть розчини речовин, що надані в пробірках – крохмаль, гліцерин, глюкоза. |
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
Висновки |
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
Прізвище, ім’я__________________________________ Клас__________ Дата ______________
ПРАКТИЧНА РОБОТА 5
Тема. Розв’язування експериментальних задач..
Мета: закріпити знання про хімічні властивості оксигеновмісних органічних речовин; вдосконалити вміння виконувати лабораторний дослід за планом, користуватись обладнанням та реактивами, описувати спостереження за хімічними явищами, складати рівняння хімічних реакцій, робити висновки.
Реактиви: розчини органічних речовин (гліцерин, оцтова кислота, цукор, глюкоза, яєчний білок, крохмаль); кристалічні органічні речовини (крохмаль, цукор); олія; клаптики тканини, поліетилену; розчини натрій гідроксиду, хлоридної кислоти, калій перманганату, йоду, аргентум нітрату; індикатори.
Обладнання: штатив із пробірками.
Виконаєш завдання - до роботи готовий.
Установіть відповідність між назвами речовин, їхніми молекулярними формулами і якісними реакціями на ці речовини, вписавши у клітинки відповідні літери (А, Б, В або Г).
Назва речовини |
Молекулярна формула |
Реактив |
Спостереження |
А. Оцтова кислота |
Н2С – СН – СН2 ОН ОН ОН |
1) купрум(ІІ) гідроксид |
а) синьо-фіолетовий колір |
Б. Гліцерин |
с6н12о6 |
2) лакмус |
б) яскраво-синій колір, при нагріванні — червоний осад |
В. Глюкоза |
(с6н10о5)n |
3) купрум(П) гідроксид |
в) червоний колір |
Г. Крохмаль |
сн3-соон |
4) спиртовий розчин йоду |
г) розчин яскраво-синього кольору |
Увага! Т.Б.
Хід роботи
ІІІ варіант
№ |
Завдання |
План досліду |
Спостереження |
1 |
Довести, що надана тканина – білкового походження. |
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
2 |
Розрізнити оцтову та хлоридну кислоту.
|
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
3 |
Дослідним шляхом з’ясуйте, чи містять яблука глюкозу. |
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
Висновки |
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
Прізвище, ім’я__________________________________ Клас__________ Дата ______________
ПРАКТИЧНА РОБОТА 5
Тема. Розв’язування експериментальних задач..
Мета: закріпити знання про хімічні властивості оксигеновмісних органічних речовин; вдосконалити вміння виконувати лабораторний дослід за планом, користуватись обладнанням та реактивами, описувати спостереження за хімічними явищами, складати рівняння хімічних реакцій, робити висновки.
Реактиви: розчини органічних речовин (гліцерин, оцтова кислота, цукор, глюкоза, яєчний білок, крохмаль); кристалічні органічні речовини (крохмаль, цукор); олія; клаптики тканини, поліетилену; розчини натрій гідроксиду, хлоридної кислоти, калій перманганату, йоду, аргентум нітрату; індикатори.
Обладнання: штатив із пробірками.
Виконаєш завдання - до роботи готовий.
Установіть відповідність між назвами речовин, їхніми молекулярними формулами і якісними реакціями на ці речовини, вписавши у клітинки відповідні літери (А, Б, В або Г).
Назва речовини |
Молекулярна формула |
Реактив |
Спостереження |
А. Оцтова кислота |
Н2С – СН – СН2 ОН ОН ОН |
1) купрум(ІІ) гідроксид |
а) синьо-фіолетовий колір |
Б. Гліцерин |
с6н12о6 |
2) лакмус |
б) яскраво-синій колір, при нагріванні — червоний осад |
В. Глюкоза |
(с6н10о5)n |
3) купрум(П) гідроксид |
в) червоний колір |
Г. Крохмаль |
сн3-соон |
4) спиртовий розчин йоду |
г) розчин яскраво-синього кольору |
Увага! Т.Б.
Хід роботи
ІV варіант
№ |
Завдання |
План досліду |
Спостереження |
1 |
Довести, що до складу целюлози входять атоми карбону. |
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
2 |
Розрізнити цукор і глюкозу, надані в розчині.
|
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
3 |
Дослідним шляхом з’ясуйте, чи містить хліб крохмаль. |
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
Висновки |
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
Прізвище, ім’я__________________________________ Клас__________ Дата ______________
ПРАКТИЧНА РОБОТА 5
Тема. Розв’язування експериментальних задач..
Мета: закріпити знання про хімічні властивості оксигеновмісних органічних речовин; вдосконалити вміння виконувати лабораторний дослід за планом, користуватись обладнанням та реактивами, описувати спостереження за хімічними явищами, складати рівняння хімічних реакцій, робити висновки.
Реактиви: розчини органічних речовин (гліцерин, оцтова кислота, цукор, глюкоза, яєчний білок, крохмаль); кристалічні органічні речовини (крохмаль, цукор); олія; клаптики тканини, поліетилену; розчини натрій гідроксиду, хлоридної кислоти, калій перманганату, йоду, аргентум нітрату; індикатори.
Обладнання: штатив із пробірками.
Виконаєш завдання - до роботи готовий.
Установіть відповідність між назвами речовин, їхніми молекулярними формулами і якісними реакціями на ці речовини, вписавши у клітинки відповідні літери (А, Б, В або Г).
Назва речовини |
Молекулярна формула |
Реактив |
Спостереження |
А. Оцтова кислота |
Н2С – СН – СН2 ОН ОН ОН |
1) купрум(ІІ) гідроксид |
а) синьо-фіолетовий колір |
Б. Гліцерин |
с6н12о6 |
2) лакмус |
б) яскраво-синій колір, при нагріванні — червоний осад |
В. Глюкоза |
(с6н10о5)n |
3) купрум(П) гідроксид |
в) червоний колір |
Г. Крохмаль |
сн3-соон |
4) спиртовий розчин йоду |
г) розчин яскраво-синього кольору |
Увага! Т.Б.
Хід роботи
V варіант
№ |
Завдання |
План досліду |
Спостереження |
1 |
Визначити, насичена чи ненасичена речовина – поліетилен.
|
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
2 |
Розрізнити цукор і крохмаль, надані в розчині.
|
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
3 |
Встановіть розчини речовин, що надані в пробірках – білок, глюкоза, сахароза. |
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
Висновки |
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
Прізвище, ім’я__________________________________ Клас__________ Дата ______________
ПРАКТИЧНА РОБОТА 5
Тема. Розв’язування експериментальних задач..
Мета: закріпити знання про хімічні властивості оксигеновмісних органічних речовин; вдосконалити вміння виконувати лабораторний дослід за планом, користуватись обладнанням та реактивами, описувати спостереження за хімічними явищами, складати рівняння хімічних реакцій, робити висновки.
Реактиви: розчини органічних речовин (гліцерин, оцтова кислота, цукор, глюкоза, яєчний білок, крохмаль); кристалічні органічні речовини (крохмаль, цукор); олія; клаптики тканини, поліетилену; розчини натрій гідроксиду, хлоридної кислоти, калій перманганату, йоду, аргентум нітрату; індикатори.
Обладнання: штатив із пробірками.
Виконаєш завдання - до роботи готовий.
Установіть відповідність між назвами речовин, їхніми молекулярними формулами і якісними реакціями на ці речовини, вписавши у клітинки відповідні літери (А, Б, В або Г).
Назва речовини |
Молекулярна формула |
Реактив |
Спостереження |
А. Оцтова кислота |
Н2С – СН – СН2 ОН ОН ОН |
1) купрум(ІІ) гідроксид |
а) синьо-фіолетовий колір |
Б. Гліцерин |
с6н12о6 |
2) лакмус |
б) яскраво-синій колір, при нагріванні — червоний осад |
В. Глюкоза |
(с6н10о5)n |
3) купрум(П) гідроксид |
в) червоний колір |
Г. Крохмаль |
сн3-соон |
4) спиртовий розчин йоду |
г) розчин яскраво-синього кольору |
Увага! Т.Б.
Хід роботи
VІ варіант
№ |
Завдання |
План досліду |
Спостереження |
1 |
Визначити, насичена чи ненасичена речовина – соняшникова олія.
|
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
2 |
Розрізнити гліцерин і глюкозу, надані в розчині.
|
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
3 |
Дослідним шляхом з’ясуйте, чи містить хліб крохмаль. |
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
Висновки |
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|