Конспект уроку хімії для 9 класу по темі "Контрольна робота з теми "Початкові поняття про органічні сполуки""

Про матеріал

За підручником Попель, Крикля. Хімія. 9 клас.

Контрольна робота включає два варіанти завдань. Завдання різнорівневі, відповідають оновленій програмі 2017 року.

Перегляд файлу

Хімія. 9 клас

                                                                                                  Дата проведення ____________

Контрольна робота з теми «Початкові поняття про органічні сполуки»

(ІІ частина: «Оксигеновмісні органічні сполуки», «Нітрогеновмісні органічні сполуки»)

Мета: визначити рівень навчальних досягнень учнів з теми «Початкові поняття про органічні сполуки», а саме  оксигеновмісні та нітрогеновмісні органічні сполуки, виявити прогалини в знаннях та вміннях по темі; розвивати вміння концентрувати увагу, раціонально розподіляти та використовувати час; виховувати самостійність, наполегливість у навчанні.

Тип уроку: урок контролю та корекції знань.

Обладнання та матеріали: дидактичні картки із завданнями (два варіанти), таблиця «Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделеєва».

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності (налаштування на успіх)

Ми з вами плідно попрацювали над вивченням органічних сполук. Сьогодні настав час показати всі свої знання, вміння та навички з цієї теми.  Прочитайте завдання. Чи є у вас запитання по  змісту завдань чи порядку їх виконання? За необхідності вчитель інструктує учнів, звертає увагу на особливості завдань різних рівнів.

IІІ. Виконання завдань контрольної роботи

І варіант

І рівень (3 бали; за кожне завдання – 0,5 бала)

У завданнях 1 – 6 виберіть одну правильну відповідь

1. До складу спиртів входить функціональна група:

А карбоксильна;       Б гідроксильна;        В альдегідна;       Г аміногрупа.

2. Молекулярна формула етанолу:

А СН4;      Б СН3ОН;      В С2Н5ОН;      Г СН3СООН.

3. Якісною реакцією на крохмаль є його взаємодія з:

А йодом;    Б купрум(ІІ) гідроксидом;     В водою;    Г індикатором.

4. Молекула білка складається з:

А залишків глюкози;                                      Б залишків амілози; 

В залишків вищих карбонових  кислот;       Г залишків амінокислот.

5.  Насиченою вищою карбоновою кислотою є:

А олеїнова;    Б стеаринова;    В оцтова;   Г пропанова.

6. Метиловий оранжевий змінює своє забарвлення у розчині етанової кислоти на:

А   жовте;    Б червоне;   В рожеве;   Г синє.

ІІ рівень (3 бали; за кожне завдання – 1 бал)

7. Установіть відповідність між речовиною та її фізичними властивостями:

Речовина                                              Фізичні властивості

1 етанол;                             А безбарвна рідина з різким запахом;

2 етанова кислота;             Б газувата речовина з слабким фруктовим запахом,

3 глюкоза;                              малорозчинна у воді;

4  жир.                                 В безбарвна рідина з «спиртовим» запахом;

Г біла тверда речовина, добре розчинна у воді, має солодкий  смак;

     Д нерозчинна у воді речовина, але добре розчинна у органічних             розчинниках (бензині, гасі тощо).     

8.  Установіть відповідність між речовиною та її використанням:

       Речовина                                                  Використання 

1  оцтова кислота;                        А для виробництва мила, гліцерину, оліфи;

2  сахароза;                                   Б для виробництва паперу, картону, тканин;

3  жир;                                           В для виробництва каучуку, гуми, скла;

4 целюлоза.                                   Г для виробництва кондитерських виробів, напоїв, варення;

            Д для виробництва штучних волокон, як консервант, для приготування їжі.

9. Вставте пропущені слова:

Рідкі жири переважно _______________ походження, до їх складу входять залишки _____________ вищих карбонових кислот.

ІІІ рівень (3 бали; за кожне завдання – 1 бал)

10. Напишіть структурну формулу:

а) етанолу;          б) оцтової кислоти.

11. Напишіть молекулярну формулу:

а) глюкози;    б) крохмалю;    в) аміноетанової кислоти.

12. Складіть рівняння реакцій:

а) між етановою кислотою та магнієм;            б) горіння етанолу.

ІV рівень (3 бали; за кожне завдання  – 1,5 бала)

Розв’яжіть задачі

13. Обчисліть об’єм кисню, що необхідний для повного згоряння 20 л етину.

14. Обчисліть масу солі, що утвориться в результаті взаємодії 180 г оцтової кислоти з натрій карбонатом.

ІІ варіант

І рівень (3 бали; за кожне завдання – 0,5 бала)

У завданнях 1 – 6 виберіть одну правильну відповідь

1. До складу карбонових кислот входить функціональна група:

А карбоксильна;        Б гідроксильна;        В альдегідна;       Г аміногрупа.

2. Молекулярна формула метанолу:

А СН4;        Б СН3ОН;       В С2Н5ОН;      Г СН3СООН.

3. Якісною реакцією на гліцерол є його взаємодія з:

А йодом;    Б купрум(ІІ) гідроксидом;     В водою;    Г індикатором.

4. Денатурація – це втрата білком своєї:

А первинної структури;  Б вторинної структури;  

В третинної структури;   Г четвертинної структури.

5.  Ненасиченою вищою карбоновою кислотою є:

А олеїнова;    Б стеаринова;    В оцтова;   Г пропанова.

6. Лакмус змінює своє забарвлення у розчині етанової кислоти на:

А   жовте;    Б червоне;   В рожеве;   Г синє.

ІІ рівень (3 бали; за кожне завдання – 1 бал)

7. Установіть відповідність між речовиною та її фізичними властивостями:

Речовина                                              Фізичні властивості

1 метанол;                           А в’язка безбарвна рідина, без запаху, має солодкий смак;

2 гліцерол;                           Б  газувата речовина з слабким фруктовим запахом,

3 крохмаль;                                малорозчинна у воді;

4 сахароза.                          В безбарвна рідина з «спиртовим» запахом;

                                             Г біла тверда речовина, добре розчинна у воді, має солодкий смак;

  Д біла зерниста речовина, без запаху та смаку, нерозчинна у холодній  воді; у теплій – утворює колоїдний розчин.

8.  Установіть відповідність між речовиною та її використанням:

  Речовина                                                                       Використання 

1  глюкоза;                                  А для виробництва зубних паст, косметичних кремів,

2  гліцерол;                                      ліків;

3  етанол;                                    Б сировина для кондитерської промисловості, для

4  крохмаль.                                    добування аскорбінової кислоти, в медицині;

                                                     В для виробництва паперу, клеїв, для приготування страв;

                                                     Г для виробництва штучних волокон, як консервант, для приготування їжі;

      Д для виробництва лікеро-горілчаних напоїв, як дезинфікуючий засіб, як біопальне.

9. Вставте пропущені слова:

Тверді жири переважно _______________ походження, до їх складу входять залишки ___________ вищих карбонових кислот.

ІІІ рівень (3 бали; за кожне завдання – 1 бал)

10. Напишіть структурну формулу:

а) метанолу;          б) гліцеролу.

11. Напишіть молекулярну формулу:

а) сахарози;    б) целюлози;    в) етанолу.

12. Складіть рівняння реакцій:

а) між етановою кислотою та натрій гідроксидом;            б) між етанолом та киснем.

ІV рівень (3 бали; за кожне завдання – 1,5 бала)

Розв’яжіть задачі

13. На повне згоряння метанолу витратилось 25 л кисню. Який об’єм вуглекислого газу при цьому утвориться (умови (температура, тиск) до і після реакції однакові)?

14. Обчисліть масу солі, що утвориться при взаємодії етанової кислоти з 400 г кальцій карбонату.

ІV. Підсумок уроку, рефлексія

Прийом «Мікрофон»

Як справились із завданнями?

Які завдання не змогли виконати? Чому?

У правильності виконання яких завдань не впевнені?

Які завдання викликали найбільші труднощі?

Чи задоволені виконаною роботою?

V. Домашнє завдання

Підготувати повідомлення «Різноманітність неорганічних речовин», «Різноманітність органічних речовин».


Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Ярошевська Світлана Ярославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Вонярха Яна Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Куничник Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 травня 2018
Переглядів
25817
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку