Практична робота: Способи нарізання овочів

Про матеріал
Способи нарізання у світі існує величезна кількість способів нарізки овочів. Правильно нарізані овочі допомагають зробити суп красивим і надати йому потрібну консистенцію. Якщо Ви хочете приготувати рідкий і прозорий суп, то шматочки овочів повинні бути великими, і відповідно у випадку з супом-пюре спочатку всі інгредієнти повинні бути дрібно нарізані. Не завжди нарізані овочі досягають готовності одночасно. Наприклад, картопля і морква потрібно нарізати тонкими шматочками, а капусту і цибулю можна нарізати побільше.
Перегляд файлу

 

План-конспект практичного заняття з Кулінарії

Практична робота: Способи нарізання овочів. Приготування салату з крабовими паличками.

МЕТА ЗАНЯТТЯ:

1. Навчальна ―сприяти формуванню і розвитку вмінь нарізання овочів та приготування салату з крабовими паличками;

2. Виховна ― виховувати в учнів культуру праці, охайність;

3. Розвивальна ―сприяти розвитку окоміру, творчої уяви;

4. Профорієнтаційна – Ознайомити учнів із професією кухар.

ОБ’ЄКТИ НАВЧАЛЬНОЇ І ВИРОБНИЧОЇ ПРАЦІ: салат.

ДИДАКТИЧНІ ЗАСОБИ:

- Доцяк В.С. Українська кухня: Технологія приготування страв. К.: Вища шк., 1995. - 550 с.

 робочий зошит;

ОБЛАДНАННЯ, ПРОДУКТИ:

  •                                    ніж, кухонна дошка, тарілка, миска; огіроки, помідори, перець, кукурудза, крабові палички, рис, твердий сир, зелень.

     ТРУДОВІ ДІЇ, ПРИЙОМИ ТА ОПЕРАЦІЇ: нарізання.

МЕТОДИ НАВЧАННЯ: пояснення, опитування, демонстрація.

ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ: бригадна.

ЧАС: 4 години (240хв).

ХІД І ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА ……2 хв.

1) введення учнів у майстерню; привітання;

2) перевірка присутності учнів (за журналом,); заповнення вчителем класного журналу;

3) перевірка підготовленості учнів до заняття;

4) призначення чергових (за графіком);

5) організація робочих;

6) ознайомлення учнів з планом заняття.

ІІ. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ………..16 хв.

1) повідомлення назви, мети і завдань практичної роботи

Тема практичної роботи: Способи нарізання овочів. Приготування салату з крабовими паличками.

Мета: навчитись нарізати овочі, готувати  салат з крабовими паличками.

 Усне фронтальне опитування.

Питання до учнів:

  •                                    Що таке фізіологія?
  •                                    Що таке мікробіологія?
  •                                    Як організувати робоче місце кухаря?

Розповідь вчителя

Для приготування страв більшість овочів використовують у подрібненому вигляді.

Значення правильної нарізки:

 форма нарізання овочів повинна відповідати формі основного продукту. Наприклад: для супу з гречаною крупою овочі нарізають кубиками, для супу з макаронами — брусочками;

 форма нарізки овочів впливає на смак страви. Наприклад: картопля, нарізана соломкою, смажена у фритюрі, має хрумку консистенцію; картопля, нарізана часточками і смажена у фритюрі, більш м'яка;

 овочі, нарізані однаковою формою, одночасно доходять до готовності;

 різні форми нарізання надають стравам привабливого вигляду, дають можливість прикрашати страви — все це сприяє збудженню апетиту.

Нарізка поділяється на два способи: механічна і ручна.

Для подрібнення механічним способом використовують овочерізки зі змінними ножовими дисками, які забезпечують нарізку картоплі і коренеплодів кружальцями, кубиками і соломкою.

Для ручного способу використовують ножі кухарської трійки.

Прийоми, які використовують при нарізанні овочів:

- шаткування (від себе, до себе, в бік, зверху вниз),

- січення,

- розтирання.

Форми нарізання бувають прості і складні.

Прості форми нарізання - соломка, брусочки, кубики, кружальця, часточки, скибочки, квадратики, шпалки, кільця і півкільця.

Фігурні  форми нарізання овочів здійснюються за допомогою

 карбування (гребінці, зірочки, шестерні);

обточування (бочечки, груші, кульки, часничок, стружка, спіраль).

Січення. Дрібно нарізану свіжу капусту або ріпчасту цибулю, часник січуть ножем на дрібні шматочки на дерев’яній дошці.

Для прикрашання страв овочі нарізають декоративно  , у вигляді квіточок

Способи нарізання овочів

Способи нарізання у світі існує величезна кількість способів нарізки овочів. Правильно нарізані овочі допомагають зробити суп красивим і надати йому потрібну консистенцію. Якщо Ви хочете приготувати рідкий і прозорий суп, то шматочки овочів повинні бути великими, і відповідно у випадку з супом-пюре спочатку всі інгредієнти повинні бути дрібно нарізані. Не завжди нарізані овочі досягають готовності одночасно.

Наприклад, картопля і морква потрібно нарізати тонкими шматочками, а капусту і цибулю можна нарізати побільше.

А тепер давайте пригадаємо основні способи нарізки овочів.  

Кубики.  Зазвичай так нарізають коренеплоди. Довжина ребра складає 0,5-2,5 см.

В залежності від розмірів приготування овочів буде займати різний час. Цей вид нарізки застосовується для картоплі і моркви.  Така нарізка допомагає надовго зберегти форму при тривалому приготуванні.  

Жюльєн.  Це нарізка тонкою соломкою. Товщина соломки становить 2-4 мм, а довжина від 3 до 12 см.

При такій нарізці овочі готуються практично миттєво.  Такий вид нарізки застосовується практично для всіх видів овочів і надає супу незвичайний вигляд.   

Часточки.  Цей вид нарізки застосовується в тих випадках, коли приготування супу займає багато часу.

В такому випадку овочі не повинні розварюються.  Для більш гарної форми нарізки овочі попередньо можна очистити і надати їм форму діжок. У такому разі подальша нарізка на часточки буде дуже простий, а самі часточки будуть акуратними і однаковими.   

Брусочки.  Цей вид нарізки чимось схожий на нарізку жюльєном.

Тільки є одна дуже важлива відмінність розміри.  При нарізці брусочками товщина бруска становить 0,7 мм а довжина 3,5-4 см. Це дуже зручний спосіб нарізати овочі для тривалого приготування, тому що вони дуже довго зможуть зберігати свою форму і приготування не буде швидким.  

Кільця і півкільця.  Один з класичних видів нарізки цибулі.  Кільця повинні бути дуже тонкими.

Для додаткового подрібнення кільця і півкільця можна додатково розділити руками після нарізування. Такий вид нарізки зручний для подальшого обсмажування.   

Стружка.  Дуже тонкі і довгі шматочки овочів. Як правило, для отримання стружки використовується терка. Цей вид зручний для подальшого приготування супу-пюре або як дуже ефектний спосіб прикрасити ваш супошедевр.   

Рубка.  Самий дрібнофракційних спосіб нарізки.

Це граничне подрібнення овочів за допомогою ножа. Результат звичайно являє собою однорідну масу, в якій дуже важко відокремити окремі шматочки. Такий результат досягається за допомогою дрібних терок або декількох послідовних нарізування ножем. Такий вид нарізки зручний для супів-пюре і суп-кремів.   

Фігурна нарізка. За допомогою такої нарізки кухарі і кулінари прикрашають супи при подачі. Тут ви маєте повну свободу фантазії.  Наприклад, нарізка довгими стрічками, нарізка фігурними шматочками (трикутниками, хвилями).

Нарізка може здійснюватися за допомогою спеціальних карбовочних ножів.

Завдання

1 бригада – приготувати салат з крабовими паличками та твердим сиром.

2 бригада – приготувати салат з крабовими паличками та рисом.

ІІІ. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ ТА ІНСТРУКТАЖ ВЧИТЕЛЯ……….210 хв.

А. Самостійна робота учнів, вправи:

1) учні готують салати, виконують нарізку овочів;

2) форми організації праці учнів – бригадна;

Б. Інструктаж вчителя:

1) форма проведення - фронтальна;

2) зміст цільових обходів робочих місць учнів:

1-й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початку роботи;

2-й обхід: перевірка правильності виконання трудових прийомів, дій, рухів і якості виробів; інструктування учнів з використання окремих операцій і завдання в цілому;

3-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю;

4-й обхід: перевірка правильності дотримання технічних умов; контроль за бережливим ставленням учнів до засобів праці і навчання; перевірка раціонального використання навчального часу учнями;

3) постійна перевірка виконання учнями правил безпеки праці та виробничої санітарії;

4) прийняття і попередня оцінка робіт учнів, дегустація.

IV. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ…….10 хв.

1) підведення підсумків практичної роботи, аналіз виконаних робіт;

2) відзначення кращих робіт і їх демонстрація;

3) аналіз найхарактерніших помилок і недоліків у роботі учнів; з’ясування причин, які призвели до помилок;

4) повторне пояснення вчителем способів усунення помилок.

5) повідомлення вчителя про досягнення цілей заняття.

6) об’єктивна оцінка результатів колективної та індивідуальної праці учнів на занятті; виставлення оцінок у класний журнал та у щоденники учнів;

7) повідомлення теми наступної практичної роботи: Приготування салату з використанням яєць.

8) домашнє завдання: заготовити продукти для приготування салату з яйцями.

V. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ І ПРИМІЩЕННЯ МАЙСТЕРНІ ЧЕРГОВИМИ.

VІ. ПІДГОТОВКА МАТЕРІАЛЬНОЇ БАЗИ ДО НАСТУПНОГО ЗАНЯТТЯ…….2 хв.

doc
Додано
15 вересня
Переглядів
106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку