План-конспект теоретичного заняття з «Кулінарії»
ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Виявлення проектної розробки з кулінарії. Формування технічного завдання.
МЕТА ЗАНЯТТЯ:
1. Навчальна
― сприяти формуванню і розвитку знань про проектну розробку;
2. Виховна
― виховувати в учнів культуру праці, працелюбність, творчу уяву;
3. Розвивальна
― сприяти оволодінню основними способами мисленнєвої діяльності учнів;
4. Профорієнтаційна
― ознайомити із професією кухаря.
ДИДАКТИЧНІ ЗАСОБИ
Підручник: Організація обслуговування у закладах ресторанного господарства - Пятницька Н.О.
- робочий зошит;
МЕТОДИ НАВЧАННЯ: розповідь, бесіда, пояснення, опитування, демонстрація.
ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ: фронтальна, індивідуальна.
ЧАС: 2 години (90 хв)
ХІД І ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ……..1 хв.
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ……15 хв.
Учні зачитують повідомлення які підготували вдома.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ учнів …….2 хв.
Розповідь вчителя
Творчий проект — це самостійна творча робота, яка складається з організаційно-підготовчого, технологічного та заключного, рефлексивного етапів.
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ….109 хв.
Розповідь вчителя
Під творчим проектом у школі розуміється самостійна діяльність учня, завершальна певний етап у навчанні. Ця робота показує, наскільки міцні вміння і навички одержав учень на уроках технології. Крім цього, дана діяльність дозволяє розкрити індивідуальність дитини і його здібності. Творчий проект сприяє прояву ініціативи, розвитку логічного мислення у певній галузі.
Дана робота може бути виконана як одним учнем, так і групою дітей. Вона складається з декількох етапів: підготовчого, технологічного та заключного. Для початку вибирається тема, дається обгрунтування її актуальності. Творчий проект повинен бути спрямований на створення нового, конкурентоспроможного продукту, який буде користуватися достатнім попитом, і відповідати потребам людини.
Серед завдань даної діяльності виділяють оцінювання дитиною своїх можливостей у цій галузі. Адже учень повинен не просто зробити, але й оцінити свою роботу. Після того як тема проекту обрана, необхідно розробити кілька варіантів її виконання. Далі йде підбірка матеріалів та інструментів, які знадобляться. Це залежить від тематики, за якою робиться творчий проект за технологією. Кулінарія зажадає абсолютно інших засобів виконання, ніж, наприклад, в’язання гачком або моделювання.
У технологічний етап входить сам процес виконання операцій, їх коригування. Дуже важливо на цій стадії дотримуватися техніки безпеки, культуру праці. Це мінімізує можливі травми, а також сприятиме оптимізації процесу.
Заключний етап включає випробування виробу (при необхідності), оформлення документації, а також захист проекту. Тут же можна зробити невелике маркетингове дослідження, продумати і представити витрати на виготовлення і рекламу продукції. Наприклад, творчий проект за технологією “В’язання гачком” може включати різні вироби, які стануть в нагоді в побуті (серветки, скатертини і т. д.). При цьому важлива оригінальність продукції, що забезпечить попит на неї.
Для того щоб виконати творчий проект, учням даються такі рекомендації. Дана діяльність є самостійною розробкою, проте до її виконання можна залучати друзів, батьків і т. д. Вибравши тему, варто продумати, наскільки вона актуальна, чи стане в нагоді в майбутньому. Обсяг роботи потрібно спланувати заздалегідь, визначивши, чи зуміє учень з ним впоратися за вказані терміни.
Творчий проект сприяє розкриттю талантів та індивідуальних здібностей учнів, тому так важливо застосовувати цей метод на уроках технології. Дана діяльність, як і будь-яка інша, повинна відповідати екологічним вимогам. Слід пам’ятати і про здоров’я учня. Тому робота, яка може завдати шкоди учням, виконуватися не повинна. Оцінювати діяльність дитини слід у відповідності зі ступенем актуальності і складності виконання проекту.
Також варто враховувати такий параметр, як оригінальність і вміння подати свій проект з кращого боку.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ….5 хв.
Гра «Мікрофон»
Учні задають одне одному питання по темі заняття, відповідають в мікрофон, який передають по класу.
VІ. Підведення вчителем підсумків ЗАНЯТТЯ…….з хв.
повідомлення теми наступного заняття: Складання дизайн-специфікації для проекту з кулінарії.