Зубна паста У деяких єгипетських гробницях були знайдені зубні щітки, які були зроблені з гілочки, розділеної на одному кінці. У папірусних документах було знайдено рецепт зубної пасти: 1 драхма (0,3 грама) кам’яної солі, дві драхми м’яти, 1 драхма висушеної квітки ірису і трохи перцю.
У шумерів існували школи – «будинки табличок», де учні навчалися письма, лічбі, читання, астрономії, географії, музики співів, медицини та релігійних ритуалів Шумери знали 4 математичні дії, уміли знаходити квадратний та кубічний корені, обчислювали площу. Встановили, що рік складається з 365 діб, і поділили його на 12 місяців. Мали єдину систему мір і ваги
Індія Гра «чотири роди військ» – шахи. Спочатку шахи були грою для чотирьох з такою ж кількістю наборів фігур. Цифри, якими користується весь світ (запозичені арабами, потім європейцями). Запровадили позначення «нуля». Без нуля не було б фізики, інженерної справи і новітніх комп’ютерних технологій.
Давній Китай Велика Китайська стіна — найбільша оборонна споруда в історії людства. Загальна довжина стіни з урахуванням всіх вигинів становить 6000 км, а з урахуванням відгалужень — 8850 км. Грандіозне будівництво почалося в 210 р. до н. е., закінчилося лише в середині XVII ст. Середня висота стіни — майже 8 м. Входить до списку «7 нових чудес світу»
ВИНАХОДИ В ДАВНЬОМУ КИТАЇ Китайські астрономи в 104 р. до н. е. обчислили, що тривалість року становить 365,25 доби, склали точний календар. У Китаї добре була розвинена медицина. Особливим методом китайської медицини є акупунктура - голковколювання. У Китаї вперше в історії людства навчилися виготовляти папір і порох, туш і лак, гармати й кулі, винайшли друкарство, виготовили перший компас і сейсмограф (прилад для визначення сили землетрусів).
ТЕРАКОТОВЕ ВІЙСЬКО Теракотове військо — одна з яскравих пам'яток Китаю. Армія складалася з 7000-9000 глиняних бійців у бойовому обладунку, коней та гармат, виліплених у повний зріст із обпаленої глини та розфарбованих. Армія оберігала гробницю імператора Цінь Шихуанді. Теракота— обпалена глина
Домашнє завдання 1. «Відвідайте» пам’ятки давніх цивілізацій за допомогою інтернет-застосунка «Google Maps». У режимі «Перегляд вулиць і 360» проведіть віртуальну екскурсію для друзів — опишіть пам’ятку. 2. Творче завдання - створити комікс використовуючи малюнки-піктограми на тему «Навчання дітей в школі в стародавні часи»