Практична робота з геометрії «Орігамі»
Мета: закріплення знання трьох ознак рівності трикутників і властивостей рівнобедреного трикутника; ознайомлення учнів з мистецтвом орігамі; навчити створювати фігури тварин технікою орігамі та визначати роль геометричних знань і умінь про трикутник; розвиток дрібної моторики, просторового мислення та уяви, творчих здібностей, уміння працювати за алгоритмом; виховання стійкого інтересу учнів до вивчення геометрії та вміння розпізнавати елементи геометрії у мистецтві та навколишньому середовищі
Засоби і матеріали: схеми для виготовлення тварин, папір для орігамі, ножиці
Хід уроку
Питання до учнів:
Оригамі (оріґамі, яп. 折り紙 орі — «складати», камі — «папір», тобто «складений папір») — мистецтво складання паперу. Метою цього мистецтва є створення витворів шляхом використання схеми геометричних згинів і складок.
В оригамі використовуються небагато різних згинів, але вони можуть бути скомбіновані багатьма способами й утворювати дуже складні фігури. Зазвичай фігури оригамі складають без розрізів з квадратного аркуша, сторони якого можуть бути різних кольорів.
Початок роботи зазвичай починається за однією з наведених на Мал.1-3 схем.
Мал. 1
Мал. 2
Мал. 3
Запитання для учнів:
Користуючись схемами, зробіть з паперу фігурки лисички, жирафа, голуба, метелика. В ході роботи намагайтесь розпізнавати рівні трикутники, рівнобедрений трикутник та його властивості.
Питання до учнів: