Практичне заняття 2. Обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння
Завдання 1. Дайте визначення понять.
А) Юридична відповідальність – це ___________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Б) Необхідна оборона – це ___________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
В) Крайня необхідність – це __________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Г) Неосудність – це _________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 2. Доповніть схему та наведіть приклади
Завдання 3. Уявіть себе у ролі правозахисника героїв мультфільму «Том і Джері» та складіть план на захист кожного з них як правопорушників.
Малюнок №1 |
Малюнок №2 |
1. |
1. |
2. |
2. |
3. |
3 |
4. |
4. |
Завдання 4.Використовуючи витяги нормативних актів (с. 58-61 підручника), визначте чи скоєно правопорушення в поданих випадках.
Ситуація №1. Громадянка А. пізно ввечері поверталася додому з роботи. У темному провулку її зупинили декілька молодиків. Вони вимагали віддати гроші та мобільний телефон. Однак жінка застосувала газовий балончик, а потім звернулася до патрульного автомобіля поліції, який проїжджав поруч. Нападники були затримані, одного них довелося покласти до лікарні з отруєнням.
Учасники:_________________________________________________________
Форма вини:_______________________________________________________
Обставини, що виключають шкідливість діяння_________________________
__________________________________________________________________
Ситуація №2. Громадянин К., застосовуючи силу, на вулиці відібрав у школяра мобільний телефон для виклику пожежної команди, після чого
повернув його власнику.
Учасники:_________________________________________________________
Форма вини:_______________________________________________________
Обставини, що виключають шкідливість діяння_________________________
__________________________________________________________________
Ситуація №3. Дев’ятикласники С., О. і М. ввечері гуляли селом. Проходячи біля закритого магазину, вони побачили спалах в середині. За хвилину розгорілося полум’я. Знаючи, що пожежної команди в селі немає, вони розбили вікно та, застосовуючи підручні засоби, загасили пожежу. При цьму хлопці пошкодили касовий апарат.
Учасники:_________________________________________________________
Форма вини:_______________________________________________________
Обставини, що виключають шкідливість діяння_________________________
__________________________________________________________________
Висновок (за допомогою методу ПРЕС)
Я вважаю, що ______________________________________________________
__________________________________________________________________
Тому що, __________________________________________________________
__________________________________________________________________
Наприклад, ________________________________________________________
__________________________________________________________________
Отже, _____________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________