Практичне заняття в групі продовженого дня для учнів 1 класу. Тема. Аплікація «Снігурі»
Мета: навчальна: ознайомити учнів із технікою виготовлення аплікації з використанням пінопласту та необхідними для цього матеріалами, вчити виготовляти снігурів з допомогою шаблонів; вдосконалювати навички роботи з папером, картоном; розвивальна: розвивати творчі здібності, дрібну моторику рук, посидючість; виховна: виховувати почуття прекрасного, естетичний смак.
Практичне заняття в групі продовженого дня для учнів 1-В класу
Тема. Аплікація «Снігурі»
Мета:
навчальна: ознайомити учнів із технікою виготовлення аплікації з використанням пінопласту та необхідними для цього матеріалами, вчити виготовляти снігурів з допомогою шаблонів; вдосконалювати навички роботи з папером, картоном;
розвивальна: розвивати творчі здібності, дрібну моторику рук, посидючість; виховна: виховувати почуття прекрасного, естетичний смак.
Обладнання: картон, кольоровий папір, ножиці, шаблони, клей, пінопласт, простий олівець, фломастер, зразок виробу, наочний матеріал до теми.
Форма проведення: практичне заняття.
Хід практичного заняття
І. Організаційний момент
1. Привітання
— Доброго ранку! — мовлю за звичаєм.
— Доброго ранку! — кожному зичу я.
— Доброго ранку вам! — людям бажаю.
І посміхаються у відповідь люди:
— Добрі слова ж бо для кожного любі!
2. Перевірка готовності до заняття
- Діти, подивіться чи все готово у вас до нашого заняття.
II. Актуалізація опорних знань
1. Загадка
- Діти, відгадайте загадку для того, щоб дізнатися про кого ми сьогодні будемо говорити.
Крізь зимові заметілі
Пташенята прилетіли.
В них червоні гарні груди
– Ніби яблука усюди
Хтось розвісив у дворі.
Звуться пташки… (Снігурі)
- Що ви можете розповісти про цих птахів?
2. Бесіда
- Приходять перші морози. Життя птахів нашого краю змінюється. Вони дуже страждають від холоду і голоду.
- Як їх можна врятувати від голодної смерті?
- Чим корисні ці птахи?
- Багатьох пернатих, які поїдають лісові ягоди, вважають корисними за те, що вони переносять або поширюють насіння.
- Головне в снігура те, що він красивий: усі його знають, усі його люблять. Жодними іншими видатними якостями снігурі не наділені. Але в будь-якому містечку красень-снігур, звісно, бажаний зимовий гість. Живляться снігурі не тільки горобиною, але й насінням берези, лободи. Пташенят вигодовують насінням рослин. Снігурі надовго затримуються там, де багато корму.
ІІІ. Повідомлення теми та мети заняття
- Розшифруйте запис і прочитайте девіз нашого заняття:
ПТАХинАШІДрУзІ, МиДрУзІПТАХІв
(Птахи — наші друзі, ми — друзі птахів.)
– Сьогодні ми будемо виготовляти аплікацію «Снігурі» за допомогою шаблона.
ІV. Демонстрація та аналіз зразка виробу
Послідовність виготовлення виробу така:
Шаблон – зразок, який допомагає розмічати деталі. Його обводять по зовнішньому контуру. Правильно й економно розмічай деталі на папері: на зворотному боці поблизу країв.
Різати будемо за допомогою ножиць чітко по лінії контуру. Контур – край предмета. Який зображують суцільною лінією
Інструктаж з техніки безпеки під час користування ножицями
1. Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці.
2. Клади ножиці чи ніж так, щоб вони не виступали за край робочого місця.
3. Не працюй тупими ножицями, а також ножицями зі слабким кріпленням.
4. У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.
5. У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза.
6. Не розмахуй ножицями, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює.
7. Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі, так само як ніж.
Пальчикова фізкультхвилинка
- Для того, щоб підготувати ваші ручки до праці давайте проведемо пальчикову фізкультхвилинку.
V. Практична робота учнів
(Діти виготовляють виріб. Вихователь допомагає і консультує учнів)
VІ. Виставка робіт учнів
- Давайте зробимо виставку наших аплікацій. Кожен ряд виходе до дошки і демонструє власні роботи.
VІІ. Підсумок заняття