Урок трудового навчання у 1 класі
Тема:
Мандри працьовитих і завзятих людей у казковій країні Майстрів
Мета:
привести засвоєні учнями за рік поняття у струнку систему, яка передбачає розкриття та засвоєння зв’язків і відношень між її елементами; перевірити і встановити рівень оволодіння учнями основами теоретичних знань з трудового навчання і способами пізнавальної діяльності;
формуванню пізнавальних інтересів школярів, обміну інтелектуальними цінностями,
сприяти розвиткові уяви і фантазії, мови і мислення, інтересів до вивчення предмету.
Тип уроку:
Урок практичного застосування (закріплення) знань, умінь та навичок( за В.О.Онищуком)
Форма проведення:
Нестандартний урок - уявна подорож
Вислови:
Бджола мала, а й та працює.
Маленька праця краща за велике безділля.
Діло майстра величає!
Девіз:
Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь!
І про кмітливість не забудь!
.
Хід уроку І. Організаційний момент.
Весела пісенька дзвіночка покликала нас на урок. Я бачу ваші милі личка, Там очі з безліччю думок.
Об’єднайте руки. Подивіться один на одного і скажіть всі в один голос: « Я – найкращий, ТИ – найкращий, МИ – найкращі».
Тепло своїх долоней Я учням віддаю. Урок для них цікавий Я з радістю почну. До дітей: Починаємо урок. Він весняний і цікавий Тож гостей зібрав чимало Повернімося обличчям до гостей І лагідно промовимо: «Добрий день!» Зараз сядуть всі дівчатка, А за ними і хлоп’ятка Любі друзі, до праці мерщій!
Ви всі перешкоди здолати зумієте! Учні Працюватимемо старанно, Щоб почути наприкінці, Що у нашім другім класі Діти - просто молодці.
ІІ. Основна частина Вчитель Таким добрим побажанням ми починаємо наш урок – подорож. Для чого люди подорожують? Тож сьогодні на уроці ми будемо подорожувати У свою подорож ми візьмемо:
У-увага
Т - толерантність В - відповідальність О - організованість Р- раціональність Ч- чесність І- інтерактивність С – старанність Т - тактичність Ь та будемо:
Сьогодні не простий урок. Будете майже весь час працювати в парах. Як знайти свою пару? За кольором нарукавників і фартухів, які ви сьогодні одягнули на урок. Куди ж ми заподорожуємо? У всесвіті Знань є казкова країна Майстрів. З неї нам надійшов лист. Але він непростий. Це – запрошення на виставку талантів у цій країні від Президента – Саморобкина.
Вправа « очікування» Що очікуєте від цієї мандрівки:
Пригадати і хором розповісти правила країни Майстрів. ПРАВИЛА КРАЇНИ МАЙСТРІВ
На чому вирушимо?
а и ’’м -
’ ’’’
(килим – літак)
Правильно, країна ця казкова, тому й транспорт казковий. Сідаємо на наш килим – літак( килимок у класній кімнаті) і вирушаємо! Звучить «казкова» мелодія. Після її закінчення з’являються «Двоє з ларця» Двоє із ларця Вітаємо вас, діти, в країні Майстрів. Нам доручили видати вам мапи нашої країни.
Дітям видаються мапи країни Майстрів.
Голочка Я – Голочка, мер міста Ниток. Ви знаєте, як зі мною треба поводитися на уроках? Вправа « Сказав – передай мікрофон»
Голочка Мешканці мого міста – Нитки. Нещодавно на нараді ми обговорювали, як нам треба з ними працювати. Але секретарка моя не записала нашу розмову, а замалювала. Секретарка поїхала у відпустку, а я не можу розібратися з її малюнками. Допоможіть мені – я буду показувати малюнки, ви мені поясните, що вони позначають.
Вправа « Озвуч дії товариша» - робота в парах Голочка
Вправа «Розставте за порядком речення» Ґудзики з двома отворами пришивають так:
Виводимо голку з ниткою в один з проколів із зворотного боку на лицьовий так, щоб вузлик залишився на звороті. Прикладаємо ґудзик до паперу і голкою намічаємо місця проколів у отворах. Притримуючи ґудзик, робимо прокол в інший отвір з лицьового на зворотний бік. Закріплюємо нитку на зворотному боці, пропустивши її під стібками, і обрізаємо.
Протягуємо голку з ниткою через отвір у ґудзику й опускаємо по нитці ґудзик на місце.
Вправа « Мікрофон»
Кожен учень збирає і зшиває квітку, потім колективно створюють віночок.
Вона розповідає про дівочий віночок, стрічки до нього
Український віночок, мабуть, є в кожній сільській хаті. Його вішають на стінах, на килими, або ставлять на стіл. Значення квітів в віночку: Безсмертник - символ здоров'я Деревій - нескореності Барвінок - життя й безсмертя людської душі, Цвіт вишні та яблуні - символ материнської відданості Калина - символ краси та дівочої вроди Любисток і волошка - відданості та вірності Ромашка - символ дівочої чистоти Ружа, мальва та півонія - віри, надії та любові Хміль (вусики) - символ гнучкості та розуму Мак - символ печалі і смутку. Цвіт маку долучають у вінок ті дівчата, у чиїх родинах хтось загинув у боротьбі з ворогом. Стрічки у віночку різних кольорів. Кожен колір щось символізує:
світло-коричневий - символ землі-годувальниці; Вправа « Асоціативний кущ» А для чого потрібні нитки?
Виставка вишиванок Слово вчителя про вишивку Пісня « Два кольори» - у грамзапису
Зустріч із книгою Книга Я – книга, підручник із трудового навчання. Протягом усього навчального року ми з вами зустрічалися на уроках і стали друзями. Чому я зустрічаю вас саме у цьому місті? Я зроблена з паперу. Ви дуже мене поважали і тому я така чистенька й чепурненька. Давайте пригадаємо, що треба робити, щоб книжки довше жили і нас навчали життю. Вправа « Закінчи речення» 1. Щоб надовго зберегти книжку, необхідно… ( одягти на неї обкладинку або обгорнути у папір). 2. Не можна брати книжку… ( немитими руками). 3. Не читати під час… ( вживання їжі). 4. Коли перегортаєте сторінку, не можна слинити …( пальці, бо від цього псується папір, а ще – це негігієнічно!) 5. Не перегинайте … ( книжку). 6. Бережіть книгу від води та … (сонячного проміння – вони їй шкодять). 7. Під час читання не загинайте кутики аркушів, а… ( користуйтеся закладкою). Книга А тепер зустрічайте мера міста Паперу – Папірчика. Виходить Папірчик, а з ним – 2 хлопчиків та 1 дівчинка. У руках вони тримають таблички зі словами. Папірчик
Я прийшов на зустріч із вами не один. тнеманрО
Орнамент
Орнамент — це візерунок, складений із елементів, які повторюються в певному порядку. В орнаменті деталі розташовуються симетрично і повторюються через певний проміжок. . Геометричні Рослинні
Орнамент
імагирО Оригамі Україна квітуча країна. Квіти – це душа землі. Кожної весни вона одягає свою святкову сукню з первоцвітів.Пам’ятайте, що багато первоцвітів занесено до Червоної книги, а саме: конвалія, сон-трава, первоцвіт-весняний та інші. Їх не можна рвати, бо цих квітів стає все менше і менше. У квітки живая душа, Така, як твоя і моя. Я жити хочу і хочеш ти. А квітка хоче рости і цвісти. Не топчім, не зриваймо квіток, Цих природи синів і дочок. Бо поки буде матінка-природа, В нас буде сила і життя, і врода. І сьогодні ми зробими із паперу тюльпан. Будемо працювати у техниці « ори гамі» . Цей різновид декоративно-прикладного мистецтва прийшов до нас з далекої Японії. По-японськи «орі» - складений, а «гамі» - папір. акнанитиВ Витинанка Витинанки – орнаментальні й фігурні прикраси житла, ажурно витяті ножицями з білого або кольорового паперу. Від назви техніки виготовлення походить і термін. Вправа « Асоціативний кущ» За технологічними та художніми особливостями витинанки поділяють на ажурні ( зображення міститься в прорізах) і силуетні ( зображення виступає силуетом), одинарні (виготовленні з одного аркуша паперу), складні (аплікаційні – з кількох аркушів паперу). ( Демонстрація витинанок різноманітних груп) Виріжте кожен свою витинанку. Папірчик Будете працювати з ножицями, тож давайте разом згадаємо правила роботи з ними. Правила безпеки роботи з ножицями
вправа « На що схоже?»:
Витинанка
Яйце - символ зародження життя, знак життя нового, воскресіння. Також - символ сонця. Майже в усіх народів яйце вважалося джерелом життя і початку світу. У міфах різних народів зі світового яйця виникає всесвіт, або якась світотворча сила, втілена в божество, або міфічні першопредки. А з верхньої і нижньої половини яйця виникають небо і земля. Писанка – символ України
ПИСАНКА Найбільше писанок та крашанок перепадає дітям. І матусі, і бабусі, і родичі та знайомі вручають їм ці весняні дарунки. Під час обрядових обходів з великодніми привітаннями господарі також обдаровують дітей писанками. Отже, і великодні дитячі ігри не обходяться без писанок і крашанок.
Вчитель Працюючи з папером ви зробили багато цікавих робіт, Пригадаємо їх. Слайди дитячих робіт
Пластилін приніс мер Глинчик Глинчик Діти, я вам приніс пластилін. Шматок пластиліну на парті дрімає, І, чим він стане, ніхто не знає,— Чи квіткою, що радує всіх нині, Чи пташкою у гіллі на калині.
Ви потрудіться добре всі, будь ласка, Творимо красу разом Використовуючи диск, створи образи інших тварин. Правила культури праці під час роботи з пластиліном:
«Комп'ютерний зоопарк».
За кожне виконане завдання пари отримували від мерів горішки. Скільки горішків зібрала кожна пара? Вправа « Асоціативний кущ» Де в житті можна знайти число 7?
Роздивіться уважно ваші горішки. Що є на кожному з них?
Складіть із цими горішками приклад на додавання. Я+я+я+я+я+я+я=
Розв’яжіть його. Що у вас вийшло? А спробуйте розгадати цей ребус 7я. Слово вчителя про сім‛ю, звернути увагу на клас як на дружну шкільну сім’ю. Увага! Перед зачитуванням указу президента навести порядок на робочих місцях! Зачитати указ президента країни про те, що роботи учнів 2 – А класу ЗШ №14 допустити на виставку талантів «Кожна дитина талановита» Кожній дитині вручити Сертіфікат про участь у цій виставці. Сідаємо на килим - літак і повертаємося додому ІІІ. Підсумок уроку Рефлексія
…ти подарував би цю квітку( стають у коло і передають квітку )
Вчитель Ви багато чого дізналися та навчилися! Стали дорослішими, розумнішими і самостійнішими! Усі мешканці країни Майстрів пишаються вами і бажають веселого літнього відпочинку! Цікавих зустрічей, незабутніх вражень і нових друзів! Хай знання та вміння, які ви отримали на уроках трудового навчання, допомагають у щоденному житті!
Література та джерела: Сидоренко В. К. Трудове навчання : підруч. для 2 кл. / В. К. Сидоренко, Н. В. Котеля- и.. Харків : Сиция, 2012. — 128 с. : іл. Богайчук Р.В., Шевченко Н.Т. Уроки трудового навчання. 1 клас: Посібник для вчителя. — Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2006. — 200 с. Трудове навчання. 1 клас. Розробки уроків / Упорядники: Т65 Ю. Є. Бардакова, В. І. Чорномиза, Е. І. Бердник, А. П. Мельник, Н. А. Танасійчук.— X.: Вид. група «Основа», 2006.— 128 с.— (Б-ка журн. «Початкове навчання та виховання»; Вип. 11 (35)) http://np.if.ua/
|