Практичне заняття для родин учасників АТО та внутрішньопереміщених осіб на тему: "Міцна родина - щаслива дитина!"

Про матеріал

Практичне заняття для родин учасників АТО та внутрішньопереміщених осіб на тему: "Міцна родина - щаслива дитина!" розроблено соціальним педагогом Сумської ЗОШ № 18 Новіковою Л.С. з метою формувати в учнів та їх батьків вміння сприймати себе та інших членів своєї родини як унікальних людей, сприймати свою родину як особливу і унікальну, навчити відрізняти почуття і думки членів своєї родини по виразу обличчя, сприяти згуртуванню родин учасників АТО та ВПО, навчити членів сімей досягати мети спільними зусиллями, формувати у дітей почуття гордості та поваги до своїх батьків.

Перегляд файлу

Практичне заняття

«Міцна родина – щаслива дитина!»

 

      Мета: формувати вміння сприймати себе та інших членів своєї родини як унікальних людей, сприймати свою родину як особливу і унікальну, навчити відрізняти почуття і думки членів своєї родини по виразу обличчя, сприяти згуртуванню родин учасників АТО та ВПО, навчити членів сімей досягати мети спільними зусиллями, формувати у дітей почуття гордості та поваги до своїх батьків.

 Цільова аудиторія: родини учасників АТО та ВПО.

 Обладнання: пелюстки ромашки, ватман, фломастери, фліп-чарт

Хід заняття.

Організаційна частина

Доброго дня, шановні батьки та діти! Ми раді вас вітати у цій залі.

Відомо, що сім’я - це найголовніше в житті людини. Сім’я - любов і удача. Сім’я - це найдорожче, що є в кожного із нас. Сім’я - це тил, місце, де можна розслабитися. Сім’я - це можливість удосконалюватися і розвиватися духовно. Сім’я - це маленька країна зі своїми звичаями і законами. Сім’я - це маленький світ, але для того, щоб цей світ був міцний та надійний, його необхідно берегти та вміло будувати!

І сьогодні ми з вами спробуємо глибше пізнати один одного, навчитися розуміти членів своєї родини без слів, а також спільно досягати однієї мети.

Отже, розпочинаємо!

  1. Гра «Пелюстки ромашки».

Мета: навчити учасників розповідати про себе, проявляти себе, а також дізнатися нове та цікаве про членів своєї родини.

Всім учасникам гри пропонується написати і розповісти про те, що вони люблять. Для цього кожен учасник отримує аркуш у вигляді пелюстки ромашки із такими запитаннями:

Моя улюблена пора року ____________________________________

Моя улюблена тварина ______________________________________

Місце, де я люблю бувати більше всього на світі _______________

___________________________________________________________

Мій кращий друг ____________________________________________

Мій улюблений вид спорту ____________________________________

Моя улюблена книга _________________________________________

Моє улюблене заняття ________________________________________

Мій улюблений фільм ________________________________________

Мій улюблений одяг _________________________________________

Моя улюблена пісенька _______________________________________

Моя улюблена гра ____________________________________________

Мій улюблений колір _________________________________________

Моя улюблена страва _________________________________________

Після того, як учасники відповіли на питання у пелюстці, їм

пропонується обговорити їх у колі своєї родини, а потім із цих пелюсток виготовити квітку своє родини. У якості серединки квітки можна запропонувати використати сімейне фото родини.  Після цього родинам пропонується презентувати ромашку своєї родини.

 Висновок: ця ромашка не тільки допомогла нам познайомитися. Вона буде нагадувати вам про те, що любите ви, що люблять ваші діти, і допомагатиме вам планувати свій вільний час і розваги.

 

  1. Гра «Я хвалюся…!»

Мета: розвиток в учасників цікавості до себе, навичок приймати себе,

сприймати себе та інших членів своєї родини як унікальних людей, навчити сприймати свою родину як особливу і унікальну.

Соціальний педагог: Кожна людина вміє робити щось краще за інших. Але нерідко оточуючі люди навіть не здогадуються про це, таке буває і в рідній родині. Давайте уважно вислухаємо один одного – побачимо як багато ми всього вміємо!

Основна частина

  1. Вправа «Відгадай настрій»

Мета: навчити учасників відрізняти почуття і думки членів своєї родини по

виразу обличчя.

 Учасникам пропонуються картки, на яких зображені персонажі з різними виразами обличчя. Необхідно визначити, що відчувають герої. Потім дитина кожної родини отримує картку з певним настроєм. Її завдання – відгадати емоцію і показати її членам своєї родини за допомогою міміки і жестів. Інші члени родини повинні відгадати той настрій, який показує дитина.

 Соціальний педагог:

 Відомо, що наші емоції відграють велику роль у нашому житті. А вміння керувати ними, робить нас не тільки успішними людьми, але і зберігає теплу та доброзичливу атмосферу у наших сім’ях.

Зараз я покажу картинки, на яких зображені персонажі з різноманітним настроєм. Давайте спробуємо відгадати, що це за настрої, а потім назвемо їх.

 А зараз я роздам картки. Уважно подивіться на них і визначте який настрій показано. Нікому не показуючи, подумайте як ви зобразите цей настрій мімікою і жестами.

 Ну що ж! Розпочнемо! Відгадайте, який настрій показую я! А тепер ваша черга!»

 

  1. Вправа «Казка про героя»

Мета: згуртування родини, навчити членів сімей досягати мети спільними

зусиллями, спільно протистояти негараздам, які трапляються у житті, формувати у дітей почуття гордості та поваги до своїх батьків.

Родинам пропонується скласти казку за схемою:

  1. Герой з’являється.
  2. Герой відправляється у подорож для виконання якоїсь місії або боротьби з кимось.
  3. Герой зустрічає помічників.
  4. Герой стикається з перепонами.
  5. Герой справляється з перепонами.
  6. Кінець історії.

Після того, як учасники закінчили, їм пропонується презентувати свої

 історії.

 

  1. Гра-медитація «Безпечне місце»

Мета: навчити учасників налаштовуватися на позитивні фантазії та

спогади.

 Соціальний педагог: Коли ми почуваємо себе погано, корисно уявити собі місце, де нам добре, де ми у безпеці. Я прошу вас загадати те місце, де ви відчуваєте себе спокійно і щасливо. Це може бути реальне місце, у якому ви були, або про яке ви чули і мрієте там побувати. А також це може бути те місце, яке ви самі вигадали.

Звучить приємна музика.

 Глибоко вдихніть декілька раз. Закрийте очі. Уявіть місце, де ви почуваєте себе спокійно, безпечно, щасливо. Уявіть, що сидите або стоїте там. Подивіться навкруги і запам’ятайте все, що ви там бачите. Запам’ятайте всі деталі і те, що вас там оточує. Подивіться на різні кольори навкруги. Уявіть, що ви торкаєтесь предметів, які навкруги вас.  

 Тепер подивіться далеко вперед. Що ви там бачите? Намагайтесь побачити різні кольори, тіні. Ви зараз знаходитеся у своєму особливому місці, яке завжди можете уявити, і в яке завжди можете потрапити.

 У вашому особливому місці ви відчуваєте себе спокійно і впевнено. Уявіть, що ви босоніж стоїте на землі. Запам’ятайте це відчуття. Починайте повільно йти і запам’ятовуйте, що знаходиться навкруги вас. Що ви можете чути? Можливо, легкий приємний подих вітру? Чи шум моря? Чи спів пташок? Сяє ласкаве сонечко, чи не так? Відчуйте тепле сонячне проміння на своєму тілі. Які аромати ви відчуваєте? Можливо, це аромат моря? Чи квітів? Або вашої улюбленої страви?

 У вашому особливому місці ви можете чути, відчувати і бачити те, що вам приємне. Ви спокійні і щасливі. 

 А зараз уявіть, що поряд з вами хтось особливий. Це може бути фантастичний герой, герой мультфільму, уявний друг або близька людина.  Це хтось сильний і прийшов сюди, щоб допомогти. Уявіть, що ви вдвох повільно прогулюєтесь і роздивляєтесь все навкруги. Ви щасливі поряд з ним. Ця людина – ваш друг і помічник. Вона завжди може вирішити ваші проблеми. Подивіться ще раз навкруги. Запам’ятай все це. Так ви у будь-який час зможете повернутися сюди знову. Ваш помічник завжди буде тут, де б ви не були. 

 

Заключна частина

 

  1. Вправа «Обнімашки»

Мета: емоційне згуртування родини, встановлення більш глибокого

емоційного контакту через тілесні відчуття.

 Один член родини обіймає другого, третій – обіймає їх двох. Так відбувається до того моменту, доки всі об’єднаються в одні великі обійми.

 Соціальний педагог: А зараз ми з вами спробуємо обійнятися усі разом. Спочатку обійматися почнуть два члени родини, потім до низ приєднається третій, і так до останнього…Давайте розпочинати!

 

  1. Висновок.

Родина, рід – які слова святі!

Вони потрібні кожному в житті!

Бо всі ми з вами гілочки на дереві,

Що вже стоїть віки.

Це дерево – наш славний родовід,

Це батько, мати, прадід твій і дід.

Батько і мати – два сонця гарячих,

Що нам дарують надію й тепло.

Батько і мати у долі дитячій

Так необхідні, щоб щастя було!

 

Бережіть свої сімї! Міцного здоров’я вам, ясного неба над головою і тепла у ваших родинах!  Дякую за увагу! До побачення! До нових зустрічей!

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
11 березня 2018
Переглядів
538
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку