Завдання до практичного заняття: "Особистість та діяльність Александра Великого за історичними джерелами"

Про матеріал
Матеріали до практичного заняття розроблені для учнів 6 класу, які вивчають тему "Доба еллінізму". Структура уроку передбачає такі обов'язкові елементи: назва теми, мета, обладнання уроку, план роботи, зміст і форми роботи, домашнє завдання. Для активізації процесу навчання, підвищення зацікавленості учнів у засвоєнні історичного матеріалу використовуємо різноманітні методичні прийоми: евристична бесіда, робота з першоджерелом, розповідь, коментування ілюстрацій, аналіз історичної події за поданою схемою, характеристика історичного діяча в тезах, робота з картою, опорні тези, текстова схема, дослідження, таблиця, проблемне завдання, добір фактів, систематизована таблиця, робота з поняттями, картосхема, перегляд епізодів з художнього фільму "Александр Македонський".
Перегляд файлу

Практичне заняття

Особистість та діяльність Александра Великого за історичними  джерелами

Мета: проаналізувати Східний похід Александра Македонського та називати його наслідки; визначити особистісні риси історичного діяча; показувати на карті місця битв Східного походу; розвивати вміння користуватись матеріалом історичних джерел, аналізувати й робити висновки, складати хронологічну таблицю битв; оцінювати внесок видатних історичних діячів у розвиток держави.

Обладнання: підручник, ілюстративний і роздавальний матеріал, атлас, контурна карта.

Хід роботи

       1. Складіть історичний портрет Александра Македонського за наведеною пам’яткою.

Пам’ятка для складання історичного портрета особистості

1) Де і коли народився?   

2)  Де і в яких умовах жив і виховувався?  

3)  Назвіть риси характеру цієї особистості.   

             4)  Що сприяло зростанню  її  авторитету?     

             5)  З’ясуйте досягнення діяча в історії.

6) Яку він мав мету? Якими методами її досягав?     

7)  Висловіть власне ставлення до історичного діяча.

 

2. Заповніть таблицю

Основні походи Александра Македонського

Дата

Битва

Характеристика битви

Результати та значення битви

 

Битва біля річки Гранік

 

 

 

Штурм  Мілета,

Галікарнаса

 

 

 

Битва біля міста Ісс

 

 

 

Облога Тіра

 

 

 

Похід у Єгипет

 

 

 

Битва біля Гавгамел

 

 

 

Гірська війна у Согдіані та Бактрії

 

 

 

Битва на річці Гідасп (східна притока річки Інд)

 

 

 

Штурм міста Малі

 

 

 

3.  Визначте, про які битви йдеться в наведених уривках із документів.

1)  «Македоняни тоді вперше навчилися цінувати золото, срібло, жінок, скуштували принадність варварського способу життя і, наче пси, що почули слід, поспішали розшукати і захопити всі багатства персів».

 

2)   «Оскільки тепер від флоту… не було ніякої користі, то македонці змогли підвести машини до самих стін. Машини, що стояли на насипу, не завдали стіні значних ушкоджень: настільки вона була міцною. Підвели деякі судна з машинами із того боку міста, який був звернений до Сидону. Коли і тут нічого не добилися, Александр, продовжуючи всюди свої спроби, перейшов до південної стіни, зверненої до Єгипту. Тут нарешті стіну на значному проміжку розхитали; частина її обламалася і впала. Там, де вона зруйнувалася, зробили, як було можливо, містки і протягом короткого часу намагалися йти на приступ; тірійці, проте, легко відкинули македонців».

 

3)   «Тоді варвари пустили на Александра свої колісниці з косами, розраховуючи, у свою чергу, спричинити розлад у його фаланзі. Тут вони абсолютно помилилися. Одні колісниці... зустрічали градом дротиків, як тільки вони наближалися; на інших у візників виривали з рук віжки, їх самих стягували вниз, а коней убивали. Деяким вдалося проскочити крізь ряди: солдати розступилися, як їм і було наказано, перед колісницями, що мчалися».

 

4)   «Ми стоїмо вже майже на самому краю світу... Ти ж готуєшся йти в інший світ і хочеш проникнути в Індію, не відому власне індусам, і своєю перемогою освітити більше земель, ніж освітлює сонце. Це задум, гідний твого генія, але він не для наших сил. Твоя доблесть дедалі зростатиме, а наші сили виснажуються».

 

4.  Поясніть, чи вплинули завоювання Александра Македонського на становище країн Азії. 

Як саме?

 

5. Складіть висновок відповідно до мети практичного заняття.

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
5297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку