Тема заняття: Практична робота: Виготовлення святкових коробочок на основі розгортки геометричних тіл.
Мета заняття: Ознайомити гуртківців з поняттям «подарунок», чому потрібно їх дарувати, видами святкових коробочок. Навчити виготовляти святкову коробочку на основі розгортки геометричного тіла. Розвивати просторову уяву, художній та естетичний смак. Виховувати любов до традицій рідного краю, праці.
Методи:
словесні (розповідь, пояснення);
наочні(демонстрація);
практичні ( практична робота).
Рівень повідомлення навчального матеріалу:
- інформаційно-операційний
Тип заняття : комбінований
Форма заняття: індивідуальна.
Обладнання: технологічна картка, зразок виробу,кольоровий папір, картон, ножиці, кольорові олівці, фломастери, клей ПВА, стрічки кольорові або нитки, шаблон.
Хід заняття :
І. Вступна частина
І.І. Підготовка гуртківців до заняття
І.ІІ Інформаційна хвилинка.
Подарунки дарують своїм рідним і знайомим з різних нагод - до дня народження та іменин, на Різдво і на Новий Рік. Подарунок - це вираження нашого доброго ставлення до людини. Уміння дарувати подарунки передбачає вміння любити людину.
Кожного року 19 грудня ми святкуємо День святого Миколая.
- Діти, що вам відомо про це свято?( Діти розповідають)
- Я бачу, ви багато знаєте про це свято, а зараз послухайте розповідь яку написала Надія Черкес «Подарунок Святого Миколая»
ІІ. Основна частина
Розповідь керівника гуртка:
ІІ.І. Високо у небі жило собі Ангелятко. Воно було ще маленьким, і дорослі Ангели не давали йому поважних доручень. Ангелятко знало: якщо воно робитиме добро, то йому буде дозволено стати Ангеликом-хоронителем якоїсь дитини.
От настав грудень, і всі старші Ангели допомагали святому Миколаю готуватися до мандрівки на землю: майстрували іграшки, випікали різні смаколики, а потім пакували подарунки. Маленьке Ангелятко допомагало їм.
Настав морозний вечір. Засурмили золоті сурми, - і з Райських воріт вийшов Святий Миколай. Біля великих саней, завантажених доверху подарунками, він побачив Ангелятка:
- Хочеш зі мною на землю, Ангелятку?
- Хочу... Дуже хочу! - прошепотіло Ангелятко.
- То поїхали!
Цілу ніч Ангелятко допомагало розносити подарунки. А під ранок зазирнуло у вікно хатинки, де жив хлопчик Івасик. Ані його листа, ані малюнка не було в Небесній канцелярії, тому й подарунка для нього теж не було.
Ангелятко знало, що мама хлопчика вже давно лежить у лікарні, а тато приходить з роботи пізно, коли Івасик вже спить. Ангелятко підлетіло до хлопчика і намалювало йому гарний сон, де пахли квіти, співали пташки й лагідно всміхалася мама.
- Коли ти навчилося малювати такі гарні сни? - запитав
Ангелятка святий Миколай.
- Мабуть, щойно, - відповіло Ангелятко й зашарілося.
- Що ж, - мовив святий Миколай, - нехай хлопчик лишається під твоєю опікою. Думаю, ти зробило вже достатньо добрих справ, аби стати Ангелом-хоронителем. Нехай це буде для тебе моїм подарунком!
- Це моя найбільша мрія! - Ангелятко не тямило себе від щастя.
Ангелятко схилилося над Івасиковим ліжечком, погладило хлопчика по голівці й поправило ковдру. І раптом на підлогу впав папірець, на якому було написано: "Хочу, аби мені приснилася мама..."
Так у ніч напередодні Дня Святого Миколая здійснилося аж дві заповітні мрії - хлопчика Івасика і Ангелятка.
ІІ.ІІ. Отже, з цієї розповіді ми бачимо, що дарувати подарунки тим кого ти любиш це щастя і задоволення.
Ну а який же подарунок без святкової коробочки? Вони є і маленькі і великі однотонні і кольорові, трикутні квадратні круглі.( Демонстрація зразків святкових коробочок)
ІІ.ІІІ. Практична робота: Сьогодні ми також зробимо святкову коробочку на основі розгортки піраміди. Вона має ось такий вигляд ( демонстрація зразка виробу).
Ознайомлення гуртківців з технологією виготовлення святкової коробочки.
Інструктаж з техніки безпеки до практичної роботи
ІІ.ІV Учні виготовляють виріб за технологічною карткою, вчитель допомагає, підказує, нагадує правила техніки безпеки.
Фізкультхвилинка
Зимно зайчику стояти,
Треба трошки пострибати
Сік-скік,скік-скік, скік-скік.
Треба трошки пострибати
Пострибавши відпочити.
Продовження самостійної роботи гуртківців.
ІІ.V Підведення гуртківців до узагальнень, висновків.
ІІІ. Заключна частина
ІІІ.І. Обґрунтування гуртківцями можливості використання отриманих знань, умінь, навичок;
ІІІ.ІІ. Загальний підсумок заняття із зазначенням його позитивних та негативних моментів;
ІІІ.ІІІ. Повідомлення завдань на наступне заняття.
Додатки
Святий Миколай
Святкові коробочки
р
Розгортка коробочки (піраміда)