.
Практичні роботи з алгебри, 7 клас
Закон України “Про загальну середню освіту” потребує нових форм і методів організації навчання та контролю знань, сучасної системи оцінювання навчальних досягнень учнів.
З метою допомоги вчителю, складено практичні завдання.
Ці завдання допомагають вчителеві перевірити рівень засвоєння учнями знань, умінь і навичок. Допоможуть учням формувати практичні навички з використанням теоретичних знань. Розвивати творчі здібності. Виховувати самостійність та інтерес до математики.
Практичні роботи розраховані для домашньої роботи, індивідуальної та парної роботи в класі, на уроках узагальнення і систематизації знань і вмінь. Пропонуються завдання пошукового, прикладного творчого характеру.
Тема 1. Лінійні рівняння з однією змінною
Практична робота
(для домашнього виконання)
1) лінійні рівняння.
а) –х=5; б) 1/х=2; в) 3-2х=0; г) 4х=5-х; д) 3х=2; е) 2х2=3.
2) рівносильні рівняння:
а) 3х+2х=15 і 5х=15; б) 3х-15=0 і 3х-1=14;
в) 4х+3=2х-1 і 6х=-50; г) 5х-4=11 і –7х=49.
а) 4у-3(20-у)=6у-7(11-у); б)
4у-60-3у=6у-77+7у;
4у-3у-6у-7у=-77+60;
-12у=-17;
В одній крамниці було в 2 рази більше картоплі, ніж у другій. Коли перша крамниця продала 12 ц картоплі, а друга - 5 ц, то в обох крамницях картоплі стало порівну. Скільки центнерів картоплі було у кожній крамниці спочатку?
Заповнити таблицю і розв’язати задачу.
|
Було, ц |
Стало, ц |
Рівняння |
І крамниця |
|
|
|
ІІ крамниця |
х |
|
І школа у 2, рази менше, ніж
ІІ школа 3080 учнів
ІІІ школа на 80 Учнів більше, ніж
а) які рівносильні рівнянню 2х=-3
б) мають корінь 7
Тема 2. Вирази зі степенями
Тип уроку: Узагальнення і систематизація
Практична робота виконується на уроці
(робота в парах)
Мишко знайшов 12 грибів, а Борис на 6 грибів більше. Скільки грибів зібрали обидва хлопці?
3. Заповніть таблицю
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
2n |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3n |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
А) 2,37+4,23-13,7 х 0,1 |
1) 8,5 |
Б) 3х+8, якщо |
2) 4 |
В) 2х2-2, якщо х=3 |
3) 5,23 |
Г) 0,512 х 213 |
4) 16 |
Д) |
5) 2 |
5. Скласти кросворд з термінів теми.
Тема 3. Одночлени
Практична робота
(індивідуальна робота на уроці протягом 10 хв.)
а) 4 ху; б) -5аbа; в) 7m2nm3n; г) –а7b9;
д) 0,3рх3m; е) -2abc ; є) a9b7; ж) 14.
а) множення двох (і більше) одночленів;
б) піднесення одночлена до степеня.
1) 2х30,5 ху2 = (20,5) (х3х) у2 =х4 у2
2) (2х3 у)5 =25 (х3)5 у5 =32х15 у5
а) * х 4m2n =12m7n12 ;
б) 5 m2a3 x * =-5m2a3 ;
в) –7p2 x3 x * = 21 p2 x9;
г) (*) = 4 m6 ;
д) * x (-5a2b) =a3b;
е) (*)2 = 100 c6m12
Тема 4. Многочлени
Тема 4.1. Многочлени. Додавання і віднімання многочленів
Практична робота
(виконується на уроці при роботі в малих групах)
1) ...2а2b- … … …5a2b+2a…=2a2b2--5a2b-2a=…
2) …-5x2+2xy – 4 … … … 4x2-6xy…=-5x2+2xy-4+4x2-6xy=…
а) *- (8а3-2а2 +7) =3-а2
б) * +(3х+8)=-3х2+2х-15
в) (2 ху-11х2+10у2)- *=5х2 + 4у2-6
Робітник працював 4 год. За першу годину він виготовив а деталей, а за кожну наступну на 2 деталі менше, ніж за попередньою. Скільки деталей виготовив робітник:
Тема 4.2 Множення одночлена на многочлен та множення многочленів.
Практична робота
(для домашнього виконання)
а) множення одночлена на многочлен
б) множення многочленів.
а) –4х2(*-*)=2х3 +12х4;
б) (-х2+*) х (-6х)=*+42х5;
в) (2m3-9m) x *= 10m6 -*;
г) (x-1) (*+3)=x2 +*-*
д) (y+2) (y-*)= *+y-*
А) 3(2х-5)+7(3х-4)=3х+77 |
1) |
А |
|
Б) |
2) |
Б |
|
В) 5(8у-1)-7(4у+1)+8(7-4у)=19 |
3) 0 |
В |
|
Г) (х-1)(х+5)=(х-2)(х+3) |
4) 5 |
Г |
|
Д) 0,5с2 –(0,5-1)(с+2)=1 |
5) |
Д |
|
Одна сторона прямокутника в 4 рази більша за другу. Якщо меншу сторону збільшити на 3 см, то площа прямокутника збільшиться на 24 см2. Знайти сторони прямокутника.
Тема 5. Формули скороченого множення
Практична робота
виконується на уроці узагальнення знань і вмінь при роботі в парах
Вираз І |
Вираз ІІ |
Квадрат суми і різниці виразів І і ІІ |
Різниця квадратів виразів І і ІІ |
Куб суми виразів І і ІІ |
Сума кубів виразів І і ІІ |
Різниця кубів виразів І і ІІ |
2х |
b |
|
|
|
|
|
2х |
7b |
|
|
|
|
|
3х |
1/3b |
|
|
|
|
|
0,5х |
4b |
|
|
|
|
|
1/2х |
8b |
|
|
|
|
|
а) (*+2а)2 =b2+4ab+4a
б) (5x2-*)2=25x4 -*+9m2
в) (*-9p)(*+9)=0,25m4-81p2
г) *-b3c6=(a-*)(a2+*+b2c4)
д) (*+2q)3=(p3 +6 p2q+*+*)
(а+b+ c)2=a2+ b2+ c2+ 2ab +2ac +2bc
Тема 6. Розкладання многочленів на множники різними способами
Практична робота
пропонується для домашнього розв’язання
За наведеним розв’язанням складіть алгоритм розкладання його на множники:
аm4 -m4- am2+ m2=m2(am2-m2-a+1)=m2(m2(a-1)-(a-1))=m2(a-1)(m2-1)=m2(a-1)(m-1)(m+1)
а) 25-c6 = (5-c6)(5+c6)
б) 0,01-x2=(0,01-x)(0,01+x)
в) a2+2 am+ m2= (a2+ m2)2
г) b2-6b+9=(b+3)2
д) 27-b3= (27-b)(272 +27b +b2)
е) 8х3+1= (2х+1)(4х2+2х+1)
Практична робота
(домашня робота) виконується в групах
а) m=2n2-5
б) y=x3–x2-3
в) ab + a2 + b2=0
г) x + y= xy
д)
е)
а) y =-3x
б) y=-3x+4
в) y=-3x+4x2
г) y=-3
д)
е)
А) х=1 |
1) 1,5 |
А |
|
Б) х=-3 |
2) 2 |
Б |
|
В) х=11 |
3) –1,5 |
В |
|
Г) х=-6 |
4) 7 |
Г |
|
Д) х=0 |
5) 0 |
Д |
|
4.Вкажіть, на якому малюнку зображено графік функцій у =-3х+1
5. Розв’яжіть задачу.
Із села до міста, віддаленого на відстані 48 км, вирушив велосипедист зі швидкістю 14 км/год. Задати формулою залежність змінної S від змінної t, де S - відстань велосипедиста до міста (у км), а t – час його руху (у год/).
Знайдіть за формулою:
1) S, якщо t=1,5
2) t, якщо S =13
6.Запишіть формули функцій, графіки яких зображені на малюнку.
7. Функцію задано графічно. Для кожного з випадків (а- b) складіть таблицю деяких значень. Задайте функції формулами.
8. Підготувати проект на тему “Функціональна залежність в житті людини”.
Тема 8. Системи лінійних рівнянь
Практична робота №1
(індивідуальна) виконується в класі
а) розв’язком якого є пара чисел х=3, у=-2.
б) графік якого проходить через точку Р(1;-3)
а)
4(1+7у)+3 х 9у=3 х 38,
4+28у+27у=114,
55у=110,
у=2,
Відповідь: (5;2)
б)
2х+5 х (-47)=15,
2х-235=15,
2х=250,
х=125
Відповідь: (125;4)
2х+3у=15
х-у=1
Практична робота №2
(виконується в групах, як довготривала домашня робота)
Тема 9. Повторення вивченого матеріалу.
Практична робота
довготривалого характеру виконується в групах
1