Практичні роботи з алгебри (7клас)

Про матеріал
Даний матеріал містить підсумкові практичні роботи з усій тем алгебри 7 класу.
Перегляд файлу

.                         

                Практичні роботи з алгебри, 7 клас

 

Уся глибина думки, закладена

В формуванні математичних понять,

Згодом розкривається тим умінням,

Із яким  ці поняття використовуються

Е. Вінгер

 

Пояснювальна записка

 

Закон України “Про загальну середню освіту” потребує нових форм і методів організації  навчання та контролю знань, сучасної системи оцінювання навчальних   досягнень учнів.

З метою допомоги вчителю,   складено практичні завдання.

Ці завдання  допомагають вчителеві перевірити рівень засвоєння учнями знань, умінь і навичок. Допоможуть учням формувати практичні навички з використанням теоретичних знань. Розвивати творчі здібності. Виховувати самостійність та інтерес до математики.

Практичні роботи розраховані для домашньої роботи, індивідуальної та парної роботи в класі, на уроках узагальнення і систематизації знань і вмінь. Пропонуються завдання пошукового, прикладного творчого характеру.


Тема 1.  Лінійні рівняння з однією змінною

 

Практична робота

(для домашнього виконання)

 

  1. Дати відповідь на запитання.
    • Що називається рівнянням?
    • Що таке корінь рівняння?
    • Що значить розв’язати рівняння?
    • Які рівняння називаються рівносильними?
    • Властивості рівнянь.
    • Які рівняння називаються лінійним?

 

  1. Виписати:

1) лінійні рівняння.

а) –х=5; б)  1/х=2; в) 3-2х=0; г) 4х=5-х; д) 3х=2; е) 2=3.

2) рівносильні рівняння:

а)  3х+2х=15 і 5х=15;                         б) 3х-15=0 і 3х-1=14;

в) 4х+3=2х-1 і 6х=-50;                        г) 5х-4=11 і –7х=49.

 

  1. Знайти помилки в розв’язанні рівнянь, виправити їх і записати правильне розв’язання.

а) 4у-3(20-у)=6у-7(11-у);        б)

    4у-60-3у=6у-77+7у;

    4у-3у-6у-7у=-77+60;

    -12у=-17;

 

 

 

  1. Задача.

В одній крамниці було в 2 рази більше картоплі, ніж у другій. Коли перша крамниця продала 12 ц картоплі, а друга  - 5 ц, то в обох крамницях картоплі стало порівну. Скільки центнерів картоплі було у кожній крамниці спочатку?

Заповнити таблицю і розв’язати задачу.

 

Було, ц

Стало, ц

Рівняння

І крамниця

 

 

 

ІІ крамниця

х

 

 

  1. Скласти рівняння до задачі за її  короткою умовою

І школа      у 2,  рази менше, ніж

ІІ школа                                                                     3080 учнів

ІІІ школа   на 80 Учнів більше, ніж

 

  1. Скласти рівняння:

а) які рівносильні рівнянню 2х=-3

б) мають корінь 7

 

  1. Скласти задачу, яка розв’язується за допомогою рівнянь.


Тема 2. Вирази зі степенями

Тип уроку: Узагальнення і систематизація

 

Практична робота виконується на уроці

(робота в парах)

 

  1. Записати основні вивчені поняття (вирази, числові вирази, вирази зі змінними, вирази з степенями...)   та побудувати блок-схему.
  2. Скласти вираз за умовою задачі та знайти його значення

Мишко знайшов 12 грибів, а Борис на 6 грибів більше. Скільки грибів зібрали обидва хлопці?

3. Заповніть таблицю

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

2n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Встановити відповідність між виразом та його значенням.

 

А) 2,37+4,23-13,7 х  0,1                   

1) 8,5

Б) 3х+8, якщо                                                                                                                                                         

2) 4

В) 2-2, якщо  х=3                           

3)  5,23

Г) 0,512 х 213                                                               

4) 16

Д)

5) 2

 

5. Скласти кросворд з термінів теми.

 

 

 

 

Тема 3. Одночлени

 

Практична робота

(індивідуальна робота на уроці протягом 10 хв.)

 

  1. Наведіть власний приклад одночлена та виразу, який  не є одночленом.

 

  1. Випишіть одночлени стандартного вигляду і підкресліть їх коефіцієнти.

а) 4 ху;          б) -5аbа;       в) 7m2nm3n;   г) –а7b9;

д) 0,3рх3m;  е) -2abc ;       є) a9b7;           ж) 14.

 

  1. Розгляньте приклади. За наведеними розв’язаннями  складіть алгоритм:

а) множення двох (і більше) одночленів;

б) піднесення одночлена до степеня.

1) 30,5 ху2 = (20,5) (х3х) у24 у2

2) (2х3 у)5 =25 3)5    у5 =32х15 у5

 

  1. Поставити замість * одночлен стандартного  вигляду, щоб отримати правильну рівність.

а) * х 4m2n =12m7n12 ;

б) 5 m2a3 x * =-5m2a3 ;

в) –7p2 x3 x * = 21 p2 x9;

г) (*) = 4 m6 ;

д)   *  x (-5a2b) =a3b;

е) (*)2 = 100 c6m12


Тема 4. Многочлени

Тема 4.1. Многочлени. Додавання і віднімання многочленів

 

Практична робота

(виконується на уроці при роботі в малих групах)

  1. Складіть многочлен із одночленів
    1. 5m і –5n;
    2. m3,  -2m2  i mn;
    3. –x3,  -2y2 , xy і 4
  2. Підставте в запис пропущені знаки та закінчіть перетворення, обґрунтувавши свою відповідь:

1) ...2а2b- … … …5a2b+2a…=2a2b2--5a2b-2a=…

2) …-5x2+2xy – 4 …  … … 4x2-6xy…=-5x2+2xy-4+4x2-6xy=…

  1. Замініть зірочку многочленом так, щоб утворилась тотожність

а) *- (8а3-2а2 +7) =3-а2

б)  * +(3х+8)=-3х2+2х-15

в) (2 ху-11х2+10у2)- *=5х2 + 4у2-6

  1. Визначити периметр фігури    

 

 

 

 

  1. Розв’яжіть задачу.

Робітник працював 4 год. За першу годину він виготовив а деталей, а за кожну наступну на 2 деталі менше, ніж за попередньою. Скільки деталей виготовив робітник:

  1. за другу годину;
  2. за третю годину;
  3. за перші три години;
  4. за останні три години.

Тема 4.2 Множення одночлена на многочлен та множення многочленів.

 

Практична робота

(для домашнього виконання)

  1. Скласти схеми:

а) множення одночлена на многочлен

б) множення многочленів.

  1. Заповнити пропуски:

а) –4х2(*-*)=2х3  +12х4;

б) (-х2+*) х (-6х)=*+42х5;

в) (2m3-9m) x *= 10m6 -*;

г)  (x-1) (*+3)=x2 +*-*

д)  (y+2) (y-*)= *+y-*

  1. Ідентифікуйте рівняння і відповідний йому корінь:

А) 3(2х-5)+7(3х-4)=3х+77                       

1)

А

 

Б)

2)

Б

 

В) 5(8у-1)-7(4у+1)+8(7-4у)=19

3) 0

В

 

Г) (х-1)(х+5)=(х-2)(х+3)

4) 5

Г

 

Д) 0,5с2 –(0,5-1)(с+2)=1

5)

Д

 

 

  1. Розв’яжіть задачу.

Одна сторона прямокутника в 4 рази більша за другу. Якщо меншу сторону збільшити на 3 см, то площа прямокутника збільшиться на 24 см2. Знайти сторони  прямокутника.

 

  1. Скласти кросворд використовуючи терміни даної теми.

 

 

Тема 5. Формули скороченого множення

 

Практична робота

виконується на уроці узагальнення знань і вмінь при роботі в парах

  1. Записати формули різниці квадратів, квадрата двочлена і суми та різниці кубів.

 

  1. Заповнити таблицю.

Вираз І

Вираз ІІ

Квадрат суми і  різниці виразів

І і ІІ

Різниця квадратів виразів

І і ІІ

Куб

суми виразів

І і ІІ

Сума кубів виразів

І і ІІ

Різниця кубів виразів

І і ІІ

b

 

 

 

 

 

7b

 

 

 

 

 

1/3b

 

 

 

 

 

0,5х

4b

 

 

 

 

 

1/2х

8b

 

 

 

 

 

 

  1. Вставити одночлен замість *, щоб утворилась тотожність.

а) (*+2а)2 =b2+4ab+4a

б) (5x2-*)2=25x4 -*+9m2

в) (*-9p)(*+9)=0,25m4-81p2

г) *-b3c6=(a-*)(a2+*+b2c4)

д) (*+2q)3=(p3 +6 p2q+*+*)

 

  1. Користуючись малюнками поясніть геометричний зміст формули

(а+b+ c)2=a2+ b2+ c2+ 2ab +2ac +2bc


Тема 6. Розкладання многочленів на множники різними способами

 

Практична робота

пропонується для домашнього розв’язання

  1. Які є способи розкладання многочленів на множники?  (перерахувати способи і до кожного записати свій власний приклад)

 

  1. Розгляньте приклад.

За наведеним розв’язанням складіть алгоритм розкладання його на множники:

аm4 -m4- am2+ m2=m2(am2-m2-a+1)=m2(m2(a-1)-(a-1))=m2(a-1)(m2-1)=m2(a-1)(m-1)(m+1)

 

  1. Замініть у виразі один із коефіцієнтів так, щоб отриманий тричлен можна було подати у вигляді квадратного двочлена (виконайте завдання трьома  різними способами)
    1. 100m2+ 40 mn + n2
    2. 25a2- ab +9b2
  2. Знайдіть  помилки у розв’язанні прикладів та наведіть правильне розв’язання

а)  25-c6 = (5-c6)(5+c6)

б) 0,01-x2=(0,01-x)(0,01+x)

в) a2+2 am+ m2= (a2+ m2)2

г) b2-6b+9=(b+3)2

д) 27-b3= (27-b)(272 +27b +b2)

е) 8х3+1= (2х+1)(4х2+2х+1)

  1. Підібрати вправи на обчислення, в яких використовується розкладання многочленів на множники

 

  1. Відшукати історичні відомості про правила скороченого множення

Тема 7. Функції

Практична робота

(домашня робота) виконується в групах

  1. Яка із залежностей є функцією?

а)  m=2n2-5   

б) y=x3–x2-3

в) ab + a2 + b2=0

г) x + y= xy

д)

е)

  1. Які з функцій – лінійні, які – задають пряму пропорційність?

а) y =-3x

б) y=-3x+4

в) y=-3x+4x2

г) y=-3

д)

е)

  1. Ідентифікуйте до  кожного значення аргументу відповідне значення функцій, якщо функцію задано формулою 

А)  х=1

1) 1,5

А

 

Б) х=-3

2) 2

Б

 

В) х=11

3) –1,5

В

 

Г) х=-6

4) 7

Г

 

Д) х=0

5) 0

Д

 

 

 

4.Вкажіть, на якому малюнку зображено графік функцій  у =-3х+1

5. Розв’яжіть задачу.

Із села до міста, віддаленого на відстані 48 км, вирушив велосипедист зі швидкістю 14 км/год. Задати формулою залежність змінної  S  від змінної   t, де S  - відстань велосипедиста до міста (у км), а  tчас його руху (у год/). 

Знайдіть за формулою:

1)  S, якщо t=1,5                                                      

2)  t, якщо S =13

6.Запишіть формули функцій, графіки яких зображені на малюнку.

 

 

7. Функцію задано графічно. Для кожного з випадків (а- b)  складіть таблицю деяких значень. Задайте функції формулами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Підготувати  проект на тему “Функціональна залежність в житті людини”.

Тема 8. Системи лінійних рівнянь

 

Практична робота  №1

(індивідуальна) виконується в класі

  1. Скласти будь-яке лінійне рівняння за двома змінними:

а) розв’язком якого є пара чисел  х=3, у=-2.

б) графік якого проходить через точку Р(1;-3)

  1.  Скласти систему лінійних рівнянь з двома змінними, розв’язком якої є пара чисел  (1;-3)
  2. Розгляньте розв’язок системи і складіть алгоритм її  розв’язання:

а)

4(1+7у)+3 х 9у=3 х 38,

4+28у+27у=114,

55у=110,

у=2,

Відповідь: (5;2)

б)              

                                              

2х+5 х (-47)=15,

2х-235=15,

2х=250,

х=125

Відповідь:  (125;4)

  1. Скласти задачу, яка розв’язується за допомогою системи рівнянь.

2х+3у=15

х-у=1

Практична робота №2

(виконується в групах, як довготривала домашня робота)

 

  1. Підготувати збірку історичних відомостей про способи розв’язання систем рівнянь.
  2. Скласти кросворд з термінів даної теми.
  3. Створити проект „Поезія в задачах, які розв’язуються за допомогою систем  рівнянь”.

 

 

 

 

Тема 9. Повторення вивченого матеріалу.

 

Практична робота

довготривалого характеру виконується в групах

  1. Скласти схему зв’язків між темами вивченими у 7 класі.
  2. Скласти кросворд з алгебраїчних термінів, які вивчалися протягом року.
  3. Підготувати презентацію на тему:
  1. «Математика в фізиці» ( I група);
  2. «Математика в хімії» ( II група);
  3. « Математика в географії» ( III група).

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кулик Оксана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
14 березня 2020
Переглядів
2517
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку