Формули скороченого множення

Про матеріал
Урок алгебри 7 клас з теми "Формули скороченого множення", мета якого узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Формули скороченого множення»; формувати практичні уміння та навики застосування формул скороченого множення при розв'язуванні вправ різних типів; показати учням важливість та необхідність введення таких формул та їх значимість в алгебрі.
Перегляд файлу

Тема: Формули скороченого множення

Формування компетентностей:

  • математична компетентність: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Формули скороченого множення»; формувати практичні уміння та навики         застосування формул скороченого множення при розв'язуванні вправ різних типів; показати учням важливість та необхідність введення таких формул та їх значимість в алгебрі.
  •  ключові компетентності:
  • спілкування державною мовою – грамотно висловлюватися українською мовою, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію;
  • основні компетентності у природничих науках та технологіях – усвідомлювати важливість математики як універсальної мови науки;
  • уміння вчитися впродовж життя – визначати мету своєї діяльності, аналізувати і застосовувати потрібні знання та способи для досягнення поставленої мети; контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; формувати свідоме ставлення до навчання;
  • інформаційно-цифрова компетентність – вміння безпечно користуватися інтернетом, застосовувати онлайн-сервіси для навчального процесу

 

Тип уроку : узагальнення та систематизація знань

Обладнання: комп’ютер, проектор, сенсорна дошка, комп’ютерний клас з Internet; презентація PowerPoint; картки з завданнями;  посилання до онлайн-тестування.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

Доброго всім дня! Діти, сподіваюсь, що настрій у всіх теж добрий, починаємо працювати.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

 Звірте за дошкою правильність розв’язання домашнього завдання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

До вашої уваги «хмаринка слів». Подивіться уважно: які означення, терміни, ключові слова, вже знайомі для вас, ви бачите на екрані? (відповіді дітей) (слайд1)

Отже, тема нашого уроку: «Застосування формул скороченого множення». В зошитах записуємо число, класна робота. Сьогодні ми узагальнимо, повторимо всі ті знання, що ви отримали протягом останніх уроків, і підготуємось до контрольної роботи.

Девізом нашого уроку будуть слова американського математика Нівена: «Математику не можна вивчати, спостерігаючи, як це роблять інші». Звичайно, і ви не будете спостерігачами. Як і завжди, працюємо з натхненням. (слайд 2)

ІV.Систематизація  узагальнення знань.

    Повторимо формули скороченого множення.

 

Завдання 1. Продовжи формулу»

 

  1. а2 – в2 = (а - в)(а + в);                          
  2. (а + в)2 = а2 + 2ав + в2;                          
  3. а2 + 2ав + в2 = (а + в)2;                         

4) (а – в)(а + в) = а2 – в2

     5) а2 + 2ав + в2 = (а + в)2

 

Завдання 2. «Знайди правильну відповідь»

 

  1. х2 -16 = (х-4)(х+4)
  2. (а+3в)2 = а2 +6ав + 9в2
  3. (3m -2х) (3m +2х) =9m2 -4х2
  4. 2 -12х + 36) =(х-6)2.

 

 

 

 

 

 

Завдання 3. (дві групи)

 

І група. Знайди помилку в записах та виправ

 

  1. (4у-3х)(4у+3х)= 8у2 + 9х2
  2. (6а+9с)2  = 36а2 -54ас + 81с2

 

ІІ група. Заповніть пропуски

 

  1. (2а2 +3в)(2а2 -3в) = * - 9в2
  2. (2а + 5х)2 = 4а2 - * + *

 

Фізкультхвилинка

Діти стають в одну шеренгу . Учитель називає числа. Якщо число є квадратом будь-якого числа, то вони присідають, якщо кубом – поворот вправо –вліво, інакше –встати навшпиньки.

 

Діти скажіть , де застосовують формули скороченого множення?

Завдання 4.  Розв’язування вправ біля дошки.

  1. Спрости вираз :

(х-5)2 – (х-7)(х+7)

  1. Розв’язати рівняння:

а) х2 -14х +49 =0

б) 25у2 – 1 =0

     3. Доведіть тотожність:

         (а-1)2 +2(а-1) +1 = а2

  1. Обчисліть :

412 – 312

V. Онлайн –тестування

      І на завершення нашої роботи , ми попрацюємо в  онлайн сервісі «Кахут»

VІ. Підсумок уроку

  •  В кінці уроку кожен учень отримує стікер та закінчує фразу „Я сьогодні на уроці ...”
  • Кожному учню пропонується розподілити «знання і навички, що вони отримали на уроці», за принципом:
  • якщо учень  не отримав ніякої цінної для себе інформації або йому було

        було нецікаво – стікер « відправляють» до корзини для сміття;

  • якщо є нові знання, але їх треба ще раз «прокрутити» - до пральної

  машини;

        якщо отримані знання нові та корисні – до валізи, щоб забрати з собою та

        втілювати в життя

D:\Семінар з інформатики 2016\На диск\Семінар з інформатики 2016 рік\Тренінг Безпечний Інтернет\Корзина.jpg              D:\Семінар з інформатики 2016\На диск\Семінар з інформатики 2016 рік\Тренінг Безпечний Інтернет\Валіза.jpg           D:\Семінар з інформатики 2016\На диск\Семінар з інформатики 2016 рік\Тренінг Безпечний Інтернет\Пральна машина.jpg

VІ. Домашнє завдання.

     Повт. §   Ст. 113-114. Перевір себе №4

docx
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
16 березня 2020
Переглядів
904
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку