ПРАКТИЧНІ ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ПАМ'ЯТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Про матеріал
Практичні вправи для розвитку зорової, слухової та інших видів пам'яті молодших школярів
Перегляд файлу

                                                                                       Кобилинська С. В.,

                                                                                          практичний психолог

                                                                                           Кирданівського ЗЗСО

                                                                             І-ІІІ ступенів,

                                                                                               Коростенського району

                                                                                           Житомирської області

 

 

ПРАКТИЧНІ ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ПАМ'ЯТІ

МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

 

Вправи для розвитку слухової пам'яті

 

Вправа - гра «Зіпсований телефон»

Завдання гравців встати змійкою, паровозиком або в коло і перший гравець своєму сусідові шепоче слово і так по колу або в тій послідовності, як стоять гравці, передається слово. Останній називає слово, яке почув. Гра ще може стати і веселою, так як по-різному кожен може сприйняти і почути.

 

Вправа «Розплутати слова»

Спочатку слід підготувати прості речення. Потім - проговорити їх в розкиданому порядку. Завдання гравця - вимовити його в первісному вигляді.

 

Вправа –гра «Валіза»

Кілька дітей сідають в коло. Ведучий починає: «Я вирушаю в кругосвітнє плавання і покладу у валізу ... карту». Перша дитина продовжує: «Я вирушаю в кругосвітнє плавання і покладу у валізу карту і ... компас!». Другий: «Я вирушаю в кругосвітнє плавання і покладу у валізу карту, компас і ... сорочку!» І так далі. Грають до тих пір, поки хто-небудь не покладе річ, яка в подорожу не потрібна. Такій дитині призначають штрафне завдання. Наприклад, пострибати на одній нозі до дверей і назад.

 

Вправа «Пари слів»

Заздалегідь готуємо список, який містить 10 пар слів. У кожній парі слова між собою мають загальний зв'язок за змістом. Припустимо, «тарілка - ложка», «ніч - ліхтар» тощо. Зачитуємо школяреві пари слів, щоб запам'ятав, а потім називаємо в кожній парі перше слово, дитина називає друге.

 

Вправи спрямовані на розвиток зорової пам'яті

 

Вправа-гра «Ану, повтори!»

Матеріал: олівець, папір.Ведучий малює простий візерунок, наприклад: хвиляста лінія, ламана лінія, хвиляста, ламана тощо. Дитина повинна розглядати візерунок протягом 1-2 хвилин, потім картинку перевертаємо, а дитина по пам'яті малює точно таку же.

Закріплення: міняємо візерунки. Наприклад: дві хвилясті лінії, одна ламана, дві хвилясті, одна ламана тощо.

Ускладнюємо: будуємо будинок з кубиків: знизу - куб, стіни - кубики різного кольору, призма - дах. Прикриваємо свій будинок чимось, наприклад газетою, а дитина по пам'яті будує такий же.

 

Вправа «Слово і образ»

Випишіть 10 буд-яких слів слів. Покладіть перед дитиною аркуш паперу і ручку.

Ваше завдання - прочитати слово. Дитина за кілька секунд має намалювати те, що асоціюється у нього з цим словом.

Коли ви все продиктували, а діти замалювали, то попросіть їх назвати якомога більше слів за своїми картинкам.

 

Вправа - гра «Фотограф»

Вибирається з усіх учасників одна людина - він фотограф. Ведучий розставляє дітей в певній послідовності. Фотограф запам'ятовує послідовність гравців, а потім відвертається. У той час, поки фотограф не бачить, діти міняються місцями.

Завдання фотографа  - згадати, хто яке місце займав спочатку.

 

 

Вправа «Чого не стало?»

Слід взяти будь-які предмети, можна  використовувати предмети певної тематики. Розкладаємо на столі (або іншій поверхні) в певній послідовності.

Завдання дитини  цю послідовність запам'ятати.

Потім дитина відвертається, а ведучий прибирає якийсь предмет або ж міняє їх послідовність. Завдання дитини - згадати, як предмети лежали спочатку.

 

Вправи для розвитку кінетичної пам'яті

 

Ігрова вправа «Чарівний мішок»

Реквізит: мішок і предмети, які знаходяться всередині. Завдання дитини із заплющеними очима діставати і називати предмети з мішечка, запам'ятовуючи відчуття. А після - згадати максимальна кількість предметів.

 

Вправа «Намалюй фігуру»

Матеріал: фігура, вирізана з твердої паперу або картону.

Дитина з зав'язаними очима обмацує фігуру. Потім її просять намалювати по пам'яті те, що вона запам'ятала: «Намалюй фігуру, яку ти щойно тримав в руках».

 

Вправи на розвиток рухової пам'яті

Вправа-гра «Ляльковод»

1 варіант. Педагог - «ляльковод» зав'язує очі дитині і «водить» його, як ляльку, по нескладному маршруту, тримаючи за плечі, в повному мовчанні: 4-5 кроків вперед, зупинка, поворот направо, 2 кроки назад, поворот наліво, 5-6 кроків вперед тощо. Потім дитині розв'язують очі і просять самостійно знайти вихідну точку маршруту і пройти його від початку до кінця, згадуючи свої рухи.

2 варіант. Діти можуть робити такі вправи парами: одна людина - «ляльковод», інший - «лялька».

3 варіант. Рухи поступово можна ускладнювати, збільшуючи тривалість маршруту і включати ряд нескладних фізкультурних вправ: нахилити «ляльку», зігнути руки, змусити сісти, зробити повний оборот через ліве плече тощо.

 

Вправа-гра «Дзеркало»

Ведучий стоїть в центрі півкола і демонструє різноманітні пози або рухи. Діти повторюють за ним. Можна запропонувати повторювати не той рух, який виконує провідний в даний момент, а то, що він робив до цього (рух з запізненням), для ускладнення – протилежний рух.

 

 

 

https://f2.pngfuel.com/png/60/602/455/drawing-silhouette-logo-social-group-line-art-cartoon-scenic-design-internet-meme-png-clip-art.png 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
11 березня 2021
Переглядів
721
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку