Тут ви знайдете:
вправи – налаштування на урок, на добрі вчинки;
ігрові, кінезіологічні, віршовані фізкультхвилинки.
Знання, володіння і застосування здоров’язберігаючих технологій є важливою складовою професійної компетентності сучасного педагога. Процес формування здорового способу життя дітей потрібно розпочинати вже з дошкільного та молодшого шкільного віку.
Дані вправи сприяють збереженню та зміцненню здоров’я школярів.
Вправи – налаштування на урок, на добрі вчинки
1. «Доброго ранку!»- мовлю за звичаєм.
«Доброго ранку!»-кожному зичу я.
«Доброго дня вам!»-людям бажаю.
«Вечором добрим!»- стрічних вітаю.
І посміхаються в відповідь люди,
Добре ж слово для кожного любо!
- А тепер торкніться один одного, усміхніться один одному й подаруйте чудовий настрій.
2. - У мене гарний настрій. А у вас? Для того, щоб настрій став добрим та радісним: Усміхнися всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям,
І тоді обов’язково
День тобі щасливим буде.
3. «Чарівні скриньки».
- Ось у мене 2 скриньки : червона та зелена .Червона - символ небезпеки, а зелена – символ відродження, життя..
На смужках паперу напишіть свої позитивні риси та опустіть їх у зелену скриньку, а шкідливі звички, негативні риси характеру, які заважають жити, опустіть у червону скриньку. Давайте на червону скриньку надінемо замок, викинемо ключ, щоб більше ніколи її не відкривати.
4.Доброго ранку ! Доброго дня! Бажаємо всім ми здоров’я й добра!
5. Якщо у нас є настрій класний,
Тоді і учні ми прекрасні.
Ви нас підтримуйте завжди,
Щоб учні були - хоч куди.
( «ПіснеЗнайка»)
Фізкультхвилинки
Ігрові фізкультхвилинки
Гра «Ведмідь»
Учитель пропонує учням уявити, як повільно ходить ведмідь, вайлувато переступаючи з ноги на ногу; як бігає – швиденько і прямо пересувається вперед, (дозволити школярам пробігти від своїх парт до дошки), як він бурчить.
Гра «Зайчик»
Учні присідають біля своїх парт. На слова вчителя: «Сірий зайчик сів і жде, спритно вушками пряде», вихованці приклавши кисті до вух, то розгинають, то згинають їх. Потім класовод пропонує «зайчикам» ніжки погріти:
Зимно зайчику стояти,треба трошки пострибати.
Скік-скік, скік-скік, скік-скік - треба трошки пострибати,
Пострибавши відпочити. («Зайчики» займають місце за партою.)
Кінезіологічні фізкультхвилинки (кінезіологія – наука про розвиток головного мозку через рух)
Кіт Васько
Учитель: Сплять маленькі кошенята, всі заплющіть оченята!
(Діти заплющили очі)
Діти: А Васько не хоче, він розплющив очі (Очі розплющені)
Учитель: Подивився вгору, вниз, поводив очима скрізь.
(Очі вгору, вниз, по колу, головою не рухаючи)
І праворуч, і ліворуч, перевірив: вуха поруч!
Знову — вгору, знову — вниз, лапою помацав ніс
Ось і вправа закінчилася. Очі ваші не втомились?
Мишка
Очей своїх з мишки кіт Вася не зводить.
Направо, наліво очицями водить (рухи очима, голова нерухома)
А мишка кружляє, а мишка гуляє, (колові рухи очима)
Про хитрого Васю нічого не знає.
Віршовані фізкультхвилинки
1. На уроці всі стомились, адже добре потрудились.
Тож давайте для розрядки зробим кілька вправ зарядки.
Раз! – підняли руки вгору. Два! – нагнулися додолу,
Три! – повернулись вправо, вліво,
На «чотири» раз присіли. Похитали головою ще й притупнули ногою.
Пальчиками повертіли і за парти тихо сіли.
2. Раз, два! Всі присіли.
Потім вгору підлетіли.
Три, чотири! — нахилились, із струмочка гарно вмились.
3. На подвір'ї біля школи (імітація кидання м'яча)
Петрик м'ячик кинув Олі.
Одне одному кидали,
Діти грались і співали.
Раптом м'ячик швидко зник,
(руки в сторони, імітація зникнення м'яча)
I ніхто знайти не зміг.
4. Ой, гоп, чики, чики (встати з-за парт)
В мене нові черевики (руками показати на черевики,
нахиляючи тулуб вперед)
Підківками цвьок, цвьок, цвьок! (притупування)
А ніжками скок, скок, скок!