16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Практики використання інтерактивних вправ в освітній діяльності з використанням ІКТ

Про матеріал

В даній розробці описується використання сервісу Learning Apps та створення персонального навчального середовища для учнів на уроках інформатики

Перегляд файлу

Практики використання інтерактивних вправ в освітній діяльності з використанням  ІКТ

На сьогоднішній день неможливо вивчати предмети тільки традиційними способами, коли у центрі освітнього процесу знаходиться вчитель, а учні сприймають матеріал на слух, виконують самостійні та контрольні роботи в письмовій формі. Впровадження інтерактивних методик у освітній процес дає змогу повністю змінити ставлення до навчання. Підхід до учня, який знаходиться у центрі освітнього процесу, ґрунтується на повазі до його думки, на спонуканні до активності, на заохоченні до творчості.

Уроки з Інформатики спрямовані на оволодіння учнями методами та засобами інформаційних технологій розв’язування задач, формування навиків раціонального використання комп’ютерів у своїй навчальній, а пізніше і можливо майбутній професійній діяльності. На урокі інформатики задіяні в тій чи іншій мірі всі учні класу чи групи, для яких створюються різні ситуації. Учитель контролює процес, досягнення поставленої мети, створює проблемні ситуації, використовує рольові ігри, задачі з життєво-практичним матеріалом, проводить експерименти, застосовує активні та інтерактивні технології.

Для активізації навчальної діяльності учнів на уроках інформатики є застосовування інтерактивних технології. Наочними прикладами таких є використання пересонального навчального середовища та хмарних сервісів (на прикладі Google Drive) та сервісу Learning Apps.

Розробка вправ за допомогою сервісу Learning Apps.

LearningApps.org є сервісом для підтримки процесів навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів. Ці модулі можуть використовуватись безпосередньо як навчальні ресурси або для самостійної роботи. Метою роботи є створити загальнодоступну бібліотеку незалежних блоків, придатних для повторного використання та змін. Блоки (вони називаються Вправами) не включені в жодні конкретні сценарії чи програми, тому вони не розглядаються як цілісні уроки чи завдання, натомість їх можна використати у будь-якому доречному методичному сценарії.



Для створення вправ потрібно перейти за посиланням: https://learningapps.org, увійти в свій обліковий запис та, за необхідності, змінити мову користування. Після чого натиснути «Створення вправи».

 

Learning Apps  дозволяє реалізувати наступні види інтерактивних навчальних елементів:

  • тест на вибір відповіді (одного або декількох) + гра «Хто хоче стати мільйонером?”
  • вибір слів з тексту
  • складання слів з букв
  • гра «Парочки» (треба знайти логічно пов’язані пари, відкриваючи на секунду спочатку приховані картинки або текст за найменше число кліків, гра одночасно тренує пам’ять)
  • знайти пару і відповідність в сітці (встановлення відповідності зображень з назвами, аудіо або відео)
  • таблиця відповідностей (аналогічно попередньому, але потрібно підібрати безліч понять до кожної категорії)
  • класифікація (розподіл елементів знань за категоріями)
  • знайти на карті (використовуються мітки на інтерактивній карті Google)
  • пазл «Вгадай-ка» (треба послідовно відкрити елементи зображення, розподіляючи поняття за категоріями)
  • сортування картинок (вибрати назви для елементів зображення)
  • розставити по порядку (розподілити тексти, зображення, аудіо або відео в правильній послідовності)
  • хронологічна лінійка (розподіл елементів за шкалою, не обов’язково тимчасової)
  • вікторина з введенням тексту (написати відповіді до послідовності питань на зображеннях)
  • шибениця (треба зібрати слово з букв, не допускаючи більш встановленого числа помилок)
  • заповнити пропуски
  • заповнити таблицю (за даними першого рядка і першого стовпця)
  • кросворд
  • вікторина для кількох гравців (онлайн гра по типу відомої телегри «Своя гра»)
  • де знаходиться це? (Онлайн гра на швидкість, в якій відповідями на поставлені питання виступають мітки на зображенні)
  • оціните (онлайн гра, представлена послідовністю питань з числовими відповідями, виграє той, хто був найбільш близький до правильного значенням в кожному з питань)
  • папка Challenge (онлайн гра, в якій гравці послідовно виконують сортування елементів)
  • скачки (онлайн гра, в якій гравці повинні відповісти на встановлене число питань з найменшим числом помилок)
  • MINDMAP (створення діаграми зв’язків)
  • ноутбук (записна книжка)
  • qikpad (блокнот з можливістю спільної роботи)
  • аудіо / відео контент
  • голосування
  • дошка оголошень
  • календар (розклад)
  • сітка додатків (створення набору з елементів навчання та додатки)
  • чат



Для прикладу, розглянемо вправу «Просте упорядкування».

Спочатку потрібно в полі «Назва вправи» ввести тест який буде відображатися над завданням у верхній частині екрану.

 У вікні «Опис завдання» вводиться короткий зміст завдання, яке буде виводися учневі перед початком виконання завдання.

 Поле «Картки» містить кілька варіантів вибору елементів, які можна додати до завдання.

  • Текст – для введення в поле тексту
  • Зображення – можливість додати графічний файл з локального розташування файлу, додати веб-адресу розташованого файлу в мережі, чи застосувати вбудований пошук.
  • Додати озвучений текст – введення в полі тексту, який потім озвучується на одній з вибраній в списку мов.
  • Аудіо – додати аудіо файл
  • Відео – додати відео файл
  • Додати ще один елемент – додати ще один з будь-яких перелічених вище елементів.



У полі «Порядок від» - зазначається початковий елемент вибору, а у полі «Порядок до» - кінцевий елемент вибору.

Спосіб, у який відображатимуться елементи можна обрати у випливаючому списку «Перегляд елементів».

«Зворотній зв’язок» являє собою поле в якому вводиться тест, який буде відображатися у вікні після закінчення завдання.

Різні помітки та підказки для виконання завдання вводяться в полі «Довідка».



Кінцевим етапом буде натиснення кнопки «Завершити редагування та переглянути вправу». Після чого розробник має змогу передивитися створене завдання, та вразі необхідності повернутися на етап редагування для внесення відповідних поправок чи зміни налаштувань.

 Створена вправа буде зберігатися у розділі «Мої вправи» (з часом при потребі її можна буде змінити чи відредагувати).

 У нижній частині сторінки (рисунок 4) знаходяться посилання, відповідно, перейшовши по якому, учень може виконати завдання.

Створення персонального навчального середовища.

 Персональне навчальне середовище – це набір інструментів і сервісів, використання яких забезпечує конкретному користувачу досягнення власних освітніх цілей. Інформаційно-комунікаційні (хмарні технології) дають змогу користувачу віддалене опрацювання даних.

 Google Drive хмарне середовище в якому користувач може створювати, редагувати, зберігати та надавати доступ іншим користувачам до різних файлів та папок.

 Для початку роботи з даним сервісом необхідно перейти за посиланням: https://www.google.com/intl/uk_ALL/drive/ та натиснути «Перейти до Диска».



 Щоб здійснити вхід (рис. 5), зареєстрованим користувачам необхідно ввести логін та пароль. Для тих користувачів, в яких відсутній обліковий запис, необхідно пройти процедуру реєстрації вибравши «Більше варіантівСтворити обліковий запис»

Після введення своїх облікових даних відкривається вікно (рис. 6) в лівій частині якого розташована бічна панель (1) в якій розкривається структура папок. По центру знаходиться робоча область (2) де розташовуються різні файли та паки користувача. Зверху над робочою областю знаходяться кнопки керування (3).



Завантажити файли на Google Диск можна кількома способами:

  1. Простим перетягуванням миші файлу з локального носія в робочу область (рис.6) Google Диска.
  2. Натиснути кнопку Створити та Завантажити файл. Після чого у вікні яке з’явиться вибрати розташування файлу.
  3. За допомогою контекстного меню натисканням правою кнопкою миші вибрати Завантажити файл. Після чого у вікні яке з’явиться вибрати розташування файлу.

 Користувач може надати доступ до файлу чи папки іншому користувачеві за посиланням. Для цього потрібно:

  1. Обрати файл чи папку
  2. Викликати контекстне меню натисненням правої клавіші миші
  3. Обрати Посилання для спільного доступу



 Після виконання дій з’явиться адреса посилання. Будь-який користувач, який матиме дане посилання матиме змогу переглянути та завантажити файл.

 Ще однією перевагою хмарних технологій є синхронізація даних. Це досить зручно для користувача який в повсякденному житті дома, на роботі чи навчанні користується різними пристроями персональним комп’ютером, планшетом чи смартфоном, ноутбуком чи нетбуком але працює з одними й тими ж файлами.

 Синхронізація - це процес відслідковування змін та оновлення файлів. Наприклад, якщо файл був відредагований, чи в папку були додані файли, то такі ж самі зміни відбулися і у відповідних папках хмарного середовища.



 Компанія Google створила програму яка надає змогу користувачу синхронізувати дані на різних пристроях. Для встановлення програми користувачу потрібно виконати НалаштуванняЗавантажити додаток.(рис. 8)

 Після чого встановити додаток, як звичайну програму на пристрій.

 По завершенню інсталяції відкрити програму і в налаштуваннях додатку необхідно вказати відповідну папку для синхронізації даних на пристрої користувача.

Висновки

В наш час інтерактивні технології набули широкого поширення завдяки стрімкому розвитку ІТ-сфери. Тому в освітньому процесі повинен розглядатися і вивчатися досвід педагогів-новаторів, пов’язаний із застосуванням інтерактивних технологій навчання. Їх інноваційність в сфері освіти обумовлена декількома аспектами: рівноправні партнерські стосунки між вчителем і учнем, співпраця учнів, орієнтація навчання на результат і набуття дітьми життєвих компетенцій, можливість практичного запровадження технологічного, суб’єкт-суб’єктного й особистісно-орієнтованого підходів до навчання.

Актуальність даного дослідження у тому, що інтерактивні технології навчання розвивають в учнів комунікаційні уміння, навички роботи в парах і групах, також учні здобувають вміння аргументувати й дискутувати тощо.

Інтерактивні технології дають швидкий та високий результат навчання, окремі інтерактивні методи і прийоми, що стимулюють процес пізнання, а також умови й процедури, за допомогою яких можна досягти запланованих результатів.

 

Література

  1. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології.- К.: Академвидав,2004.
  2. Інформатика: підруч. для 9-го кл. загальносвіт. І-74 навч.закл. / Й.Я. Ривкінд [та ін.]. – Київ :  Генез, 2017. -288 с.: іл.
  3. http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/33404/
  4. https://learningapps.org/
  5. https://www.google.com/drive/

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Майстер-класи
Додано
16 квітня 2018
Переглядів
429
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку