Практико-орієнтовне заняття: "Формування дороги життєвих девізів особистості"

Про матеріал
Дитина - це індивід, тобто це окрема людина зі своєю індивідуальністю яку можна визначити як сукупність властивостей та здібностей, що набувають свого розвитку через призму різноманітних факторів. Тож практико-орієнтовне заняття присвячене вдосконаленню, формуванню та розвитку знань дитини і можливості її кращої соціалізації в суспільстві.
Перегляд файлу

Практико-орієнтоване заняття:

 «Формування дороги життєвих девізів особистості»

 

    Мета: закріплювати знання дітей в ігровій та пізнавальній формі, розвива-ти уяву, пам’ять, творчість, фантазію і мислення, сприяти духовному розвит-ку дітей.

    Завдання: виявити соціометричний статус дітей у класному колективі.

    Форма проведення: групове заняття з елементами психологічного тре-нінгу.

    Обладнання: ілюстративний матеріал, плакати, малюнки дітей, перелік якостей дітей, прислів’я якостей характеру людини, прислів’я про дружбу.

 

                                                      Хід заходу

  1. Вступна частина. Вітання

    Вправа «Ми – різні»

    Психолог: Складіть довільно руки та погляньте один на одного. Чи схожі ви? Сядьте так, щоб вам було зручно, та ще раз погляньте  один на одного. Навіть в таких простих рухах та діях ми – різні. Кожен з вас це зробив по-своєму, по-іншому, індивідуально. А  чи є щось однакове між вами?

    Добір за ознаками по рядах.

    Наприклад: 1-й ряд – за статтю (хлопчик, дівчинка); 2-й ряд – за зростом; 3-й ряд – за кольором волосся.

    Психолог:  Встаньте ті, хто схожий на Миколку; у кого темне волосся.

    Хто любить працювати? Хто з вас допомагає ближньому? Чи вмієте ви малювати? Які риси характеру вам найбільше подобаються в оточуючих вас людях? Що в собі ви хотіли б змінити?

    Бачите, які ми різні, які ми рівні!

 

  1. Основна частина

    1. Інформаційна повідомлення

     Психолог:  Людина – це абсолютна цінність;

     Сім’я – природне середовище розвитку людини, частина історії народу;

     праця – основа людського буття, рівня життя;

     знання – багатство особистості, надія народу, а школа – її наріжний камінь;

     Батьківщина – це початок всього, пам’ять серця, народження душі, народження громадянина;

     Земля – загальний дім, сім’я, батьківщина для всього людства, цілісного й неподільного; 

     мир – головна умова існування Землі, Батьківщини, сім’ї, людини є такою завдяки знанню та праці.

    Батьки стають першими вихователями, організовуючи життя і діяльність дитини, її взаємини з іншими людьми – всю систему ставлення до дійсності. Батьки  і діти – дві активні сторони виховання, тому першим просто необхід-но знати і розуміти дитину, вміти правильно оцінювати її прагнення і вчинки. 

    Які ж вони сучасні діти? Як взаємопов’язані їх почуття і мислення, цін-ності і світосприймання – те, що нерозривне з поняттям духовність?

    Більшість дітей мають здібність розрізняти поняття добра і зла, може оці-нити вчинки іншої людини. Деякі діти можуть ставити себе на місце дійових осіб в уявній ситуації, що свідчить про високу пластичність психіки, емоцій-ність, здатність співпереживати.

    Великий вплив на психіку дітей мають телевізійні передачі. Крім позитив-них моментів, що полягають у більшій інформованості дитини, в розвитку здатності до співчуття, співпереживання, постійне сидіння перед телевізором призводить до збіднення, спрощення спілкування. Діти прагнуть спільних забав, обміну почуттями, думками, але не знають як звернути на себе увагу, як дійти згоди під час суперечок.

    В ранньому віці виникають внутрішні інстанції, а також початкові уявлен-ня про природу, про себе, про інших людей – з’являється образ дитячого світогляду.

   

2. Робота з висловами

Прислів’я про якості характеру людини

  • У кожної людини три характери: той, який йому приписують, той, який він сам собі приписує, і, нарешті, той, який є насправді. (В. Гюго)
  • Лиш чужими очима можна бачити свої гріхи.
  • Нічого, що руки чорні, аби душа була чиста.
  • Насмішки боїться навіть той, хто вже нічого не боїться.
  • Слова – як мед, діла – як полин.
  • Краса людини – в красі характеру.
  • Мораль чиста – краще всякого намиста.

 

Прислів’я про дружбу

  • Дерево міцне корінням, людина – друзями.
  • Друга у скруті пізнають.
  • В нашій дружбі – наша сила.
  • Один цвіт не робить вінка.
  • Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже.
  • То не друг, що хвалить тихо, а то друг, що хвалить вслух.
  • У друга вода солодша від вражого меду.
  • Дружба – як дзеркало: розіб’єш, не складеш.
  • Сонце зігріває повітря, друг – душу.

 

3. Вправи на розвиток творчих здібностей

    Намалюй приказку. Учасникам пропонується приказка, яку вони можуть намалювати або обіграти.

    Поєднай фігури. Зобразити тварину, птаха, рибу, спочатку кожну з них за допомогою трикутників, потім застосовуючи прямокутники і наостанок використовуючи кола.

 

4. Вправи на розвиток спостережливості

    Роздаємо чисті аркуші паперу, які треба поділити на 4 частини та намалювати:

  • 1 розмову з директором;
  • 2 – з вчителем;
  • 3 – з учителем початкових класів;
  • 4 – зі своїм однокласником.

    Аналізуємо стереотипи в різних рольових ситуаціях.

  

    5. Тренінг

  •   Діти, з чим ви асоціюєте слово дружба?
  •   Можливо з сонечком, що зігріває Вас навіть у похмурий день, чи з хма-ринкою, з якої у будь який час може піди дощик і зіпсувати Вам настрій?
  •   Хто обрав сонечко?
  •   А хто хмаринку? Обґрунтуйте свій вибір. (Діти піднімають або сонечко, або хмаринки).
  •   Ти умієш радіти?
  •   Якщо у тебе є можливість порадіти, що може стати тому причиною?
  •   Ти можеш порадіти успіхам свого друга, або просто чужої людини?
  •   Як часто ти сумуєш?
  •   Що може стати причиною смутку?
  •   Якщо тобі сумно, ти можеш аби кому про це розказати?
  •   Тобі страшно, якщо ти отримав погану оцінку?
  •   Чого ти боїшся, якщо у тебе трапляються невдачі в школі?
  •   Тобі буває страшно на уроках?
  •   В яких ситуаціях це буває?
  •   Ти боїшся говорити своїм батькам, що ти отримав (ла) погану оцінку?
  •   Тебе карають за погані результати в школі?

 

    6. Гра-естафета гарних звісток

    (Діти сидять у колі)

    Психолог: «Я хочу, щоб кожний з Вас розповів про що-небудь  приємне, що трапилося з ним учора. При чому поки ви говорите, у Вас в руках буде перебувати ось цей м’ячик. Коли ви закінчите розповідати, передайте естафету гарних звісток сусідові»

 

    7. Бесіда «Чарівне слово»

    Логічним продовження гри є коротка бесіда про силу чарівного слова «Будь ласка», про наслідки ввічливості та грубості, про те яке враження справляє ввічлива людина, яке груба людина і яка з цих двох тактик вирішен-ня проблем є більш ефективною.

 

  1. Підведення підсумків

Бесіда з учнями

  1. Чи сподобалося вам заняття?
  2. Що найбільше запам’яталося у проведеному занятті?
  3. Що конкретно знадобиться вам з того, про що йшлося на занятті?

 

Література

  1. Беспалько В.П.  «Педагогика и прогрессивные технологи обучения» –  М.:  ИПРО МО РФ, 1995.
  2. Гуревич П.С. «Психология и педагогика» –  М.: Проект, 2004.
  3. Ермаков І.Г., Хайруліна В.М. «Виховання особистості // Педагогічні інновації у сучасній школі» – К.: Освіта, 1994.
  4. Поляков С.Д. «Психопедагогика воспитания» –  М., 1996.
  5. Шиянов Е.Н., Котова И.Б. «Развитие личности в обучении» – М., 1999.
  6. Шмаков С.А. «Игры учащихся – феномен культуры» –  М., 1994.

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку