Практикум "Таємна сила є в мені"

Про матеріал
Практикум для 3-5 класів. Мета: допомогти дітям розпізнати та розвинути свої сильні сторони, сформувати позитивне ставлення до себе, розвинути впевненість і розуміння своєї унікальності, формувати підґрунтя зміцнення соціального добробуту і психічного здоров'я, підвищення рівня резильєнтності здобувачів освіти в умовах сьогодення.
Перегляд файлу

 ПРАКТИКУМ «ТАЄМНА СИЛА Є В МЕНІ»

Мета: допомогти дітям розпізнати та розвинути свої сильні сторони, сформувати позитивне ставлення до себе, розвинути впевненість і розуміння своєї унікальності, формувати підґрунтя зміцнення соціального благополуччя і психічного здоров'я, підвищення рівня резильєнтності здобувачів освіти в умовах сьогодення.

Перебіг заняття

Вступна частина

  1.               Привітання та створення продуктивної атмосфери.

 Звучить музична композиція Darinal «Сила в тобі», діти займають місця.

Вчитель: Уявіть, що кожен з вас – джерело світла. Яке воно? Штучне чи природне, велике чи маленьке, кольорове чи однотонне, сяє чи мерехтить? Якби це джерело світла було у вашому тілі, де б воно розташовувалося? У голові, животі, грудях чи, може, у всьому тілі? (Діти розповідають про свої асоціації: гірлянда, вуличний ліхтар, світлячок, маяк, настільна лампа, комин тощо – на стінах розвішані картинки-підказки). Якщо хочете, покладіть руку на це місце. Повільно вдихніть та видихніть. Уявіть, що світло розтікається по всьому тілу. (Ця вправа допомагає заспокоїтися, відчути більше сили).

  1. Актуалізація теми. Очікування.

До заняття діти отримали завдання: зробити опитування старших школярів, вчителів, батьків – дізнатись у них у чому справжня сила людини? Що таке внутрішня сила?

Школярі діляться думками на основі опитування.

Вправа «Гірлянда очікувань»: кожен учень отримує аркуш у формі лампочки, на ньому треба написати очікування від заходу; усі «лампочки» розвішують на магнітну дошку у вигляді гірлянди.

  1. Встановлення правил практикуму.

Підтримання демократичної дисципліни у формі прийняття, уточнення або повторення правил класу. Основні правила передбачають, що учасники говоритимуть почергово, коротко і за темою; намагатися не повторювати, а доповнювати сказане іншими; виявляти активність, доброзичливість і повагу до думки кожного, тобто, уникати критики та категоричності. Правила записані на великому аркуші паперу і прикріплені на видному місці. 

Основна частина

  1. Розкриття теми практикуму.

Учитель: Усі люди від народження, крім фізичної, мають особливу, потужну внутрішню силу. Її можна уявляти по-різному. У когось вона як вода, в інших – як вогонь, вітер чи земля. Для одних вона як променисте світло, а для інших – тепло. У кожного вона власного кольору, сяйливості, температури. І місце, де сила розташовується в тілі, теж у кожного інше. Доки ви виростаєте, дорослі зміцнюють ваше відчуття сили своєю любов’ю, турботою, підтримкою, словами. Заряджають «акумулятори» та постачають «батарейки» – наповнюють різноманітні елементи живлення вашої сили. Ваша впевненість у собі, відчуття власної унікальності, можливість любити й ділитися любов’ю, зростає. З кожним днем, кожним роком, ви дедалі більше й більше, тісніше та впевненіше будете підтримувати контакт із власною Силою. Уявіть цю Сяйливу Силу всередині себе. У смутку, втомі, тривозі, самотності, прикростях, невдачах чи навіть трагедії – коли здається, що навколо «темрява» – саме вона підтримує вас, вашу стійкість, рішучість, сміливість долати труднощі. Сьогодні ви дізнаєтесь про різні вправи та підказки, які навчать вас самостійно відновлювати та повертати її добре, мудре, впевнене сяйво.

  1. Вправа «Сила імені».

 Учитель: Пропоную сьогодні дізнатись більше один про одного і про себе самих. На аркуші паперу розташуйте літери свого імені стовпчиком, літера під літерою. У кожному рядочку напишіть ту позитивну рису, якість, властивість, яка починається з цієї букви. Наприклад, ось так:

М…удра А…ртистична Р…ішуча І…нтелігентна Я…скрава

В…ірний І…нтелектуальний К…реативний Т…олерантний О…хайний Р…адісний

 Після вправи кожна дитина зачитує свої характеристики і доповнює, в чому її суперсила.

 Вправа закінчується короткою дискусією про те, що всі ми маємо різні «суперсили» і кожна з них робить нас особливими та неповторними.

  1. Вправа «Я - сонце».

Уявіть, що кожен з вас – сонце. А емоції – хмари. Намалюйте хмаринки біля сонця, на хмаринках напишіть, які емоції ви відчуваєте зараз чи відчували будь-коли. (Діти малюють сонце, хмаринки навколо, на хмаринках пишуть емоції: радість, смуток, злість, захоплення, заздрість тощо).

В ході обговорення робимо висновок: складні, сумні чи прикрі емоції можуть бути темними й важкими хмарами, але є й пухнасті та легкі. Деякі можуть лякати й на певний час закривати сонце, а від деяких – приємна тінь. Та сонце завжди залишається собою. Жодні хмари, проблеми, складні події, не зможуть зменшити його. Тож Ти – Сонце, а хмари ніколи не бувають назавжди. Та пам’ятайте: ми – завжди значно більше, ніж нам здається.

  1. Руханка.

Руханка, розроблена дитячою психологинею Світланою Ройз, представляє лідер JuniorS Олександр Педан. Руханка в ігровій формі допомагає зменшити тривожність, змістити акцент уваги дітей, допомогти їм прислухатися до себе та знайти внутрішні точки опори.

В житті, де так багато перешкод,

Я відчуваю крила та коріння.

Слова «Я МОЖУ!» - мій таємний код,

І моя сила сяє, мов проміння.

Мій розум, тіло, творчість, почуття,

моє натхнення, радість, мрії, близькість –

в моїх руках. Будую я Моє життя,

І відчуваю впевненість та стійкість.

4. Робота з твором Аліси Різніченко «Чарівне горище та еліксир Віри. Казка про впевненість у собі».

Учні слухають текст казки (мультимедійний супровід).

У далекому казковому місті «Промінь сили», прямісінько над стелею одного з  будинків, існує таємниче горище. На цьому горищі збираються всі, хто мріє навчитися вірити в себе. Це місце оповите таємницями та магією, там кожен знаходить свою внутрішню силу. Але історія цього місця починається задовго до нашої появи на світ.

Колись, дуже-дуже давно, в цьому чарівному місці жив рожевий карликовий дракон на ім'я Лілі. Він був відомий усім мешканцям своєю добротою та завжди був готовий допомогти іншим. Однак, несподівана зустріч з відважною бджолою Тонею змусила Лілі сумніватись в собі. Під час їх прогулянки Тоня почала сміятись з лякливості та невпевненості маленького дракончика, кажучи, що він нічого не може та всього боїться. Слова Тоні остаточно знищили незначні залишки впевненості Лілі, і він повністю втратив віру в себе.

Але одного разу він зустрів вірного друга - яскравого метелика Соулі. Соулі вмів читати думки, тому вже знав про ситуацію, яка сталася з його товаришем Лілі. Він запропонував дракончику зробити ритуал, який допомагає повернути впевненість у собі. Соулі підвів свого друга до дзеркала та сказав повторювати за ним: «Моя сила є в мені, слова інших не мають влади над моєю вірою в себе».

За допомогою Соулі та його мудрості Лілі знову відчув силу впевненості в собі. Дракончик зрозумів, що навіть у казковому світі іноді трапляються неприємності, тому, не зважаючи ні на що, важливо вірити в себе та свої можливості. З часом Лілі разом з метеликом вирішили створити таємниче горище, де кожна тварина могла навчитися вірити у себе і досягати своїх мрій.

У цьому дивовижному місці таємниці перепліталися з навчанням. Кожен, хто ступав на цю територію, відчував магію впевненості, яка допомагала їм долати найвищі вершини своїх мрій. В цьому їм також допомагав чарівний еліксир Віри, рецепт якого Лілі та Соулі придумали разом. Аркуш з рецептом завжди висів на вході до горища і кожен бажаючий міг приготувати його сам:

«Інгредієнти еліксиру Віри:

1. Гаряча вода - 1 склянка.

2. Один пакетик квіткового (ромашкового) чаю.

3. Лимон - 1 скибка (за бажанням).

4. Яблуко - кілька шматочків.

Інструкція приготування:

1. В гарячу воду додайте пакетик чаю.

2. Далі сильно-сильно натисніть на скибку лимону, щоб весь його чарівний сік потрапив до склянки.

3. Додайте декілька шматочків яблука для аромату.

4. Перемішайте всі інгредієнти.

Чарівний еліксир готовий! Ви можете пити цей еліксир в моменти, коли вам потрібно віднайти впевненість в собі та зарядитися позитивною енергією». 

Відтепер кожна тваринка готувала собі цей теплий еліксир знаючи, що навіть найбільші випробування не здатні зруйнувати їхню впевненість в собі. Вони зростали, розвивалися та досягали своїх найбільших цілей завдяки вірі у власні сили та підтримці одне одного. Їхні великі та маленькі перемоги наповнювали кожен куточок горища магією радості та віри у себе.

Так завершилася неймовірна історія про Лілі, що відкрив для себе найважливіше - впевненість в собі, яка дарувала йому крила, щоб здійснювати найсміливіші мрії. Так, його історія підійшла до завершення, але навіть сьогодні, через тисячу років десь далеко-далеко звідси є таємниче горище, на якому кожен, хто втратив віру в себе, може її віднайти.

Питання до обговорення: 

  1. Як Лілі втратив впевненість в собі, і як він зміг її повернути?
  2.          Як метелик Соулі допоміг Лілі зрозуміти важливість впевненості в собі?
  3.          Які важливі уроки можна вивчити з цієї казки про впевненість в собі та підтримку одне одного?
  4.          Чи є у вас свої правила, рецепти, які ви використовуєте, коли втрачаєте впевненість в собі?

Діти діляться власними «рецептами». Обговорення завершується приготуванням «Еліксиру Віри» за рецептом з казки.

Заключна частина

Підсумки.

  •          Повернімось тепер до запитань, які ви ставили старшим приятелям, батькам, учителям: що ж таке внутрішня сила для вас?

Висновок: справжня сила людини полягає у здатності залишатися собою та зберігати свої цінності навіть у найскладніші моменти. Це не лише фізична міць чи витривалість, а радше внутрішня стійкість, сміливість і доброта.

Справжня сила людини проявляється у здатності бути добрим і співчутливим, навіть коли світ здається байдужим. Вона відображається у вмінні приймати власні недосконалості, долати страхи, робити вибір, виходячи із совісті, і вчитися на помилках. Це також сила бути щирим – із собою і з іншими. Це відвага висловити свої думки, залишатися чесним і водночас зберігати повагу до інших.

Справжня сила – це вміння пробачати, підтримувати і знаходити сенс у своїх діях. Це здатність любити та приймати життя з усіма його викликами й радощами. Це здатність підтримувати сяйво всередині себе.

Нехай кожна мить і кожен день ведуть вас до вашого СЯЙВА, сили, впевненості, реалізації, натхнення та успіху!

Рефлексія

  1. Вправа «Промені вдячності».

Учитель пропонує гру на інтерактивній дошці Gynzy: на полі 6 карток із запитаннями та цифрами, кожен учень по черзі натискає на кубик – рандомайзер, після обертання кубика випадає цифра – учень має прочитати запитання картки під відповідним номером і дати відповіді. Варіанти питань:

  •          Назви одну річ, за яку ти був вдячний сьогодні на заході.
  •          Що тобі вдалось зробити найкраще?
  •          Що прекрасного ти помітив у собі в ході заняття?
  •          Що прекрасного ти помітив у своїх однокласниках?
  •          Які вправи ти візьмеш для підтримки своєї внутрішньої сили?.
  •          Назви найцікавіший момент заняття.
  1. Вправа «Чи справдились очікування».

Учитель пропонує зняти з дошки, з «гірлянди очікувань» лампочку з написом, якщо очікування справдилось. Таким чином «гірлянду» складаємо в коробку, що символізує закінчення заходу.

Після підведення підсумків діти й учитель смакують «Еліксир Віри», приготований ними самими. Під час чаювання учні отримують маленькі блокноти «Щоденники впевненості», в які учитель пропонує їм записувати протягом тижня свої успіхи, маленькі перемоги, справи, якими можна пишатись тощо. На наступній зустрічі пропонується поділитись, які сильні сторони розвинулись за певний час, чи є те, що допомогло стати впевненішими.

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

 

  1. Аліса Різніченко «Чарівне горище та еліксир Віри. Казка про впевненість у собі» - Режим доступу до ресурсу: https://holdyou.net/page/charivne-gorishe
  2. Федорчук В. М. Тренінг особистісного зростання: навчальний посібник / В. М. Федорчук – К. : Центр учбової літератури, 2014. – 250 с.
  3. https://www.unicef.org/ukraine/documents/your-power-royz
  4. http://llt.multycourse.com.ua/ua/page/19/68
  5. https://youtu.be/yDjNrxR5gks?si=fyuovQkJtQmuB2BF

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Сценарії
Додано
12 грудня
Переглядів
28
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку