Візитна картка МІСЦЕ РОБОТИ Жовтневська школа-сад №86 Херсонської міської ради м. Херсон селище Інженерне ПОСАДА практичний психолог ОСВІТА отримала повну вищу освіту за спеціальністю “Початкова освіта” та здобула кваліфікацію організатора початкової освіти, вчителя початкової школи, практичного психолога у навчальних закладах диплом МК №43255226 31 травня 2012 р. СТАЖ РОБОТИ на посаді - з 05.04.2021 КВАЛІФІКАЦІЙНА КАТЕГОРІЯ спеціаліст
Нормативно-правова база діяльностіЗАКОНОДАВЧІ ДОКУМЕНТИ:*Закон України “Про освіту”*Закон України “Про дошкільну освіту”*Положення про психологічну службу системи освіти України. ЕТИЧНІ НОРМИ:*Етичний кодекс психолога. РЕКОМЕНДАЦІЇ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ:*щодо організації психологічної допомоги в закладах освіти
Життєвекредо"Віра в потенціал: Впевненість, що кожна людина здатна змінитися."Моє кредо акцентує увагу на ключовому принципі професії: бачити в кожній людині її приховані можливості, внутрішню силу та здатність до змін. Воно визначає оптимістичний підхід до роботи з людьми та підкреслює віру в позитивні трансформації. Як кредо проявляється в моїй роботі: Повага до індивідуальності: Кожна людина має унікальний досвід, здібності та характер. Мета — не змінювати людину, а допомагати їй розкрити найкращі сторони та прийняти себе. Віра в самозцілення: Навіть у найскладніших обставинах людина здатна знайти в собі ресурси для подолання труднощів. Допомагати побачити ці ресурси та навчитися ними користуватися. Мотивація до змін: Виступати як наставник і партнер у процесі змін, створюючи підтримувальне середовище та мотивуючи до дії. Оптимізм у взаємодії: Кредо відображає впевненість, що навіть найскладніші ситуації можна вирішити, якщо людина готова працювати над собою.
Професійне кредо"Психологія — це мистецтво бути поруч, коли слова зайві, а розуміння безцінне."Як моє кредо відображає професійний підхід психолога: Бути поруч: Створювати простір довіри та безпеки, де кожен може відкрито проявляти свої почуття. Іноді важливіше не говорити, а просто бути, дозволяючи клієнту відчути, що він не самотній. Розуміння без слів: Вміння "чути" те, що не висловлене вголос: біль, тривогу, страх чи радість. Це вміння читається в погляді, інтонації, жестах, адже мова тіла іноді говорить більше, ніж слова. Цінність емпатії: Емпатія — це основа професії. Вона допомагає співпереживати, не осуджуючи, і приймати кожного таким, яким він є. Повага до тиші: Не завжди потрібні поради чи готові відповіді. Давати людині час і простір, щоб вона могла знайти свої власні рішення. Розуміння як безцінна підтримка: Справжнє розуміння — це не лише про знання чи професійні навички, це про глибокий людський зв’язок, який дарує силу й віру в себе.
Есе практичного психолога: “Мистецтво бути поруч”"Психологія — це мистецтво бути поруч, коли слова зайві, а розуміння безцінне."У світі, де слова інколи втрачають свою силу, а тиша говорить голосніше за будь-які промови, роль психолога стає унікальною. Це не лише професія, а покликання — мистецтво бути поруч із людиною в її найважчі, найтендітніші моменти життя. Кожна людина приходить до психолога зі своїм "багажем" — емоціями, болем, запитання без відповіді. Іноді їй важко знайти слова, щоб пояснити, що саме відбувається. У такі миті я, як практичний психолог, стаю тим, хто не просто чує, але й відчуває. Бути поруч означає розуміти мову сліз, зітхань, поглядів. Це про те, щоб бути уважним до пауз, інтонацій, навіть до мовчання. У своїй роботі я часто стикаюся з ситуаціями, коли слово — зайве. Бо там, де людині боляче, де є страх або невпевненість, їй потрібна не порада, а розуміння. Моя задача — створити простір, де людина може відчути безпеку, прийняття та підтримку. Я стаю дзеркалом, у якому вона може побачити себе справжню, без масок, без суджень. Психологія для мене — це не набір методик і технік. Це вміння слухати серцем, бути емпатичним, давати людині зрозуміти, що вона не одна. Ми часто думаємо, що допомога — це правильні слова чи рішення. Але іноді найсильніша допомога — це просто бути поруч, не нав'язуючи відповідей, а даючи можливість людині знайти свої власні. Бути психологом — це бути провідником, який допомагає клієнтові пройти через темряву, навіть якщо цей шлях займає час. Я вірю, що кожна людина має внутрішній ресурс, щоб вирішити свої проблеми. Моє завдання — допомогти їй побачити цей ресурс, знайти опору та відкрити нові можливості. Розуміння безцінне, бо воно не вимагає доказів чи пояснень. Це інтуїтивне відчуття зв'язку між двома людьми. Як психолог, я вірю, що вміння зрозуміти клієнта — це не просто професійна навичка, а частина людяності, яку я прагну зберігати й розвивати. Моя робота — це постійне нагадування про те, наскільки важливі турбота, чуйність і прийняття. У світі, повному викликів, завжди є місце для співчуття. І саме в цьому я бачу своє покликання: бути поруч, коли це найбільше потрібно, і допомагати знайти шлях до світла, навіть у найтемніші моменти. Бо психологія — це справді мистецтво, де кожна історія, кожна доля, кожна емоція стають полотном, а розуміння й підтримка — найкращими фарбами для створення нової картини життя.
ТЕМА ДОСВІДУ РОБОТИ: “Як впроваджувати соціально-емоційне навчання (СЕН) у закладі дошкільної освіти (ЗДО)”МЕТА:*Ознайомлення із концепцією СЕН та його значенням для розвитку дошкільнят.*Навчити ефективних методик і технологій впровадження СЕН у повсякденне життя дитячого закладу. *Надати практичні інструменти для роботи з дітьми, вихователями та батьками. ЗМІСТ:1. Вступ до соціально-емоційного навчання (СЕН). Важливість СЕН для розвитку дошкільнят.2. Методи і практики СЕН у ЗДО.3. Інтеграція СЕН у навчальні програми та щоденне життя ЗДО. Створення емоційно сприятливого середовища.4. Взаємодія з педагогами та батьками у контексті СЕН. Як навчати і підтримувати педагогів у впровадженні СЕН. Робота з батьками: навчання та підтримка.5. Оцінка та моніторинг результатів впровадження СЕН. Як оцінювати ефективність програм СЕН у ЗДО.6. Підсумки. Розробка індивідуального проекту впровадження СЕН. Індивідуальний план впровадження СЕН. ОЧІКУВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ: Розуміння ключових концепцій і цінностей. Отримати практичні знання про методи СЕН та застосовувати їх у роботі з дітьми. Інтегрувати СЕН у повсякденну діяльність ЗДО та координувати роботу з педагогами. Передавати знання з СЕН педагогам і надавати їм підтримку. Взаємодіяти з батьками для підтримки емоційного розвитку дітей. Ефективно оцінювати прогрес у розвитку дітей та вдосконалювати програми СЕН. Створити власні проекти з впровадження СЕН у дошкільному закладі та отримати зворотний зв’язок.
Основні завдання психологічної служби 1. Психологічний супровід дітей: Забезпечення емоційного благополуччя дітей. Виявлення індивідуальних особливостей розвитку кожної дитини. Створення умов для формування позитивної самооцінки, соціальних навичок і адаптації до освітнього середовища. Вчасне виявлення і корекція можливих відхилень у психоемоційному та когнітивному розвитку.2. Підтримка педагогів: Проведення консультацій для вихователів щодо особливостей розвитку дітей, методів їх навчання та виховання. Надання допомоги в розв'язанні конфліктних ситуацій у дитячому колективі. Організація тренінгів та семінарів для підвищення психологічної компетентності педагогів.3. Робота з батьками: Проведення бесід, консультацій та тренінгів для батьків щодо вікових та індивідуальних особливостей їхніх дітей. Надання рекомендацій для створення сприятливого середовища вдома. Допомога у вирішенні питань адаптації, соціалізації та навчання дітей.4. Психодіагностика: Дослідження психофізичного, когнітивного та емоційного стану дітей. Виявлення обдарованих дітей, дітей із затримкою розвитку або іншими індивідуальними потребами. Розробка рекомендацій на основі результатів діагностики.5. Психокорекційна та розвивальна робота: Організація корекційно-розвивальних занять для дітей із метою формування навичок спілкування, емоційного саморегулювання та розвитку когнітивних процесів. Використання ігрової терапії, арт-терапії та інших методів для вирішення емоційних і поведінкових проблем.6. Профілактична робота: Попередження емоційних і поведінкових розладів у дітей. Формування у дітей навичок здорового способу життя, позитивного мислення та конструктивногоспілкування. Запобігання конфліктам між дітьми, педагогами та батьками.7. Адаптація дітей до дошкільного закладу: Підготовка дітей до вступу в дитячий садок, зокрема під час періоду адаптації. Надання рекомендацій педагогам і батькам для полегшення адаптаційного процесу.8. Організаційна робота: Участь у створенні та реалізації психологічних програм і проєктів у закладі. Ведення документації, складання звітів, участь у педагогічних радах.
Діагностична робота: *«Кольоровий тест Люшера» – для визначення емоційного стану дітей. *Тест «Незакінчені речення» – для старших дошкільнят, щоб оцінити їхні бажання, страхи, емоції. *Анкетування батьків – для збору інформації про адаптацію дітей. *Графічні методики (малюнок сім’ї, дерева) – для виявлення сімейного клімату.