«Правила дорожнього руху знай – життя і здоров’я зберігай»

Про матеріал
Бесіда з елементами вікторини «Правила дорожнього руху знай – життя і здоров’я зберігай»
Перегляд файлу

Піщівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

Бесіда з елементами вікторини

«Правила дорожнього руху знай – життя і здоров’я зберігай»

(для учнів 5 класу)

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                            Підготувала:

                                                                                         класний керівник 5 класу          

                                                                                                   вчитель фізики

                                                                                                  Бонковська І. В.

 

 

 

Піщів - 2020

Тема : « Правила дорожнього руху знай – життя і здоров’я зберігай ».

Мета:

- поглибити знання учнів з правил дорожнього руху;

- продовжити формування уяви школярів про безпеку дорожнього руху під час пересування по вулицям та дорогам;

- закріпити навички виконання основних правил руху з метою попередження дитячого травматизму.

Хід бесіди:

І. Слово вчителя: Найважливіше для людини – її життя, а найцінніше в цьому житті - здоров’я. Адже кожна людина унікальна, неповторна. І життя в неї одне, тому берегти його і здоров’я необхідно кожному.

     Всі люди протягом свого життя є пішоходами і пасажирами різного транспорту. Наша розмова сьогодні буде про безпеку на дорогах, яку мають створити пішохід і пасажир. Зайшовши у транспорт  ми стаємо пассажирами, а  вийшовши  з нього –  пішоходами. Всі вони  створюють аварійні ситуації на дорогах і в транспорті, які називаються дорожньо-транспортною пригодою – ДТП.

     Дорогами України рухаються різноманітні автомобілі. Налічується їх більше 10 млн. Їдуть вони з великою швидкістю і з невеликими інтервалами та створюють щільні потоки.

      Під колеса автомобілів на наших дорогах потрапляють дорослі люди та діти. Постраждалі часто нехтують важливими правилами.

      Порушення правил дорожнього руху пішоходами, пасажирами, водіями, спричиняє дорожньо-транспортні пригоди. У випадку таких ситуацій потрібно не розгубитися, заспокоїтися, оцінити ситуацію, покликати старших на допомогу і діяти згідно обставин. Якщо автомобіль перевернувся потрібно спробувати відкрити двері і вибратись назовні; відійти подальше в бік, поки не вибухнув автомобіль; вибиратись потрібно через розбите вікно, лобове чи заднє (впершись спиною в сидіння і вдаривши п’ятами в кут вікна). Якщо автомобіль впав у воду – вибиратись через розбите вікно. Якщо пожежа в автомобілі – негайно його покинути та відійти на відстань 15м. Перша допомога надається до приїзду швидкої допомоги.

     Отже, наше завдання сьогодні пригадати Правила дорожнього руху. Для цього давайте переглянемо презентацію  «Цікава казочка на дорожній лад» (Проаналізуємо поведінку даного пішохода на дорозі). Проведемо вікторину.

 

ІІ. « Цікава казочка на дорожній лад» (Слайд №1)

     Гарно жилося дівчинці Маші у Ведмедя в лісі, але дуже сумувала вона за домівкою, за дідусем та бабусею.(Слайд №2)

     Нарешті вона придумала спосіб, як перехитрити Ведмедя, щоб повернутися додому. Ведмідь погодився віднести гостинці, які приготувала дівчинка, до дідуся і бабусі.(Слайд №3)

Ведмідь дуже хотів залишити Машу у себе і тому погодився. Але він дуже хвилювався, адже йому треба було залишити звичний для нього ліс і потрапити в незвичне оточення. А там багато людей, вулиць і доріг, різних автомобілів, які гудуть, сигналять і так швидко мчать, що голова йде обертом.(Слайд №4)

Напередодні сон його був тривожний, він часто просинався. Під ранок, коли Ведмідь нарешті заснув, приснився йому сон. (Слайд №5)

Начебто іде він по вулиці з кошиком за плечима, а поряд машини мчать – легкові, вантажні, автобуси, тролейбуси, мотоцикли. Навіть велосипедист проїхав, і всі без водіїв. І тут ведмідь почув, що машини розмовляють між собою . Та ще й справжніми людськими голосами. (Слайд №6)

  • Розійдіться! Пропустіть! – кричала машина з шашечками – таксі, яке кудись поспішало.
  • Отакої! Мені теж ніколи, -  пробурчала вантажівка з купою цегли.
  • Кому й поспішати, так це мені,- вигукнув автобус, що зупинився поряд. - Я важливіший за всіх. Людей вожу з роботи й на роботу. (Слайд №7)
  • А я листи й телеграми розвожу, - просигналив поштовий автомобіль. - Хіба я не важливий?  

Усі важливі, всі важливі! – раптом мигнув на перехресті світлофор . – Але давайте їхати по порядку, за правилами. - І він сердито подивився на них червоним оком.

Усі машини разом зупинилися біля Світлофора й затихли. Світлофор, мигнув жовтим світлом, потім засвітив зелене око і сказав: - Будь – ласка, проїжджайте!. (Слайд №8)

Машини проїхали. А Ведмідь подумав: « Ось воно як. Усі важливі, а підкорюються світлофору. Виходить, як сказав Світлофор, важливіше за все порядок на вулиці». Вранці Ведмідь вирушив в дорогу, пам’ятаючи свій незвичайний сон. Ось вийшов з лісу. Вдалині виднілися будинки. Ведмідь – пішохід попростував до них слідом за машинами, які весь час сигналили й об’їжджали його. (Слайд №9)

 

 З лісу вискочив Зайчик і вказав йому на помилку….(Слайд №10)

 

Відповідь учнів

 

У місті на нього чекали нові випробування. Щоб скоротити свій шлях, він переліз через дорожню огорожу, не дійшовши до пішоходного переходу, і ледве не потрапив під колеса автомобіля. І тут його зустріли двоє друзів,  і пояснили…(Слайд №10) 

 

Відповідь учнів

 

Ведмідь  злякався, що вчинивши необачно, ледь не загинув . Але в наступній ситуації він виправив свою помилку. На складному перехресті Ведмідь згадав свій сон і перейшов дорогу на зелений сигнал світлофора. Задоволений своїм вдалим переходом через складну вулицю, Ведмідь попрямував далі по тротуару. Але весь час чомусь наштовхувався на зустрічних людей. Згодом наштовхнувся на свою подругу , це викликало у неї обурення. …(Слайд №11) 

 

Відповідь учнів

 

Схвильований Ведмідь крокує далі. Побачивши знак “ Підземний перехід ”, він довго розмірковував, що з це може означати: “ Чи,може , чоловік спускається по сходинках у нори до кротів, мишей чи лисиць? Та мені ж туди не треба. Я поспішаю зі своєю ношею до Машиної домівки. Що ж робити?” Побачивши людей, що знаходять по одному і виходять на іншому боці дороги, він ризикнув вчинити так само. І був радий , що перейшов на другий бік дороги.  (Слайд №12)  

 

Відповідь учнів

 

“ Яке дивне це місто ”,  - розмірковував Ведмідь, підійшовши до дуже складного перехрестя. І тут звір побачив смугастого чародія – друга. На ньому були смугасті нарукавники і пояс , які, відбиваючи світло, помітні і вночі. У руках він тримав чарівну паличку. Люди і машини слухняно підкорялися помахам цієї палички. І тут “вусатий - cмугастий ” розповів….. (Слайд №13)

 

Відповідь учнів  

 

Ще після кількох пригод Ведмідь дістався до будинку бабусі та дідуся дівчинки. Після того як Ведмідь зрозумів, що разом із пиріжками він приніс Машу, йому нічого не залишилось, як повернутися до себе в ліс. (Слайд №14)

Повернення було набагато легшим, бо він вже багато чого навчився, хоча і зрозумів, що дорожня наука – справа не проста.(Слайд №15)

 

ІІІ. Вікторина  ( Слайд №1)

Учні поділені на дві команди. Команди по черзі відповідають на питання вікторини, за вірну відповідь 1 бал.

Питання вікторини:

  1.               Частина дороги, призначена для руху пішоходів через проїжджу частину… (пішохідний перехід). ( Слайд №2)
  2.               Особа, яка керує транспортним засобом…(водій). ( Слайд №3)
  3.               Написи та лінії на проїжджій частині…(дорожня розмітка).                       ( Слайд №4)
  4.               Пристрій для регулювання руху в певних напрямках… (світлофор). ( Слайд №5)
  5.               Для введення обмежень в русі застосовують …(заборонні дорожні знаки). ( Слайд №6)
  6.               Пішохідний світлофор, на відміну від звичайного, має тільки …(два сигнали червоний та зелений). ( Слайд №7)
  7.               Транспорт, який стоїть обходити тільки…(позаду). ( Слайд №8)
  8.               Особа, яка перебуває у транспорті, проте, не керує ним…(пасажир). ( Слайд №9)
  9.               За розташуванням розрізняють два види світлофорів, а саме: горизонтальні та …(вертикальні). ( Слайд №10)
  10.          Загальною ознакою попереджувальних дорожніх знаків є …(трикутник з червоною облямівкою та білим фоном). ( Слайд №11)
  11.          Працівник ДАІ, який регулює дорожній рух…(регулювальник).        ( Слайд №12)
  12.          Учасниками дорожнього руху є: водій, пішохід та…(пасажир).        ( Слайд №13)
  13.          Нормативний документ, який встановлює порядок дорожнього руху на всій території України…(правила дорожнього руху). ( Слайд №14)
  14.          Інформують про розміщення об’єктів сервісу…(знаки сервісу).       ( Слайд №15)
  15.          Звичайний світлофор має три сигнали, а саме: червоний…(жовтий та зелений). ( Слайд №16)
  16.          Дорожня розмітка може бути двох видів, а саме: горизонтальна та…(вертикальна). ( Слайд №17,18)

 

ІV. Підбиття підсумків.

 

Конкурс  “Де не можна гратися?”

Вчитель. Учні  виготовляють  агітплакати  на тему « Правила дорожнього руху». (Робота в групах)

Вчитель. Ось і закінчується наша бесіда.  Я впевнена, що ви всі, без сумніву, зробили перший крок до вивчення правил дорожнього руху, зрозуміли, що без цих знань неможливе перебування кожного з вас на вулиці. І ви, мабуть, погодитеся, що безпека дорожнього руху – це життя, яке залежить насамперед від вас, від ваших умінь і навичок.

 

 

 

 

 

 

 

      

 

 

 

doc
Додано
27 лютого 2021
Переглядів
1872
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку