«Право, обов’язок, свобода та відповідальність»

Про матеріал

Розробка виховної години «Право, обов'язок, свобода та відповідальність» для дітей з особливими освітніми потребами, а саме для дітей з порушеннями слуху, для учнів базової середньої школи (у 8-му класі).

Бакай Олена Юріівна, вихователь КЗ КОР «Білоцерківський багатопрофільний НРЦ», Київська обл.

Анотація: План-конспект виховної години (теле-ревю) на заявлену тему з мультимедійним супроводом має актуальне значення на сучасному освітньому просторі, а саме для дітей з особливими освітніми потребами, мета якого – формування в учнів громадянської компетентності та правової культури; забезпечення належного засвоєння прав та обов'язків дітей та дорослих; виховання почуття обов'язку та відповідальності за власні вчинки; спонукання учнів до професійного самовизначення та вмінню соціально адаптуватися.

Перегляд файлу

    Розробка виховної години «Право, обов’язок, свобода та відповідальність»  для дітей з особливими освітніми потребами, а саме для дітей з порушеннями слуху, для учнів базової середньої школи (у 8-му класі).

Бакай Олена Юріівна, вихователь КЗ КОР «Білоцерківський багатопрофільний НРЦ», Київська обл.

    Анотація: План-конспект виховної години (теле-ревю) на заявлену тему з мультимедійним супроводом  має актуальне значення на сучасному освітньому просторі, а саме для дітей з особливими освітніми потребами, мета якого – формування в учнів громадянської компетентності та правової культури; забезпечення належного засвоєння прав та обов’язків дітей та дорослих; виховання почуття обов’язку та відповідальності за власні вчинки; спонукання учнів до професійного самовизначення та вмінню соціально адаптуватися.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година: теле-ревю на тему «Право, обов’язок, свобода та відповідальність».

Олена Бакай

Вихователь 8 класу

 

Мета: сприяти поширенню правової культури серед учнів та формування громадянської компетентності, вмінню користуватися правами і виконувати обов’язки, поглибити знання учнів про різноманітний світ професій; розвивати почуття відповідальності, упевненості, творчі та комунікативні здібності, мову учнів; виховувати активну життєву та свідому громадянську позицію, почуття гідності та поваги до прав та свобод людини, вміння соціально адаптуватися.

Словник: «кріпацтво», «Конвенція», «право», «обов’язок», «жебракують», «стародавня», «відповідальність», «свобода».

Оформлення: національна символіка: малі прапорці 5 штук; плакати на правову тематику; макет білого птаха, пір’я з правами та обов’язками; «Конвенція ООН по правам дітей», вишитий рушник.

Допоміжні матеріали: зошити по правам дітей 5 штук, надруковані букви до гри, смайлики з радісним і похмурим обличчям.

Технічні засоби: комп’ютер, мультимедійна дошка, відеокамера.

Обладнання: стелаж виставковий на професійну тематику.

Музичне оформлення: пісня «Майбутнє і чарівне»: муз. Є. Крилатова, сл. Ю. Ентіна; пісня та уривок з мультфільму «Бременські музикі»; пісня «Пісня про Україну» : муз. О. Білаша, сл. Д. Павличка.

 

 

 

Хід виховної справи

Звучить мелодія пісні «Майбутнє і чарівне», муз. Є. Крилатова, сл..Ю.Єнтіна

Учні вітаються з гостями

C:\Users\admin\Desktop\ФОТО ПРАВО ОБОВЯЗОК\DSC08651.JPG

Вихователь: Вітаю знову шановних гостей в нашій студії «1+1». Наші учасники презентують теле-ревю «Право, обов’язок, свобода та відповідальність».

Вихователь: Хто мені скаже, де ви зараз живите?

Учень: В Україні.

Вихователь: Так, вірно, але головне, що ви ще живите в чудовій країні – країні дитинства, так до 18 років ви ще діти. Це чудова країна, сповнена пригод і сподівань, але коли залишаємо цю країну, назад повернутися не можемо. Не завжди до дітей ставилися з особливим піклуванням. Здійснимо екскурсію по сторінкам історії: «А ви знаєте?», увага на екран.

Демонструються слайди, які коментує вихователь

 

 

Вихователь:

  • В стародавній Спарті слабких, хворих дітей кидали зі скелі в прірву, думаючи, що з них не виростуть сильні воїни.
  • В часи кріпацтва дітей насильно відбирали у матерів і продавали, наче річ.

Вихователь звертає увагу дітей на словник, коментуючи слово «кріпацтво», це коли багато людей працювали безкоштовно на одного пана

  • В ті далекі часи дитина носила довгу сорочку, а коли виростала, то був одяг,  як у дорослих.
  • Давно в Німеччині слово «дитина» було синонімом слова «дурень». Дітям було нелегко, не було законів, які б оберігали їхнє життя.
  • І тільки триста років тому на дітей звертають увагу, шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книжки.
  • Але і сьогодні у світі 100млн. дітей жебракують (просять їсти); 120млн. не відвідають школу; 50млн. дітей працюють в небезпечних умовах; 5млн. дітей кожен рік помирає від хвороб.

Вихователь: Хто нам дає закони, які будуть нас захищати?

Учениця: Держава.

Вихователь: Коли був прийнятий головний документ захисту дітей, і яку назву він має?

Учень: Головний документ захисту дітей називається «Конвенція прав дитини».

Учениця: Він був прийнятий у 1989 році у Нью-Йорку. У 1991 році Україна приєдналася до Конвенції.

Учениця:            Сьогодні діти – завтра народ.

                             Я родом звідти, де співають села,

                              Де танцями розгойдані мости,

                              Скажу я гордо, що я маю право

                              На цій землі і жити, і рости.

 

Учень:                 Треба дітям всього світу

                              Не сваритись, а дружить.

                              І по правилах хороших,

                              По закону треба жить.

Учень:                 Знайте, що усі ви рівні

                              Від народження в правах,

                              І людина – змалку вільна,

                              Наче в небі синім ПТАХ.

На екрані під музичний супровід демонструється політ білого птаха.

В цей час вихователь знімає накидку з макету «білого птаха»

C:\Users\admin\Desktop\ФОТО ПРАВО ОБОВЯЗОК\DSC08628.JPG

Вихователь: Якщо говорити красиво, символічно, то людина – це наче птах з двома крилами. І сьогодні ви стоїте на порозі в довге доросле життя, і цей птах зараз і надалі буде вам допомагати здійснювати політ по життю.

Одне крило це наші права, друге – обов’язки. І для того, щоб робити правильний політ у житті та в оточуючому світі, обидва крила повинні працювати однаково. На початку пригадаємо, які права ви вже знаєте, проведемо «Теле – розминку», подорожуючи крізь казки. На одне крило кріпимо пір’ячко з правом, на друге – з обов’язками , треба вибрати таке, яке підходить до цього права, як говорять: «Без обов’язків немає права». Згадаємо, що таке обов’язок?

Учениця: Обов’язок – це те, що ми повинні робити, щоб бути корисними собі та оточуючим.

Вихователь: І так починаємо «Теле - розминку»: колобка з’їла  лисиця, порушено яке право?

Учень: Право на життя.

Вихователь: Який наш обов’язок ?

Учень: Поважати і цінувати своє життя і життя іншої людини.

Учні називають право та згідно цьому праву обов’язок, прикріплюють до крила макету птаха пір’я з написаними правами та обов’язками.

C:\Users\admin\Desktop\ФОТО ПРАВО ОБОВЯЗОК\DSC08631.JPG

Вихователь: В родині качок народилось дитинча іншого кольору, назвали «Гидке каченя», вигнали з дому, тобто порушили яке право?

Учениця: Право на ім’я, на житло. Наш обов’язок : не принижувати гідності кожної людини, поважати і допомагати хворим дітям, старим людям.

Вихователь: Попелюшка багато працювала, не вчилася, не відпочивала. Зла Мачуха не давала дівчинці красивого одягу, сварилась та била дівчинку. Яке право порушено?

Учень: Право на любов, турботу сім’ї. Обов’язок -  поважати і любити своїх рідних, друзів, своє оточення, ставитись до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до вас.

Вихователь:  Відгадайте загадку:

                         Схочеш купити – не купиш,

                         А схочеш продати – не продаси.

Учень: Здоров’я.

Вихователь: Як ми повинні піклуватися про своє здоров’я?

Учень: Робити вранці зарядку, не мати шкідливих звичок.

Учениця: Кожний день вмиватися і митися водою з милом.

Учень: Правильно сидіти під час уроків.

Учениця: Виконувати режим дня, їсти вітаміни і корисну їжу.

Учень: Загартовуватися влітку, правильно одягатися восени і взимку.

Вихователь: Яке ми маємо право і як повинні його дотримуватись?

Учень: Ми маємо право на охорону здоров’я, наш обов’язок – цінувати і дбати про своє здоров’я, робити все, що кажуть лікарі, коли захворіли.

Вихователь: Відгадуємо наступну загадку:

                         На базарі не знайти.

                         На вагах не зважити.

Учениця: Знання.

Вихователь: А звідки здобувають знання всі люди?

Учень: У дитячому садку, у школі, в Інтернеті, в коледжі, в університеті.

Учениця: Ми маємо право на освіту, на вільний вибір навчального закладу. Наш обов’язок – старанно навчатись, активно працювати на уроках, готуватись самостійно, виконувати домашні завдання.

Вихователь: Зараз побачимо, які ви старанні учні, пропоную гру «Букви переплутались». Будете працювати по парам, треба вірно скласти слова, хто швидше зробить, піднімає усміхнений смайлик.

Свіота, колаш, назння, тевчиль

Вихователь:              Всім відомо, що без школи,

                                     Без знань, що мусиш там набути,

                                     Не станеш у житті ніколи,

                                     Тим, ким з дитинства  мрієш бути.

Дитина має право на вільний вибір професії, на розвиток здібностей і талантів. А обов’язок ваш – самостійно знаходити інформацію в різних джерелах; виконувати роботу, яка не завдає шкоди; виконувати всі види обслуговуючої праці. У світі тисячі професій! Як вибрати серед них ту, з якої розпочнеться ваш трудовий шлях, доросле життя? Це хвилює кожного з вас. Зробити правильний вибір професії – значить знайти своє місце в житті, визначити свою долю. За роки навчання у школі ви ознайомилися з професіями на уроках, виховних справах, уроках праці, у колі сім’ї. А чи так добре ви знаєте світ професій, ми побачимо з БЛІЦ-ТУРНІРУ «Світ професій». Завдання – треба відгадати загадку та назвати професію.

Учні по черзі читають на слайдах загадки, дають відповідь, вихователь коректує вимову

Гайку, гвинт я обточу,

Ну а потім обкручу.

На любий точу я смак.

Відгадайте, хто я?    (Токар)

Це не одяг, а картинка:

Ось тобі рукав і спинка,

З ножицями молодець –

Називається … (Кравець)

У пору літню, в час осінній,

На весні – гарячий час,

Косять, жнуть вони і сіють,

Орють лан у котрий раз.  (Хлібороб)

Цей робітник доторкнувся хмарини!

Дім нам будує – не знає хвилини. (Будівельник)

Хто на кухні хазяйнує?

Хто каструлями керує, і з ножем працює вправно,

Хто смачні готує страви?  (Кухар)

Хто в лікарні по палаті

Ходить в білому халаті?

Хто людей з біди рятує, і хвороби всі лікує? (Лікар)

Першим стрічає він сонце у місті.

Двір наш і вулиця – глянь, які чисті! (Двірник)

Гроші витрачаю вміло:

Я вкладаю їх у діло. Маю булочну й пекарню,

І салон, і перукарню.

Лік грошам я добре знаю,

Їх на вітер не пускаю. (Бізнесмен)

Вихователь: Молодці! У нашому місті є такий для вас заклад, який не тільки проводить професійну роботу серед молоді, але й надає можливість оволодіти певною професією. Це – УТОГ. Одне з його промислових підприємств називається «Весна», де шиють постіль, робітничу одежу. Є магазин по продажу цієї продукції, а саме – дитячої одежі, теплих курток, рукавиць, спеціального одягу для захисту від низьких температур, товари для дому. А в Києві є підприємство «Контакт», де виробляють електротовари, вироби з пластмаси, миски, відра та інше. Про це все ви можете дізнатися з нашої виставки, а також з газети для людей з вадами слуху, яка називається «Наше життя».

Вихователь: А зараз увага на екран, до вашої уваги пісня з усім відомого мультфільму «Бременські музики». Відпочиваємо, дивимось, хто бажає мені допомогти прокоментувати.

Учень: Команда друзів – юнак Трубадур, собака, осел, кіт і півник подорожують по країні, співають пісень, танцюють – це їхня робота: допомагати людям.

Учениця: Трубадур зустрічає Принцесу, закохується, але батько дівчинки Король не дозволяє бути разом. Але Принцеса тікає, вона не змогла домовитися з батьком, щоб бути разом з Трубадуром.

Вихователь: Так, вірно, тікати звичайно погана справа, але Принцеса вже доросла і хоче жити так, як вона сама думає, як підказує її серце.

Тобто кожна людина народжується вільною: кожен має ПРАВО обирати собі друзів, улюблену справу або роботу, інтереси. Ви можете самі вибрати в якій гурток ходити, куди піти навчатися після школи. Нікого і нічого не можна примушувати робити без його згоди.

ВОЛЯ – велика цінність. Ми не замислюємось про це, бо маємо її, і звикли до цього. Тільки ті, хто жив у неволі, знають справжню її ціну, і тому  ваш обов’язок – поважати своє оточення, давати можливість кожному висловлювати свої думки, не нав’язувати свої думки іншим, дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві.

     Ви всі багато часу проводити в Інтернеті, ви легко можете образити кого-то, купити дорогу річ без згоди батьків, дати телефон чи адресу іншої людини без її згоди, це начебто така гра. Але ця гра не рятує від ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ за порушення в реальному світі. А відповідати за свій вчинок перед батьками чи перед іншими людьми все одно доведеться. Тому в подальшому ви повинні спочатку добре подумати, як щось зробити: «А яка відповідальність на мені лежить за мою роботу. Все треба вирішувати у колі сім’ї, щоб батьки враховували ваші інтереси.

Вихователь: А зараз ми перевіримо, як добре ви запам’ятали свої права і обов’язки, і проведемо ігрову вправу: «ВІРЮ ЧИ НІ?»

C:\Users\admin\Desktop\ФОТО ПРАВО ОБОВЯЗОК\DSC08641.JPG

 

Учні читають речення на слайдах, якщо вірять піднімають посмішку, якщо ні – похмуре обличчя

  • Усі діти мають право на любов і турботу.
  • Усі діти рівні в своїх правах.
  • Кожна дитина має право їсти тільки цукерки, морозиво і чіпси.
  • Усі діти мають право на повноцінне харчування.
  • Усі діти мають право цілими днями сидіти біля комп’ютера.
  • Усі діти мають право на освіту.
  • Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.
  • Кожна дитина має одержувати сніданок в ліжко.
  • Жодна дитина не повинна мити посуд.
  • Усі діти мають право на здоров’я та медичну допомогу.
  • Діти мають право на інформацію.
  • Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату.
  • Дитина має право висловлювати свої погляди.
  • Дитина має право на життя.
  • Кожна дитина має право отримати в магазині все, що їй заманеться.

C:\Users\admin\Desktop\ФОТО ПРАВО ОБОВЯЗОК\DSC08638.JPG

 

 

Учень:              Мораль і право, право і закон.

Рушійні сили для життя людини.

                           А їх знання надасть нам вірний тон

                            У розвитку держави – України.

Вихователь: Молодці! Мені дуже сподобалось сьогодні наше теле-ревю, наша щира зустріч. Завжди раді бачити всіх в нашій студії «1 + 1»

Життя твоє – безцінний дар

Не забувай про це ніколи.

Ти спиш під зорями сто жар,

Чи з друзями ідеш до школи,

Живеш ти в місті чи в селі,

Подумай, як життя прожити?

Ти слід залишиш на землі –

То треба гарний залишити!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

  1. Бойко О.Д. Історія України: Навч. посіб. – 3-тє вид., випр., доп. – К.: Академвидав, 2007. – 688 с.
  2. Моральне та громадянське виховання. – Х.: Вид. група «Основа», 2007. – С. 21-25.
  3. Сергійчук  В.І. Національна символіка України: Наук.-худож. Кн.: Для серед. Та ст. шк. Віку. – К.: Веселка, 1992. – 100-109.
docx
Додав(-ла)
Бакай Олена
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Виховна робота
Інкл
Додано
19 жовтня 2021
Переглядів
415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку