Урок з української мови для 3 класу на тему "Розрізняю іменники – назви істот і неістот"

Про матеріал
Продовжувати знайомство з іменниками; вчити розрізняти – назви істот та неістот; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську; розвивати критичне мислення, пам’ять, усне та писемне мовлення, спостережливість, кмітливість; збагачувати словниковий запас; виховувати самостійність, каліграфічність письма, культуру мовлення, повагу до рідної мови, до традицій своєї країни.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Українська мова “Розрізняю іменники-назви істот і неістот”

Номер слайду 2

Привітання

Номер слайду 3

Гра «Продовжи речення»Моя Батьківщина це…

Номер слайду 4

Навчати, Добре, знати, хто, хоче,все, того. Добре того навчати, хто хоче все знати. Склади речення з розсипаних слів

Номер слайду 5

Емоційне налаштування. Я - школяр Я – особиста творчість Я люблю і вивчаю рідну мову Я все розумію Я хочу все знати.

Номер слайду 6

Іменник. Сьогодні на уроці ти дізнаєшся більше про іменники. Будемо вчитись розрізняти іменники – назви істот і неістот.

Номер слайду 7

Прочитай казку « Найпрекрасніша мова» , намалюй малюнок до цієї казки і підпиши предмети, які ти намалював.

Номер слайду 8

«Найпрекрасніша мова»

Номер слайду 9

Було це колись дуже давно. Жила на землі прекрасна країна. Звали цю країну – Україна. Була та країна настільки красивою, що коли її хтось бачив, відразу хотів навчитися її мовою розмовляти. Все живе, від пташки, до квітки в цій країні, почувши найчарівнішу, мелодійну мову говорили нею. Квіти пританцьовували. Від вітерця ледь заколишуться і повторюють слова, що немов найніжніша мелодія лунають. А сонечко, що тут й казати, ледь українську мову почує, вмить починає світити ще яскравіше. Та от біда. По сусідству з цією з найдивовижніших країн, жив один дуже заздрісний нелюдь. Був він єдиний на всьому білому світі, хто почувши українську мову, замість того, щоб її полюбити – ненавидів. Не подобалось йому, що всі навколо хвалять українську мову, а його країни мову не люблять. Позаздрив підлий і вирішив піти війною на сусідню країну, щоб раз і назавжди знищити її. Прочитай казку « Найпрекрасніша мова»

Номер слайду 10

Зібрав свою армію і пішов війною. Наказав він своїм воїнам, щоб вони знищили українську мову раз та назавжди. Щоб навіть пташки не сміли співати українською, квіточки не шелестіли, повторюючи ніжний шепіт найпрекраснішої мови, й навіть сонце не сміло яскравіше світити над тією землею. Послухалась армія Підлого і полетіла на сусідню країну, неначе зграя справжніх воронів. Врожаї топчуть, худобу крадуть, хати горять, народ гине, рідною мовою забороняють розмовляти. Думали, що з легкістю переможуть прекрасну країну. Але помилилися. Вмить увесь народ піднявся захищати свою рідну землю та найпрекраснішу мову. Кожна пташка, квітка і навіть сонце робили все, щоб перемогти підлого ворога. Та згуртувавшись разом українці їх прогнали зі своєї неньки. А найпрекрасніша українська мова на світі зачаровує всіх, хто її почує.

Номер слайду 11

До якої частини мови відносяться ці слова?На які питання відповідають?Перевір себе за правилом.

Номер слайду 12

Прочитай і запам'ятай! Назви людей і тварин – це назви істот. Вони відповідають на питання хто? Наприклад: діти, риба, соловей. Назви всіх інших предметів - це назви неістот. Вони відповідають на питання що?Наприклад: будинок, дерево, машина.

Номер слайду 13

Вправа « Склади слово»Впізнай слово за першими літерами. Запиши його. Виконай звуко-буквений аналіз слова. Склади з цим словом речення.

Номер слайду 14

Перевір себе. Вправа « Склади слово»

Номер слайду 15

Розглянь малюнки і розподіли назви на 2 групи: 1 група слова – назви істот, що відповідають на питання Хто?2 група слова – назви неістот, що відповідають на питання Що?

Номер слайду 16

ельф, риба. Фарба, м’яч, рукавички. Перевір себе

Номер слайду 17

Гімнастика для очейhttps://www.youtube.com/watch?v=q. WPw0h4 KPLQ

Номер слайду 18

Прочитай слова. Розподіли і запиши подані іменники у дві колонки.1 колонка - відповідають на питання Хто?2 колонка - відповідають на питання Що? Школярі, олівець, артист, ведмідь, трава, телефон, птахи, мікрофон.

Номер слайду 19

ХТО? школяріартистведмідьптахи. ЩО? олівецьтравателефонмікрофон. Перевір себе

Номер слайду 20

Фізкультхвилинкаhttps://www.youtube.com/watch?v=MV5 OQLh. Cfkg

Номер слайду 21

Запиши чотири слова назви істот і чотири назви неістот.

Номер слайду 22

Утворити назви неістот від поданих слів. Запиши їх.істоти школяркасадівницяшахтартрактористкафермерлісникдвірникшколанеістоти

Номер слайду 23

Інтерактивне завданняhttps://learningapps.org/24719706

Номер слайду 24

Домашнє завдання. Дібрати по п’ять іменників, які відповідають на питання Хто? та Що?

Номер слайду 25

Оціни свою роботу смайликом!

Номер слайду 26

Перегляд файлу

 

                                  Українська мова, 3 клас

Тема. Розрізняю іменники – назви істот і неістот

Мета уроку: продовжувати знайомство з іменниками; вчити розрізняти – назви істот та неістот; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську; розвивати критичне мислення, пам’ять, усне та писемне   мовлення, спостережливість, кмітливість; збагачувати    словниковий запас;  виховувати самостійність, каліграфічність письма, культуру мовлення, повагу до рідної мови, до традицій своєї країни.

Формувати предметні компетентності:

  • інформаційна (засвоєння та обробка інформації);
  • комунікативна (уміння представити себе усно, володіння способами взаємодії з оточуючими, володіння різними видами мовленнєвої діяльності, мовною компетенцією);
  • мовленнєва (здатність розуміти зміст прочитаного, вміти вдало висловлювати усні відповіді, здатність вести діалог з дотриманням мовленнєвого етикету);
  • соціокультурна(знання про свою державу, здатність вирішувати за допомогою мови різні навчальні та життєві проблеми).

Методи: інтерактивний, ілюстративний, проблемно-пошуковий, словесний, критичного мислення, самостійної роботи, практичний.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

І. Організація класу

1.Вітання.

-Дітки, доброго Вам ранку. Я дуже рада бачити Вас.

- А тепер, я пропоную утворити коло та взятися за руки.

-Що ви відчуваєте?

-Це підтримка ваших друзів. Потисніть їм руки. Адже нам сьогодні необхідно показати, наскільки ми повинні бути згуртованими, дружніми, то що ми живемо в одній державі. Батьківщина у нас одна.

         Помахай «Привіт»

         Дай «П’ять»

         Обійми

         Покружляй

         Затанцюй

 

2.Гра «Продовжи речення»

-Моя Батьківщина це…(кожен по слову закінчує фразу)

-А тепер один одному посміхнулись, подарували свої маленькі чисті українські серця і присіли на свої місця.

3.Правила уроку.

  • Сидимо – рівно!

Слухаємо – уважно!

Пишемо – гарно!

Відповідаємо -точно!

  • Працювати будемо під гаслом.

- Але, щоб прочитати його, потрібно зібрати розсипані слова.

Навчати, Добре, знати, хто, хоче, все, того.

(Добре того навчати, хто хоче все знати.)

4. Емоційне налаштування

-А вам хотілось би більше дізнатись?

-Отже, давайте налаштуємось на плідну працю за допомогою постанови на творчість:

                                               Я - школяр

                                               Я – особиста творчість

                                               Я люблю і вивчаю рідну мову

                                               Я все розумію

                                               Я хочу все знати.

ІІ.Сенсорно-моторний етап уроку

 

1.«Найпрекрасніша мова»   ( вчитель читає казку в супроводі музики)

Сядьте рівненько, покладіть руки зручненько. Закрийте очі, дихайте повільно.                                Розслабте всі м'язи свого обличчя та уважно слухайте

Релаксація під українську музику.

Мовонько рідна, мово єдина!

З тобою будемо жити – творити

Просто не можна тебе не любити!

    Було це колись дуже давно. Жила на землі прекрасна країна. Звали цю країну – Україна. Була та країна настільки красивою, що коли її хтось бачив, відразу хотів навчитися її мовою розмовляти. Все живе, від пташки, до квітки в цій країні, почувши найчарівнішу, мелодійну мову говорили нею. Квіти  пританцьовували. Від вітерця ледь заколишуться і повторюють слова, що немов найніжніша мелодія лунають. А сонечко, що тут й казати, ледь українську мову почує, вмить починає світити ще яскравіше.                                                                                                                          Та от біда. По сусідству з цією з найдивовижніших країн, жив один дуже заздрісний нелюдь. Був він єдиний на всьому білому світі, хто почувши українську мову, замість того, щоб її полюбити – ненавидів. Не подобалось йому, що всі навколо хвалять українську мову, а його країни мову не люблять. Позаздрив підлий і вирішив піти війною на сусідню країну, щоб раз і назавжди знищити її.                                                                                                                                                              Зібрав свою армію і пішов війною. Наказав він своїм воїнам, щоб вони знищили українську мову раз та назавжди. Щоб навіть пташки не сміли співати українською, квіточки не шелестіли, повторюючи ніжний шепіт найпрекраснішої мови, й навіть  сонце не сміло яскравіше світити над тією землею.                                                                                                                                Послухалась армія Підлого і полетіла на сусідню країну, неначе зграя справжніх воронів. Врожаї топчуть, худобу крадуть, хати горять, народ гине, рідною мовою забороняють розмовляти. Думали, що з легкістю переможуть прекрасну країну. Але помилилися.                                                            

    Вмить увесь народ піднявся захищати свою рідну землю та найпрекраснішу мову. Кожна пташка, квітка і навіть сонце робили все, щоб перемогти підлого ворога. Та згуртувавшись разом українці їх прогнали зі своєї неньки. А найпрекрасніша українська мова на світі  зачаровує всіх, хто її почує.

2.Бесіда.

- Чи гарно ви відпочили?

- Який у вас настрій?

- Що ви побачили ? 

- Про що дізналися?       ( вислухати 2 — 3 учні )

ІІІ.Символьний етап уроку

1 Самостійна робота (образон)

Візьміть листочки та олівці і намалюйте та підпишіть те головне, що ви   побачили.                                                                                                                                                 

2)  Бесіда

- Що ви намалювали? Які слова написали?

- Які ж ви молодці! Уважно слухали, красиво намалювали, гарно пояснили.

ІV Логічний етап уроку

  1. Повідомлення теми та мети уроку.

-Давайте ще раз подивимось на слова, які ви написали. До якої  частини мови вони відносяться?

-Правильно, «Іменник».

- Ми, продовжуємо вивчати тему «Іменник» у 3 класі.

- Сьогодні на уроці ми дізнаємось більше про іменники. Будемо вчитись розрізняти назви істот та неістот.

2. Вичення нового матеріалу

Вправа «Словникові слова»

         Впізнайте слово за першими літерами та запишіть його

 

Фарба      ельф      риба    м’яч   ельф   рукавички (Фермер)

         Виконати звуко-буквений аналіз

 

-Давайте згадаємо, як ми виконуємо аналіз

      Поділити слово на склади

      Поставити наголос

      Схематично позначити кожен звук

      Записати це слово транскрипцією

      Визначити кількість букв, звуків, та складів

         Які слова означають істоту та неістоту

Хто? Дівчина, ельф, риба.

Що? Фарба, м’яч, рукавички.

 

3.Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)

 

4. Робота з підручником

Вправа 1. Робота над словами

Запишіть подані іменники у два стовпчики ( школярі, олівець, артист, ведмідь, трава, телефон, птахи, мікрофон)

ХТО?                            ЩО?

Школярі                      олівець  

артист                          трава                                                                                                                   ведмідь                        телефон                                                                                                             птахи                            мікрофон

         Дослідження слів

Які  іменники називають людей і тварин?

-Які іменники називають усі інші предмети?

-Прочитайте правило і запам'ятайте, як називається кожна група іменників?

5.Фізкультхвилинка

 

V. Лінгвістичний етап уроку. (Закріплення вивченого матеріалу)

1. Вправа 2

Прочитайте повідомлення.

-Чи всі значення слів вам зрозумілі?

-Випишіть в одну колонку назви істот, а другу-назви неістот.

Хто? Видри, бобри, норки, риби

Що? Замок, фабрика, книга, майстерня

2.Вправа 3

 

Від поданих слів утворіть назви істот і неістот

Істоти                                     Неістоти                                                                                                      школярка                                  школа                                                                                                   садівниця                                  сад                                                                                                            шахтар                                      шахта                                                                                                трактористка                            трактор                                                                                               фермер                                      ферма                                                                                                  лісник                                        ліс    

двірник                                      двір         

3.Інтерактивне завдання

https://learningapps.org/24719706

                                                                                 

 

VІ. Домашнє завдання.

Дібрати по п’ять іменників, які відповідають на питання Хто? та Що?

VІІ. Підсумок.

1.Технологія « Незакінчене речення»

На уроці я дізнався, що …

Сьогодні ми гостювали у…

Для мене було цікавим…

2.Рефлексія. «Загадкові смайлики»

-Оберіть свій смайлик

 

1

 

 

zip
Додано
28 жовтня 2023
Переглядів
330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку