Правопис прислівників

Про матеріал
В основі матеріалу покладено текст з максимальним використанням прислівників.
Перегляд файлу

1

Тема. Правопис прислівників

 

Мета : Пояснити учням правила написання складних прислівників разом і через дефіс. Формувати  вміння знаходити  складні  прислівників  в  реченнях та вживати їх у власному мовленні.  Виховувати любов до природи,  вміння помічати красу її пробудження.

Очікувані результати: учні повинні правильно писати прислівники, користуючись вивченими  правилами, пояснювати їх написання, а також  виявляти помилки в написанні прислівників.

Обладнання: дидактичний матеріал. 

Тип уроку: урок формування умінь та навичок.

Хід уроку

1. Емоційна готовність

Красива осінь вишиває клени

Червоним, жовтим, срібним, золотим.

А листя просить: – Виший нас зеленим!

Ми ще побудем, ще не облетим.

А листя просить: – Дай нам тої втіхи!

Сади прекрасні, роси – як вино.

 

Ворони п'ють надкльовані горіхи.

А що їм, чорним? Чорним все одно.

                                                   (Ліна Костенко)

2.Мотивація навчальної діяльності школярів.  Повідомлення теми й мети уроку.

 

3. Цілевизначення і планування

4. Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда

 - Пригадайте, як  пишуться прислівники?

- Коли прислівники пишемо разом, коли окремо, через дефіс ?

- Правопис яких прислівників потребує особливої уваги, чому?

- На що слід звертати увагу в правописі прислівників з не, ні?

5. Формування умінь та навичок.

-Робота з текстом. Записати , зняти риску

Мало/помалу прийшла осінь. Ще час/від/часу стоять теплі дні. Повітря стало на/про/чуд чистим і прозорим. Не/сподівано відкрилися степові простори, далекі скіфські кургани в сіянні  ласкаво сонця раз/у/раз здаються принадою. Казна/звідки взялася край дороги ромашка. Що/ранку і що/вечора на її чистих пелюстках ледь/ледь блищать сріблясті крапельки, їй не/вимовно боляче від перших приморозків, їй ні/за/ що не/хочеться губити своїх пелюсток.

 У/вечері небо стає геть/чисто сірувато/синім. Не/порушно стоїть на/вкруги ліс, тільки листя де/не/де тріпоче від тривожного повіву вітру і тишком/нишком щось шепоче. Поде/куди зовсім жовті листочки по/волі починають опадати, і осінь гомонить уже по/своєму, примхливо й не/вчасно.

Бесіда

а) Які слова слова потребують пояснення(для з’ясування значення слів скористайтеся словником)?

б) Доведіть, що це текст. Доберіть заголовок. Визначте тему, заголовок.

- Робота в групах

Перша група. Виписати  прислівники, що пишуться разом, дібрати до них синоніми. Підкреслити в трьох реченнях першого абзацу всі члени речення. Зробити висновок про синтаксичну роль прислівників.

Друга. Виписати  прислівники, що пишуться з дефісом, дібрати до них антоніми. Підкреслити в трьох реченнях другого абзацу всі члени речення. Зробити висновок про синтаксичну роль прислівників.

- Пояснити правопис прислівників раз у раз, час від часу. Дібрати ще 5 зі схожим написанням(спільно).

Гра «Конструктор.

Скласти прислівників із поданих частин слів

ОДНО        НЕБУДЬ

НА              СОБОЮ

ЩО             ДАВНІХ

ЯВУ            ЯК

БУДЬ           З

ВСЕ             САМ

БУДЬ           КУДИ

                     ДАВЕН

Полухати пісню, поділитися враженнями від музики, тексту, виконання. Виписати прислівники

Христина Соловій https://www.youtube.com/watch?v=T6mxctBoo50&t=53s

6.Підбиття підсумків уроку.

1. Метод «Мікрофон» та «Незакінчене речення»

             На уроці я дізнався…

             На уроці я вивчив…

             На уроці мені сподобалося…

7. Домашнє завдання. Скласти міні твір «Осінь у нашому селищі», використата 5-7 прислівників з різним написанням

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Гришина Ірина
Додано
20 квітня
Переглядів
41
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку