1
Тема. Правопис прислівників
Мета : Пояснити учням правила написання складних прислівників разом і через дефіс. Формувати вміння знаходити складні прислівників в реченнях та вживати їх у власному мовленні. Виховувати любов до природи, вміння помічати красу її пробудження.
Очікувані результати: учні повинні правильно писати прислівники, користуючись вивченими правилами, пояснювати їх написання, а також виявляти помилки в написанні прислівників.
Обладнання: дидактичний матеріал.
Тип уроку: урок формування умінь та навичок.
Хід уроку
1. Емоційна готовність
Красива осінь вишиває клени
Червоним, жовтим, срібним, золотим.
А листя просить: – Виший нас зеленим!
Ми ще побудем, ще не облетим.
А листя просить: – Дай нам тої втіхи!
Сади прекрасні, роси – як вино.
Ворони п'ють надкльовані горіхи.
А що їм, чорним? Чорним все одно.
(Ліна Костенко)
2.Мотивація навчальної діяльності школярів. Повідомлення теми й мети уроку.
3. Цілевизначення і планування
4. Актуалізація опорних знань учнів
Бесіда
- Пригадайте, як пишуться прислівники?
- Коли прислівники пишемо разом, коли окремо, через дефіс ?
- Правопис яких прислівників потребує особливої уваги, чому?
- На що слід звертати увагу в правописі прислівників з не, ні?
5. Формування умінь та навичок.
-Робота з текстом. Записати , зняти риску
Мало/помалу прийшла осінь. Ще час/від/часу стоять теплі дні. Повітря стало на/про/чуд чистим і прозорим. Не/сподівано відкрилися степові простори, далекі скіфські кургани в сіянні ласкаво сонця раз/у/раз здаються принадою. Казна/звідки взялася край дороги ромашка. Що/ранку і що/вечора на її чистих пелюстках ледь/ледь блищать сріблясті крапельки, їй не/вимовно боляче від перших приморозків, їй ні/за/ що не/хочеться губити своїх пелюсток.
У/вечері небо стає геть/чисто сірувато/синім. Не/порушно стоїть на/вкруги ліс, тільки листя де/не/де тріпоче від тривожного повіву вітру і тишком/нишком щось шепоче. Поде/куди зовсім жовті листочки по/волі починають опадати, і осінь гомонить уже по/своєму, примхливо й не/вчасно.
Бесіда
а) Які слова слова потребують пояснення(для з’ясування значення слів скористайтеся словником)?
б) Доведіть, що це текст. Доберіть заголовок. Визначте тему, заголовок.
- Робота в групах
Перша група. Виписати прислівники, що пишуться разом, дібрати до них синоніми. Підкреслити в трьох реченнях першого абзацу всі члени речення. Зробити висновок про синтаксичну роль прислівників.
Друга. Виписати прислівники, що пишуться з дефісом, дібрати до них антоніми. Підкреслити в трьох реченнях другого абзацу всі члени речення. Зробити висновок про синтаксичну роль прислівників.
- Пояснити правопис прислівників раз у раз, час від часу. Дібрати ще 5 зі схожим написанням(спільно).
Гра «Конструктор.
Скласти прислівників із поданих частин слів
ОДНО НЕБУДЬ
НА СОБОЮ
ЩО ДАВНІХ
ЯВУ ЯК
БУДЬ З
ВСЕ САМ
БУДЬ КУДИ
ДАВЕН
Полухати пісню, поділитися враженнями від музики, тексту, виконання. Виписати прислівники
Христина Соловій https://www.youtube.com/watch?v=T6mxctBoo50&t=53s
6.Підбиття підсумків уроку.
1. Метод «Мікрофон» та «Незакінчене речення»
На уроці я дізнався…
На уроці я вивчив…
На уроці мені сподобалося…
7. Домашнє завдання. Скласти міні твір «Осінь у нашому селищі», використата 5-7 прислівників з різним написанням