Правопівкульне малювання .Волошкове поле

Про матеріал
Знайомство з методом «Правопівкульного малювання» Це майстер клас креативності, зняття стереотипів бачення і мислення, точної синхронізації центральної нервової системи і моторики, набуття почуття натхнення.
Перегляд файлу

  Майстер-клас з правопівкульного малювання     

                           «Волошкове поле»

                      C:\Users\admin\Desktop\поле.jpg

Майстер Літвінова Наталя Іванівна 

керівник гуртків «Чарівні долоньки» та «Весела карусель»

Балаклійського Центру дитячої та юнацької творчості

 

Мета:знайомство з методом «Правопівкульного малювання»
Це майстер клас креативності, зняття стереотипів бачення і мислення, точної синхронізації центральної нервової системи і моторики, набуття почуття натхнення. Мета його - не навчати академічним нормам образотворчого мистецтва, а розкрити творчу індивідуальність, допомогти автору оцінити свій потенціал і розкрити свої творчі здібності, через  красу Батьківщини і навколишнього світу, патріотично відповідального ставлення до українських символів, почуття любові до Вітчизни, вдячності до природи і свого народу.
Застосування методу «Правопівкульного малювання» дозволяє:
- позбутися страху «я не вмію малювати»;
- розслабитися після насиченого дня;
- вийти за рамки стереотипів;
- розкрити свій творчий потенціал;
- підвищити самооцінку;
- знизити тривожність і прибрати хвилювання;
- відчути впевненість у своїх силах;
- відчути світ барвисто і різноманітно.

 Обладнання: гуаш, палітра, пензлі різних розмірів бажано щетина, вода, суха ганчірка, вологі серветки, аркуші паперу  А4.

Хід майстер- класу.

І Підготовчо -організаційний етап.

1.Вітання.

   ДОБРИЙ ДЕНЬ , ШАНОВНІ   КОЛЕГИ !!! МЕНЕ ЗВАТИ ЛІТВІНОВА НАТАЛЯ ІВАНІВНА .Я КЕРІВНИК ГУРТКІВ « ВЕСЕЛА КАРУСЕЛЬ»  ТА «ЧАРІВНІ  ДОЛОНЬКИ». ПРАЦЮЮ Я В ЦЕНТРІ ВЖЕ 15 РОКІВ. Працюю з дошкільнятами  та з дітьми молодшого шкільного віку. Метою моєї фахової діяльності  є сприяння своєчасному й ефективному розвитку найважливіших психічних процесів, від яких залежить становлення творчої активності дитини, покращення її соціальної адаптації. Розвиток пам’яті, уваги й уяви, здатності переживати, співпереживати та адекватно виражати свої почуття. За допомогою ознайомлення з різними матеріалами, техніками та  особливостями виконання роботи.

2.Вступне слово.

Почуття патріотизму є однією з провідних цінностей, якими має оволодіти підростаюча особистість. Неможливо відокремити патріотизм від національних святинь, шанобливого ставлення до національної культури .

 

 Український вінок не просто краса – це символ добра й чудовий оберіг нашої української культури. В ньому прихована чарівна сила любові до рідної землі.

 Український вінок – це справжнє диво нашого народу, адже кожна квіточка не лише прикрашала голову дівчини, а й слугувала оберегом, дарувала їй свою силу та вроду. Щоб сплести вінок, потрібно було знати властивості та символіку кожної квітки. Сьогодні ми з вами  доторкнемось до властивостей рослин та їх призначення у вінку але незвичайним способом, який відрізняється оригінальністю, варіативністю, гнучкістю, рухливістю.

 

3. Основна частина

А це все і є арт-терапія. Що таке Арт-терапія? Яких результатів можна досягти використовуючи техніки Арт-терапії? Мені стало цікаво і я почала розвивати свої здібності у цьому напрямку . Це були  і є різноманітні тренінги та заняття , майстер-класи, зустрічі , самостійна робота над собою , робота з психологам та психотерапевтами , проекти з психологами та педагогами . Я зрозуміла , що Центри творчості , це і є будинки арт-тепапії. Де  всі гуртки і є  арт-терапія. Хтось  робить це не свідомо і результат від цього не змінюється  - мистецтво лікує . Я це роблю свідомо  і  цінність полягає в отриманні можливості нормалізувати психоемоційний стан, а також навчитися самовиражатися, пізнати себе. Технік безліч , сьогодні я вас познайомлю з однією з них, а хто знайомий , то буде вдосконалювати навички . І вже за традицією декілька років поспіль я проводжу цей  майстер клас «Правопівкульного малювання» для наших педагогів на тижнях Творчого методичного  об'єднання.  Для мене ПРАВОПІВКУЛЬНЕ МАЛЮВАННЯ – ОСОБЛИВИЙ СПОСІБ РЕЛАКСУ.

 У нинішній час педагогам дуже складно з одного боку освітній процес  , з другого діти з батьками з третього колеги , він живе в постійній напрузі,  і пошук ефективних способів розслаблення й відпочинку набуває особливо важливого значення. Адже рівень розуміння людьми понять, які стосуються здоров’я,  значно зріс, через що прийшло усвідомлення того, що релакс повинен бути ще й корисним. І ось тут може дати справді багато позитиву саме правопівкульне малювання. Методика, яку впровадила Бетті Едвардс, викладач мистецтв з американської школи,  має на меті «відключення» лівої півкулі, що відповідає за логічну оцінку дій. Тобто, Ви малюєте і при цьому не замислюетесь над тим, чи дотримано перспективи, пропорції тощо. І в результаті  отримуєте симпатичний малюнок.

Заснувавши цю методику, Б. Едвардс зробила один важливий висновок: малювання – це навичка, якою може оволодіти абсолютно кожна людина.

А додатковим бонусом від цього заняття є те, що в результаті такого відпочинку розвивається абсолютний баланс у роботі обох наших півкуль. Від цього суттєво збільшується продуктивність головного мозку, а побічним ефектом можуть стати навіть нові ідеї чи способи вирішення проблем у повсякденному житті.

4.Вправи на розвиток правої півкулі мозку.

То почнемо  ми з вами з вправ нейрогімнастики    Гімнастика мозку складається з простих і приємних вправ. Цей комплекс рекомендується використовувати під час навчання дітей, щоб підвищити навик цілісного розвитку мозку. Вправи полегшують всі види навчання і особливо ефективні для оптимізації інтелектуальних процесів і підвищення розумової працездатності. Вправи покращують розумову діяльність, синхронізують роботу півкуль, сприяють запам'ятовуванню, підвищують стійкість уваги, допомагають відновленню мовленнєвих функцій.    За допомогою спеціально підібраних вправ організм координує роботу правої і лівої півкулі і розвиває взаємодію тіла і інтелекту.

.

Вправа «Вухо – ніс». Узяти лівою рукою кінчик носа, правою протилежне вухо. Одночасно опустити руки й плеснути в долоні, змінити положення рук із точністю до навпаки.

Вправа « Голова-живіт» Лівою рукою по часовій стрілці малюємо круги , а правою рукою проти часової стрілки малюємо круги

Вправа « Коло-квадрат» правою рукою малюємо коло, а лівою квадрат. https://www.youtube.com/watch?v=JZWO92LI0mY&list=LLL2EsBzh6Z0X5mQGYU5VPUA&index=3&t=0s 

5.«Правопівкульне малювання»

А тепер коли ми з вами вже налаштували наші півкулю , почнемо малювати.  У вас є фарби , пензлі, холст, вода, серветки. Малюємо не ведучою рукою!!

У біленьку фарбу вмочаємо плаский синтетичний пензлик  самий великий. Як ви всі знаєте кожна людина  яка народжується вона як білий лист паперу на ній не має нічого ні хорошого ні поганого , вона являється чистою . Зліва на право зафарбуємо білою фарбою весь аркуш .

В наше життя потрапляють якісь хороші моменти. Виберіть 4 фарби які вам більше сподобались , це 4 найкращих моменти які потрапили у ваше життя .  І поставте ці плями по білому полі.  Все те що хороше прийшло у вашому житті .

 

А тепер виберіть фарбу , яка вам зовсім не подобається , тому що в нашому житті не завжди  все буває без негативу . І скільки негативного в вашому житті , стільки і поставте крапочок.

А тепер знову повертаємося до білої фарби. Все хороше і все погане переплітається в нашому житті . Перемішуємо з права на ліво чистим пензлем і білою фарбою . Тепер у нас є фон на якому ми можемо показати наші ємоції.

Зелена фарба символізує життя , переверніть аркуш і товстим пензлем щітиною малюємо наші позитивні ємоції                                                

  З верху до низу до середини аркуша , десь більша емоція десь менша .

Візьміть 3 фарби, це ваші емоції і тоненьким пензликом промалюйте лінії.

Тепер переверніть ваш аркуш . у нас вийшло поле, але не хватає квіточок польових. Пропоную намалювати квіточки. Нас оточують люди є хороші є й погані , але ж ми хочемо , щоб нас оточували приємні люди . Давайте намалюємо  квіточки змішаймо білу і червону фарбу, це теплі і привітні люди .

 Але не всі люди привітні є й холодні і закриті ,але які нам теж цікаві. Намалюємо волошку, вона тендітна та загадкова, змішаймо синю і білу фарбу.

 А ще в нашому житті є яскраві особистості , намалюємо їх золотою фарбою , жито, тоненьким пензлем .

 У кожного з вас  своє поле свої  почуття та емоції і люди які вас оточують.

Я бажаю вам , щоб ваші емоції вас незахлинювали   і вас оточували ті люди , яких ви бажаєте  бачити біля себе. і якщо що щось негативне з вами і  трапляється ,то знайте після чорної полоси завжди йде  біла полоса . Я вам бажаю , щоб ваше поле квітувало і пахло і вам було приємно бути там де ви знаходитесь. І обов»язково вам треба підписати свою картину. Дякую!! https://www.youtube.com/watch?v=fwcQyzeE9ts&list=LLL2EsBzh6Z0X5mQGYU5VPUA&index=2&t=0s

6.Вправа -рефлексія «Сьогодні мені сподобалося»

 Плідної вам творчості і яскравих емоцій!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Громова Олена Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Майстер-класи
Додано
6 червня 2019
Переглядів
3574
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку