Тренінгове заняття: "Емоції людини"

Про матеріал
Розробка тренінгового заняття для учнів 6-х класів "Емоції людини". Мета: ознайомити учнів із поняттями «емоція», «емоційний стан», «емоційне благополуччя»; розвивати навички розпізнавати емоційний стан інших людей; виховувати товариськість, повагу один до одного. Обладнання: повітряна кулька, плакат «Правила роботи в групі», комп'ютер, картки, стікери, плакат «Дерево». Кількість учасників: до 15 учнів. Тривалість: 45 хв.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття для учнів 6-х класів

Тема: Емоції людини.

Мета: ознайомити учнів із поняттями «емоція», «емоційний стан», «емоційне благополуччя»; розвивати навички розпізнавати емоційний стан інших людей; виховувати товариськість, повагу один до одного.

Обладнання: повітряна кулька, плакат «Правила роботи в групі», комп'ютер, картки, стікери, плакат «Дерево».

Кількість учасників: до 15 учнів.

Тривалість: 45 хв.

 

Хід заняття

I. Вступна частина (організаційні і дисциплінарні питання)

1.Вправа « Знайомство. Мої емоції»(3хв.)

Мета: створення позитивного емоційного фону, зняття напруження, налаштування на активне включення в роботу групи.

    Учасники по колу передають повітряну кульку, називають своє ім’я і відповідають на запитання: «Які емоції ви зараз відчуваєте?»

2. Правила групи ( 2хв.)

Мета: обговорення основних правил роботи для ефективної роботи групи.

Як ви думаєте, що означає слово «правила»?

Для чого в нашому житті існують різні правила?

Правила - це певні норми поведінки, які потрібні для того, щоб можна було порозумітися, ефективно працювати на занятті та отримати якомога більше навичок.

Орієнтовні правила:

  • Слухати один одного.

Це значить дивитись на того, хто говорить і не перебивати його. Коли хтось з учнів закінчив говорити, наступний, хто бере слово, може коротко повторити те, що було сказано попереднім учасником, перед тим, як почати висловлювати свою думку. Коли хтось говорить, інші зберігають мовчанку.

  • Говорити по суті.

Інколи учасники відхиляються від теми обговорення. Тому це правило дозволить вертати учасників до теми і цінувати час.

  • Висловлювати повагу.

Відкритість у висловлюваннях значить, що всі учасники можуть мати свою думку, але висловлювати її без оцінок на адресу інших людей.

  • Конфіденційність.

Те, що відбувається на тренінгу, залишається між учасниками і не є темою для обговорення за його межами.

  • Говорити від свого імені

Не вживати висловлювання типу «всі вважають, що…», «всі говорять, що…», а використовувати тільки «я вважаю…», «я говорю…»

  • «Тут і зараз»

Ми говоримо тільки про те, що відчуваємо зараз.

          3. Інформаційне повідомлення психолога про тему та мету заняття (2 хв.)

Ми з вами не даремно говорили про ваші відчуття. Сьогодні ми поговоримо про світ емоцій.

Нашими завданнями є: дізнатися, що таке емоції, які бувають види емоцій, навчитися розпізнавати емоції та стан інших людей.

4. Вправа «Мої очікування» (3 хв.)

Мета: актуалізація знань учнів, орієнтація на запит учасників тренінгового заняття.

Учні на стікерах листочках записують свої очікування від заняття. Потім по черзі підходять до плакату «Дерево» і вішають на нього свої листочки, при цьому озвучуючи свої думки.
        II. Основна частина
          1. Міні-повідомлення «Емоції в нашому житті»

Мета: поповнити знання дітей з даного питання.

Тривалість: 5 хв.
              Емоції супроводжують нас усе  життя, вони виражають наше ставлення до себе, інших людей та оточуючого світу. Але дуже часто ми можемо бачити, що люди не вміють виражати свої почуття, вважають їх недоречними, намагаються приховати. Зрозуміло, що такої самої поведінки вони очікують і від інших.

      У житті ми часто зустрічаємось із ситуацією, коли людині яка перебуває під впливом сильних емоцій радять не хвилюватися. Коли ми в розпачі, нам кажуть: «Припини, вище голову», «Тримайся», «Це не варто сліз». Тому, хто страждає, кажуть: «Не плач. Подумай про щось приємне», тому, хто сердиться: «Заспокойся, не варто злоститися. Будь об 'єктивним», тому, хто радіє: «Не кажи «гоп».

       Почуття допомагають людям пізнавати світ і краще пристосовуватися до нього. Вони є швидкоплинні, їх ще називають емоціями.
               Емоції - це миттєва реакція на якусь подію, вони не завжди збігаються з нашими почуттями. В емоціях виявляється ставлення людей до навколишнього світу, до усього, що відбувається в житті. Позитивні емоції (радість, захоплення, задовлення) -- покращують настрій,  а негативні (страх, горе, відчай, гнів, тривога, ворожість) -- псують його.
            Перебування людини під впливом якоїсь емоції називають емоційним станом.
            Самопочуття людини залежить від благополуччя. Емоційне благополуччя -- це стан людини або об’єктивна ситуація, коли в людини є все те, що сприятливо характеризує її життя в очах оточуючих, її близьких та її саму.
            Душевне благополуччя пов’язано з такими особистими особливостями, як впевненість у собі, адекватна самооцінка, позитивний погляд на життя, доброзичливість, товариськість, емоційна стабільність.  Соціальне благополуччя характеризується тим, що у вас є друзі, здоров’я, освіта, хобі.

2. Вправа «Емоції в моєму житті» (7 хв.)

Мета: навчити дітей рефлексувати,  аналізувати свій емоційний стан та причини його виникнення.

Ми щойно проговорили про те що емоції бувають позитивні та негативні. Скажіть, смайлик, який я тримаю в руках, відображає позитивні чи негативні емоції? Думаю, кожен з вас відчував в своєму житті позитивні емоції. Пропоную по-черзі, взявши в руки сайл, назвати позитивні емоції, які ви відчували, а можливо відчуваєте на даний момент і сказати, коли чи в яких ситуаціях ви їх відчували.

  • З якими позитивними емоціями ви зустрічаєтесь в своєму житті?
  • Дійсно, ми реагуємо позитивними емоціями на певні події в нашому житті: під час спілкування з друзями та близькими людьми, під час досягнення успіху, коли пізнаємо щось нове, під час відпочинку чи перегляду цікавого кінофільму.
  • Проте в нашому житті є місце і негативним емоціям. Пропоную сказати, з якими негативними емоціями ви зустрічаєтесь у житті?

Вчені довели, що емоції впливають на здоров’я людини. Під час радості вивільняються катехоламіни - гормони, що перешкоджають запальним процесам. У цей же час відбувається викид ендорфінів, які здатні зменшити больові відчуття. Також встановлено, що песимістично налаштовані люди із заниженою самооцінкою, часто відчуваючи тривогу і страх, більше інших страждають від головного болю, хвороб шлунку і хребта. І, навпаки, оптимісти не настільки схильні до застудних захворювань. Крім того, люди, які часто відчувають позитивні емоції, легше засинають і міцніше сплять, а це дуже серйозно впливає на самопочуття.
          3. Вправа ««Назви емоційний стан»   (робота в групах)

Мета:  навчитися розпізнавати різні види емоції інших людей.

Тривалість: 5 хв.

Психолог об’єднує учнів в групи та роздає кожній групі картки, на яких зображено 8 різних емоційних станів людини: Сором, гнів, радість, страх, образа, подив, відраза, зацікавленість. Потрібно визначити кожний емоційний стан людини, зображений на картці та відповідь записати. На виконання даного завдання дітям відводиться 5 хв., після чого групи презентують свої відповіді. Після перевірки виконання завдання психолог пояснює дітям, що якщо вам вдалося визначити правильно всі емоційні стани, то при спілкуванні з людиною ви зможете легко її зрозуміти.

Правильні відповіді:
       1 – радість;

2 –страх;

3 – сором;

4 – гнів;

5 – відраза;

6 – зацікавленість;

7 – образа;

8 – подив.

4. Вправа «Аналіз ситуації» (робота в групах) (7 хв.)

Мета: навчити учнів аналізувати емоційний стан оточуючих, виховувати емпатійність, розвивати здатність співчувати.

Ситуація:

У вихідний день Сергійко вирішив трішки розвіятися і відвідати парк. Погода була гарною. Він сів у тролейбус, заплативши за квиток. Через декілька зупинок до тролейбусу зайшло чимало людей, тому не всім пасажирам вистачило сидячих місць. Ось і одній бабусі також. Вона стояла як раз біля хлопця. У бабусі в руках були важкі сумки. Одна з пасажирок зробила Сергію зауваження, попросивши його звільнити місце. Це обурило хлопця, адже він перший зайшов до тролейбусу, заплатив за квиток, а бабуся бачила, що вільних місць немає, тож треба було чекати на наступний транспорт. Його слова вразили оточуючих. Один з чоловіків поступився своїм місцем і допоміг тримати сумки. Бабуся посміхнулася і подякувала йому. Сергій на наступній зупинці вийшов, хоча до парку він ще не доїхав.

Які емоції відчували учасники ситуації: хлопець, бабуся, жінка, чоловік, інші пасажири?

Рефлексія

  • Є позитивні і негативні емоції, які емоції були? Чи можливе наше життя без негативних емоцій?
  • Що можна щось зробити, щоб в нашому житті було більше позитивних емоцій?

ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.

1. Вправа: «Дерево вражень»

Мета: визначити чи справдилися очікування учнів.

Тривалість: 3 хв.

А тепер подумайте, що нового ви для себе сьогодні дізналися,  можливо, хтось зробив висновки. Напишіть свої думки на яблучках та прикрасьте наше дерево плодами, при цьому висловлюючи свої враження.

  • - що нового дізналися
  • що  ви відчуваєте чи корисне.
  •  
  • 2. Прощання.

Мета: закріплення позитивного досвіду. Рефлексія.

Тривалість: 2 хв.

Дорогі друзі, давайте на прощання станемо в коло візьмемось за руки відчуємо тепло наших долонь,  складемо віночок побажань. Подаруємо одне одному посмішку, адже сміх - продовжує життя. А я хочу бачити вас завжди привітними  в гарному настрої з усмішкою на обличчі.

 

docx
Додано
10 червня 2019
Переглядів
9726
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку