Правове виховання п’ятикласників
(практичне заняття)
Розв’язання проблемних ситуацій.
У твоєму домі є дитина, яку батьки не пускають до школи. Твої дії?
А) не звернеш уваги, це не твоє діло;
Б) Повідомиш про це батькам и попрохаєш їх звернутися до спеціальних служб;
В) Поведеш дитину до школи без дозволу її батьків;
Г) Розповіси про дитину у школі вчителю і адміністрації.
Тебе вдома б’ють батьки за будь-яку провину. Твої дії?
А) Ти нікому нічого ніколи не будеш розповідати, будеш мовчки терпіти;
Б) Повідомиш про це вчителів, адміністрацію школи;
В) Спробуєш поговорити з батьками, пояснити, що це насильство;
Г) Будеш бити молодших, адже хто сильніший, той і правий.
Ти їхав на велосипеді і зачепив маленьку дівчинку, яка впала. Твої дії?
А) Зупинишся та нагримаєш на неї, щоб не плуталась під колесами, а гуляла на дитячому майданчику;
Б) Зупинишся, піднімеш дівчинку, обтрусиш платтячко, поправиш бантик і поїдеш собі далі;
В) Зупинишся, допоможеш піднятися дівчинці, вибачишся, відведеш її додому;
Г) Швидко поїдеш далі, сподіваючись на те, що мале дівча тебе не запам’ятає.
Ти зайшов до класу під час уроку фізичного виховання й побачив учня, який нишпорить по чужих портфелях. Твої дії?
А) Ти покличеш друзів і ви разом потягнете “нишпорку” до директора школи;
Б) Повідомиш про це вчителям, адміністрації школи;
В) Спробуєш сам затримати злодія і повернути все знайдене у нього на місце;
Г) Перевіриш його кишені і забереш усе, що знайдеш, собі.
Твій знаєш, що твій однокласник палить. Як ти вчиниш?
А) Попробуєш також палити, щоб тільки не образити приятеля;
Б) Повідомиш про це його батьків;
В) Поговориш із товаришем, розкажеш про шкідливість цієї звички, запропонуєш зайнятися спортом;
Г) Повідомиш про це учителям, адміністрації школи, однокласникам.
До школи прийшов новий учень-інвалід? Як ви зустрінете його у своєму класі?
А) не покажете й виду, що він особливий;
Б) відмовитесь від спілкування;
В) спілкуватиметесь в окремих випадках або з умовою.
Г) будете тихенько сміятися та обговорювати вади учня-інваліда.
Ти запізнився на урок і вчитель не пускає тебе до класу. Твої дії?
А) Звернешся до директора зі скаргою на вчителя, зателефонуєш батькам та поскаржишся їм;
Б) Ти розвертаєшся і йдеш гуляти по школі аба стоїш за дверима та граєш на мобільному телефоні;
В) Вибачишся та попросиш дозволу сісти на своє місце;
Г) “Качаєш” права, грубиш учителю та нахабно сідаєш на своє місце.
Ти відчуваєш на собі булінг з боку однокласників. Твої дії?
А) Нікому нічого не розповіси. Саме якось влаштується;
Б) Розповіси про це батькам і вчителям, попросиш втрутитися;
В) Повідомиш про булінг поліцію;
Г) Звернешся за допомогою до старшокласників або знайомих, які зможуть наказати тих, хто тебе ображав.
Допомога при вирішення проблемних ситуацій
Права дітей, затверджені Конвенцією ООН