18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Правовий брейн-ринг "Стародавнє право"

Про матеріал
Мета: формувати інтерес до правового навчання і виховання за допомогою невимушеної ігрової форми проведення заходу.
Перегляд файлу

Правовий брейн-ринг

"Стародавнє право"

Мета: формувати інтерес до правового  навчання і виховання за допомогою

            невимушеної ігрової форми проведення заходу.                   

Обладнання: Гра проводиться між двома командами. Команда, що бажає відповідати сигналізує про це, включаючи світло. Кожен раунд триває до 3 балів, а фінал -до 5 балів.

 

І тур

1.Богиня правосуддя                                                                           (Феміда)

2.Вища посадова особа в містах-державах                                       (Архонт)

3.Законодавець Спарти                                                                         (Лікург)

4. Скажіть грецькою "влада небагатьох".                                          (Олігархія)

5.Як називали людину, що повністю залежала від свого хазяїна, не мала жодних прав?                                                                                               (Раб)

6.Як називали міста-держави у Стародавній Греції?                           (Поліси)

Гра з глядачами.

Богиню правосуддя  зображують з пов'язкою на очах, мечем і терезами.

Меч-символ неминучності покарання . Терези - показували ступінь (міру) вини людини. Символом чого є пов'язка на очах Феміди?  

                                                                                                 (Неупередженості)                              

ІІ тур

1.Грецька область-центром ,якої були –Афіни.                                    (Аттика)

2.Одноосібна влада, яка спирається на підтримку армії і передається спадкоємцеві.                                                                                          (Тиранія)

3.Голосування черепками.                                                                  (Остракізм)

4.Раб у Спарті.                                                                                              (Ілот) 

5.Форма політичної організації суспільства, що характеризується участю народу в управлінні державними справами.                                  (Демократія)

6.Рада старійшин в Афінах.                                                                  (Ареопаг)  

7.Афінський правитель, який у 594 р. до н.е. примирив демос і аристократію.

                                                                                                                    (Солон)                                          

Гра з глядачами.

    Існування демократії неможливе без свободи слова, права на отримання інформації. У скриньці знаходиться те, що в перекладі з італійської "сорока"

або "сороченятко" і має безпосереднє відношення до названих прав і свобод. Що в скриньці?               (У скриньці-газета, адже сорока є символом лісової поширювачки новин. Недарма кажуть "сорока на хвості принесла")

ІІІ тур

1.Як називали кожного із п’яти  вищих  державних чиновників Спарти, яких

щорічно обирали Народним зібранням?                                                 (Ефор)

2.Скажіть грецькою "влада натовпу (юрби)".                                (Охлократія)

3. Які гроші запровадив Лікург?                                                             (Залізні)

4.Як греки називали закони, запропоновані для Афін Солоном?

                                                                                     ("Великим полегшенням")

5.Чому спартанські старійшини виносили смертний вирок новонародженій кволій дитині?

6.Хто здійснював судочинство за уявленнями єгиптян у Стародавньому Єгипті?                                                                                            (Бог Осіріс)

Гра з глядачами.

Богиню правосуддя Феміду зображували з пов'язкою, мечем, терезами. А раніше замість меча (караючого меча правосуддя) зображували інший символ-не караючий, а навпаки, такий, що одарював тих, хто не порушував закон. Із цією річчю зображували римську богиню щастя - Фортуну. Що це

за предмет?                                                                                      (Ріг достатку)

Фінал

1.Тиран, родич Солона, відомий полководець.                                  (Пісістрат)

2.Особисто вільні, але політично безправні й позбавлені права володіння нерухомим майном іноземці, які постійно жили в Афінах.                 (Метеки)

3.Спосіб голосування під час народного зібрання у Спарті.                   (Крик)

4.Політичний діяч Афін VII ст. до н.е., засновник зводу жорстоких законів.          

                                                                                                                  (Драконт)

5.Що таке "лаконічна мова"?

6.Влада найкращих людей.                                                           (Аристократія)

7.Афінський державний діяч - який був 15 разів  стратегом?             (Перікл)

8.На скільки розрядів було поділено громадян Афін за законами Солона? (4)

9.Що таке спартанське виховання?

10.Улюблена страва спартанців?                           (Бичача юшка із сочевицею)

11.Спартанка проводжаючи свого сина на війну, давала йому щит і казала

слова   "Повертайся з ним або на ньому". Що це означало?

                                                                               (Перемогти чи гідно вмерти)

doc
Додано
28 лютого
Переглядів
37
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку