Матеріал допоможе розвивати юридичне мислення, активізувати й стимулювати творчу діяльність учнів, узагальнити їх знання з права в невимушеній, творчій атмосфері; виховувати у школярів інтерес до правових знань, формувати правову культуру школярів, повагу до моралі і правопорядку.
Мета: розвивати юридичне мислення, активізувати й стимулювати творчу діяльність учнів, узагальнити їх знання з права в невимушеній, творчій атмосфері; виховувати у школярів інтерес до правових знань, формувати правову культуру школярів, повагу до моралі і правопорядку.
Умови гри: грають дві команди, кожна команда має назву і капітана. Гра проходить у 9 раундів, які оцінюють журі.
Епіграф: Усе життя — це гра, і потрібно ще у дитинстві навчитися майстерно в неї грати. І. В. Вишковський
І раунд. Розминка «Хто швидше?»
Пропонують 14 запитань. Команда, яка знає відповідь, піднімає прапорець і відповідає. Оцінка журі за правильну відповідь —
5 балів.
1. Як називається Основний Закон України? (Конституція)
2. Як називається Державний Гімн України. («Ще не вмерла
Україна…»)
3. Основний документ громадянина України. (Паспорт)
4. Єдиним джерелом влади в правовій державі є __ . (Народ).
5. Навчання в школі є обов’язковим з __ років. (6)
6. За формою державного правління Україна є __ . (Республікою).
7. Кількісний склад Верховної Ради України. (450)
Захід 3. Інтелектуальний марафон 25
8. Чи завжди існувала держава? (Ні)
9. Хто був автором найдавнішої Конституції України? (Пилип
Орлик)
10. Особа без громадянства. (Апатрид)
11. Назвіть головний елемент Державного Герба України. (Тризуб)
12. Законодавчим органом в Україні є __ . (Верховна Рада).
13. Особа, яка має подвійне громадянство. (Біпатрид)
14. Згідно із Законом України, кожна людська істота до 18 років —
це __ . (Дитина).
II раунд. «Щаслива мить»
Протягом 30 секунд гравці дивляться на слова, записані на дошці, а потім, коли слова витирають, за командою відтворюють їх по пам’яті.
За кожне назване слово — 5 балів.
Правопорядок, браконьєрство, суд, громадянин, паспорт, хабарництво, закон, злодій, демократія, відповідальність, повноліття, дієздатність, власність, хуліганство, підприємець, уряд, свобода, законність, іноземець, правосуддя.
III раунд «Ланцюжок»
Розташуйте за 1 хв назви державних утворень, які існували на території України, в історичній послідовності:
1. Українська Народна Республіка.
2. Велика Скіфія.
3. Велике князівство Литовське.
4. Київська Русь.
5. Українська Радянська Соціалістична Республіка.
6. Грецькі міста — держави Північного Причорномор’я.
7. Запорізька Січ.
8. Галицько-Волинська держава.
9. Українська козацька держава (Гетьманщина).
10. Українська держава Павла Скоропадського.
Оцінка журі за правильну відповідь — 5 балів.
ІV раунд. «Шифрована записка»
Прочитати за допомогою алфавіту зашифроване висловлювання Цицерона: «Ми повинні бути рабами законів для того, щоб бути вільними»
«17, 11 20, 19, 3, 11, 18, 18, 12 2, 24, 23, 11 21, 1,
2, 1, 17, 11 10, 1, 15, 19, 18, 12, 3 6, 16, 33 23, 19, 5, 16,
30, 19, 2 2, 24, 23, 11 3, 12, 16, 31, 18, 11, 17, 11»
26 Учитель року. Сценарії позакласних заходів. Правознавство
V раунд. «Юридичний рахунок»
Юристи-професіонали повинні мати різнобічні знання, у тому числі — уміти швидко рахувати. Хто швидше впорається із завданням, отримує 10 балів. Час на виконання — 3 хв.
1. Розв’яжіть рівняння:
Ж + Б – З К + І – И
Г Г
=
2. Знайдіть значення: (А + В) – Д + Е,
якщо
А — день прийняття Конституції України;
Б — вік настання повноліття;
В — мінімальний вік, з якого громадянин України може бути обраний депутатом;
Г — кількість Універсалів, які були прийняті в період діяльності Української Центральної Ради;
Д — мінімальний вік, з якого громадянин може бути обраним Президентом України;
Е — вік отримання паспорта;
Ж — мінімальна тривалість щорічної основної відпустки;
З — кількісний склад Конституційного Суду;
К — день прийняття Акта проголошення незалежності України;
І — шлюбний вік для чоловіків;
И — вік, з якого настає повна дієздатність.
VІ раунд. «Творимо закон»
Щодня ми з вами стаємо учасниками правовідносин і всі наші
дії регулюються певними нормами права. Недотримання громадянами, державою норм права може призвести до безладу, хаосу в країні. Тому наш конституційний обов’язок шанувати Основний Закон нашо їдержави, дотримувати інших нормативних актів, які приймають органи влади.
Протягом 15 хвилин учням пропонують розробити законопроект «Про боротьбу зі шкідливими звичками».
Максимальна кількість балів — 20 балів.
VІІ раунд. «Сила слова»
Конкурс ораторського мистецтва «Чи може суспільство викоренити злочинність?». Підготувати тези для аргументованого висвітлення своєї позиції.
Максимальна кількість балів — 15 балів.
Захід 4. Роль сім’ї в розвитку особистості 27
VІІІ раунд. «До-ре-мі»
Для проведення цього раунду знадобляться заздалегідь підготовлені картки з нотами Гімну України. З них складіть мелодію знайомої пісні і заспівайте її.
Максимальна кількість балів — 20 балів.
ІХ раунд. «Веселкові барви»
Намалювати асоціації на тему «Закон і діти».
Максимальна кількість балів — 30 балів.
Підбиття підсумків
Нагородження команди переможців, найбільш ерудованого гравця та найактивнішого вболівальника.