Правознавчий брейн – ринг «Я знаю свої права»

Про матеріал
формувати зацікавленість учнів у вивченні Конвенції ООН про права дитини; вміння використовувати свої знання на практиці; виховувати в учнів почуття патріотизму, свідомої громадської позиції.
Перегляд файлу

Правознавчий брейн – ринг «Я знаю свої права»

Мета: формувати зацікавленість учнів у вивченні Конвенції ООН про права дитини; вміння використовувати  свої знання на практиці; виховувати в  учнів почуття патріотизму, свідомої громадської позиції.

Обладнання: дидактичний матеріал, виставка книг на правову тематику,

                      конкурс плакатів.

Вступне слово вчителя:

Шановні друзі!

Ми запрошуємо Вас до подорожі у світ права! Право – це важливе досягнення цивілізації, що виникло ще в давнину і протягом тривалого часу впливало на життя суспільства в цілому й кожної людини зокрема.

Користування житлом, купівля речей, проїзд у транспорті, заощадження у банку, відвідування школи, професійна діяльність – це різні форми участі особи у правовідносинах, що регулюються встановленими державою правилами  нормами права. Загалом більшість звичних форм нашої повсякденної поведінки передбачені й регламентовані правом, хоча ми і не сприймаємо  їх як такі. Знання та свідоме застосування правових норм робить життя людини ефективним, безпечним, а отже і більш щасливим. Наше завдання сьогодні щоб ви по-новому подивилися на право, щоб у грі краще засвоїли його норми. Ми сподіваємося розбудити ваш інтерес до цієї необхідної науки.

Ведуча 1. Ми дуже раді бачити вас у нашій залі, адже у нас сьогодні незвичайна зустріч до нас у гості завітали професіонали-знавці права.

Ведуча 2. Привітаємо наші команди!

Ведуча 1. Допоможе нам визначити кращих знавців права.

 Наше журі:

 

Ведуча 2.Отож, розпочнемо змагання.

І конкурс «Знайомство»

Капітан знайомить глядачів з членами своєї команди. Метою цього представлення є визначити ставлення кожного гравця до ролі права у їхньому житті.

Журі оцінюватиме конкурси за 5-бальною шкалою .

Надаємо слово капітану  

                                     

Ведуча 1. Шановне журі, тож чиє представлення було кращим?

Ведуча 2. Наступний конкурс - «Домашнє завдання». Команди мали підготувати вдома малюнки пов’язані з Конвенцією ООН про права дитини, а супротивники мають відгадати, що зоображено на малюнках і прокоментувати їх. 

Ведуча 1. Надається слово команді 9 класу! (Коментар малюнків)

Просимо до мікрофона учасників команди 10 класу!  (Коментар малюнків)

Ведуча 2. Журі готується до оголошення результатів конкурсу, а для глядачів та учасників музична пауза.

Ведуча 1. Слово надається журі. (Оголошення результатів)

Ведуча 2.Наступний конкурс «Віриш – не віриш»

 Спираючись на свої знання, спробуйте дати відповіді на запитання. Відповідати можна двома словами: «вірю» або «не вірю», якщо зможеш то аргументуй, за кожну правильну відповідь 1 бал.   

Ведуча 1: Увага! Команди, розпочинаємо гру!

Віриш, що угоди поділяються на нікчемні і заперечні?

  1.   Віриш, що Верховна Рада прийняла закон, за яким кримінальну відповідальність встановлено з 6 років?
  2.   Віриш, що Ви можете поїхати на роботу за кордон?
  3.   Віриш, що будь-яка сім’я може усиновити дитину?
  4.   Віриш, що діти різних національностей мають рівні права?
  5.   Кожна людина має право вважатися невинною доти, доки її винність не буде встановлено в законному порядку.
  6.   Законом України дозволяється тілесні покарання.
  7.   Неповнолітні мають право на роботу.

Ведуча 2. Просимо до слова журі!

Ведуча 1. До вашої уваги  музично-розважальний конкурс.  

Ми вам підготували музичні уривки з кінофільмів на правову тематику. Ваше завдання: правильно назвати кінофільм. Виграє той, хто швидше й правильно дасть відповідь. Кожній команді по 4 мелодії, якщо одна дає хибну відповідь, то друга команда може спробувати дати вірну відповідь.

Ведуча 2. Слово надається журі:

Ведуча 1. Наступним етапом буде конкурс «Інтелектуальний штурм»

Запитання кожному учаснику команди: Виграє та команда,  яка набере найбільше балів. (Роздруковані питання)                       

 1. Назвати одну із форм захисту прав дітей, позбавлених батьківського піклування .(Опіка)

2. З якого віку людина може самостійно вибирати своє громадянство? (18 років).

3. Які основні міжнародні документи закріплюють права дитини?  ( Конвенція ООН про права дитини 1989р.)

4. Які обов’язки учнів Ви знаєте?

5. До якого віку людина вважається дитиною? (до 18 років).

6. Які права учнів Ви знаєте?

7. Що означає термін «гендерна політика»? (рівність чоловіків та жінок)

8. Якого кольору прапор України?                                                          

Ведуча 2. Поки  журі підводить підсумки конкурсу. До вашої уваги музичний номер.

Ведуча 1. Конкурс «Ситуація». Для команд ми підготували окремі завдання.  Ви повинні обговорити їх і дати правильну відповідь. Просимо отримати свої завдання  роздруковані на карточках.

Команда 1. Кожен з Вас є потенційним покупцем, отже Ваше завдання :

  • Ти зайшов до магазину. Ти пильний та обережний покупець:
  • Які права ти маєш?
  • Яким чином ти можеш захистити свої права?

Відповідь: ( вимагати у продавця показати документ про якість товару.

  • обов’язково брати чек.
  • З’ясувати споживчі властивості товару (дата виготовлення, правила користування)
  • Перевірити на контрольних вагах вагу придбаного товару.

Команда 2. Найпоширенішим видом злочину є квартирні крадіжки. Причому в багатьох випадках злочинця додому ми пускаємо самі ; отже запитання – як не стати жертвою злочину, що потрібно знати?

Відповідь:

  • міцні двері;
  • більше світла;
  • ключі берегти;
  • не давайте незнайомцю інформацію про себе).
  • не відкривайте незнайомим двері.
  • Ведуча 2: Слово надається журі!

Ведуча 1. Останній конкурс нашої гри «Конкурс капітанів» Зараз вирішальна мить, перед нами виступають наші капітани. Ваше завдання дати вірні відповіді на поставлені запитання.

  1.               Як називається основний документ громадянина ? /паспорт/
  2.               Який закон вважається головним законом країни ? /Конституція/
  3.               Як називають осіб, які не досягли І8-річного віку ? /неповнолітні/
  4.               Він може бути цивільним, адміністративним, кримінальним, що це ? /кодекс/
  5.               Як називають захисника у суді ? /адвокат/
  6.               Як називають людину, що бачила злочин ? /свідок/
  7.               Якого птаха бояться злочинці України ? /"Беркут"/
  8.               Який документ потрібний для проведення арешту чи обшуку? /ордер/
  9.               Як називається примусове затримання особи співробітниками правоохоронних служб? /арешт/
  10.           Як називається державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоровя і права громадян ? /поліція/

Ведуча 2. Журі підводе остаточні результати гри. А до вашої уваги музична пауза.

Ведуча 1. Слово надаємо _____________ для оголошення остаточних результатів гри.

Ведуча 2. Привітаємо оплесками команду, яка перемогла.

 

docx
Додано
12 грудня 2022
Переглядів
363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку