Предметний тиждень "МІФ"

Про матеріал

Предметний тиждень: Математика, Інформатика, Фізика. Для учнів 5-9 класів. Тиждень у формі квесту.

Перегляд файлу

 

ВІДДІЛ ОСВІТИ РОКИТНЯНСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Савинецьке НВО «ЗОШ І-ІІ ступенів – дитячий садок»

 

 

 

 

             

 

 

22 січня – 29 січня  2019 року                                                                          

                                                                                      

Картинки по запросу математика інформатика фізика                                        

 

 

 

с.Савинці, 2019

УЗГОДЖЕНО                                                                                                                   ЗАТВЕРДЖУЮ

Заступник директора з НВР                                                                                       Директор школи

Мартищенко Г.А.  …………..                                                                                         Литвин Л.С.  ………..                 

ПЛАН

проведення Тижня МІФ

(Математики, Інформатики, Фізики)

ТИЖДЕНЬ - КВЕСТ «МІФ»

«Єдиний шлях, який веде до знань – це діяльність» - Б. Шоу

День тижня

Зміст заходів

Учасники

Місце проведен-ня

Відповідальні

Вівторок

Відкриття Квест-Тижня МІФ:

  • загальношкільна лінійка.

Організаційний день

Девіз дня: «Працюй для того, щоб насолоджуватися» - Ж.Ж. Руссо

1-9 класи

 

 

 

 

Хол школи

 

 

 

Оргкомітет

Безродня Е.Є.,

Мартищенко Г.А.,

Коваленко П.А.

Середа

День математики

Девіз дня: «Математика вчить мислити і разом з тим вселяє віру у безмежні сили людського розуму.

Вона виховує волю,  характер» -

В. О. Сухомлинський

5-9 класи

Кабінети школи

Оргкомітет
 

 вчителі

 

Четвер

День інформатики

Девіз дня: «Розум людський має три ключі, які все відкривають: знання, думка, уява» - В.Гюго

5-9 класи

Кабінети школи

Оргкомітет
Безродня Е.Є.

вчителі

П’ятниця

День фізики

Девіз дня:  «Фізика - це щось набагато більше  ніж набір законів... Фізика - насамперед жива творчість рук та мозку...» - А. Б.Піппард

5-9 класи

Кабінети школи

Оргкомітет
Коваленко П.А.

вчителі

Понеділок

Аукціон

Девіз дня: «Є все таки в цьому житті одна-єдина гідна людини справа - дізнаватися правду про світ і про своє місце в цьому світі»  -    Н. Копернік

 

Хол школи

Оргкомітет
Безродня Е.Є.,

Мартищенко Г.А.,

Коваленко П.А.

Вівторок

Закриття Тижня

  • загальношкільна лінійка.

 

 

 

Хол школи

Оргкомітет
Безродня Е.Є.,

Мартищенко Г.А.,

Коваленко П.А.

 

Щоденно  після 4 уроку  «Весела перерва»: міні-вікторини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У світлі реформи міністерства освіти та науки України – створення  нової української школи, головною метою якої є створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті, слід зазначити що необхідність  виховання соціально мобільної, конкурентно здатної особистості, що вміє критично мислити, вміє не боятись висловлювати власну думку, яка є відповідальним громадянином, цілком реально здійснити в рамках активізації пізнавального процесу сучасної школи. І педагогічний колектив школи  мету своєї діяльності бачить саме у створенні умов для формування такої особистості, особистості, яка  характеризується високим рівнем інтелекту, моральності й комунікативності.

Відповідно до  моделі випускника НУШ можна визначити якості, які необхідно сформувати в учнів у процесі вивчення математики, інформатики, фізики в рамках навчального предмету:

  • Володіння сучасними інформаційними технологіями, уміння самостійно шукати інформацію й обробляти її, включатися в міжнародні інформаційні системи, застосовуючи при цьому знання основ  програмування.
  •  Уміння самостійно навчатися й перенавчатися, максимально ефективно використовувати свої здібності на благо собі й суспільству.
  •  Уміння працювати в колективі, самостійно приймати рішення, успішно адаптуватися до постійних змін навколишнього середовища, нести відповідальність не тільки за себе, але й за близьких людей.
  •  Бути фізично здоровим, володіти технікою особистої безпеки, уміти повноцінно відпочивати й відновлювати свої сили, переборювати стреси.

Процес формування даних якостей цілеспрямовано й ефективно здійснюється. Але, у той же час, слід зазначити деяке  зниження інтересу учнів 5-9 класів до багатьох навчальних предметів. Це зв'язано, зокрема, з віковими особливостями учнів.

Одним зі шляхів рішення даного протиріччя, на наш погляд, є проведення предметних тижнів. Продуманий предметний тиждень дає прекрасну можливість показати не з академічної, що вже цілком приїлася школяреві, сторони різні навчальні дисципліни. Перед організаторами  стоїть не легке завдання - “зламати” стандарт сприйняття, показати учням відомі навчальні предмети з невідомого їм боку: не як набір правил, догм, а як щось живе, що постійно розвивається, забезпечити вбудовування заходу в цілісний педагогічний процес.

Мета:

  • Підвищити якість освіти
  • Підвищити інтерес  і мотивацію учнів до вивчення математики, інформатики, фізики.
  • Показати перспективні напрямки природничо-математичних наук.
  • Розвити навички самостійної роботи для вивчення нових інформаційних технологій.
  • Орієнтувати учнів на отримання майбутньої професії.

Завдання:

  • Створення умов для розвитку творчої, соціально мобільної й конкурентно здатної особистості, її самореалізації й самовизначення.
  • Створення умов  для підвищення інтересу учнів до вивчення математики, інформатики, фізики через різноплановість  конкурсних завдань.
  • Створення умов  для підвищення якості знань  у різних предметних областях шкільного курсу.
  • Створення передумов для знайомства  учнів  із професіями, пов'язаними з природничо-математичними науками.
  • Формування уявлень  про перспективні напрямки природничо-математичних наук.
  • Розкриття  креативних здібностей учнів.

 

 

 

 

 

 

КВЕСТ - ТИЖДЕНЬ МІФ

22.01. – 29.01.2019 р.

Протягом Тижня:

конкурс газет (7-9 класи, від кожного класу 1 газета на вибрану тематику).

конкурс колажів «Портрет мого вчителя» (5-6 класи)

 

Щодня:

 

 C:\Program Files\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10\j0217698.wmfпісля 4 –го уроку «Весела перерва»: міні-вікторини, розв’язування логічних завдань;

 

  • виконання завдань для переходу на наступний рівень (на швидкість - чим швидше виконано, тим більше отримано балів).   

 

    УВАГА! 28 січня – останній день надання газет.

 

            Склад журі:

           Мартищенко Г.А., заступник директора з НВР

            Безродня Е.Є., вчитель інформатики, математики

            Коваленко П.А., вчитель фізики

            Рубан О.П., вчитель укр.мови та літератури

ПОЛОЖЕННЯ

про участь у проведенні

Квест - Тижня МІФ

Квест (від англ. quest — пошук) — жанр інтелектуально-логічних ігор. Гра полягає в розгадуванні різноманітних загадок, пошуку відповідей на запитання, виконанні завдань.

Квест - один з основних жанрів ігор, що вимагають від гравців рішення розумових інтелектуальних завдань з теми квест-гри, нестандартне мислення і кмітливість. Квест спрямований на оволодіння навичками вирішення поставлених завдань, вміння швидко орієнтуватися в різних предметних областях, виховує прагнення до перемоги.

Відповідальні на станціях – вчителі-предметники, які на кожній локації видають конверти із завданнями.

Права та обов’язки гравців квесту

Гравці квесту мають право:

  • отримувати завдання та вирішувати їх (відповідати на запитання);
  • змагатися разом зі своєю командою підтримуючи один одного;
  • поважати членів своєї команди;
  • підпорядковуватись рішенню капітана.

Гравці зобов’язані:

  • коректно вести себе у відношенні до учасників інших команд;
  • повідомити організатора про своє рішення припинити участь в грі, якщо таке рішення було прийняте;
  • виконувати завдання способами, які не загрожують життю чи здоров’ю гравців, інших осіб;
  • розв’язувати завдання виключно у наперед сформованому складі;
  • уникати суперників при проходження маршруту, так як це може допомогти супернику у вирішенні завдання;
  • повідомляти організатора про виникнення проблемних ситуацій, що не пов’язані з проходженням маршруту, під час гри.

Під час проходження маршруту заборонено:

  • порушувати правила гри;
  •  обмінюватись завданнями між командами;
  • навмисно нищити, руйнувати, погіршувати доступ для інших команд, переміщувати підказки на локаціях;
  • розділятись з учасниками команди під час маршруту.

 

 

 

 

 

explorer

 

22 січня

 

відбудеться відкриття Квест - Тижня МІФ!!!

Запрошуємо всіх бути активними учасниками конкурсів та всіх заходів!!!

Заробляйте бали за участь !!!

pitВолодарів найбільшої купи балів чекають призи!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВІДКРИТТЯ   ТИЖНЯ

Відкриття тижня інформатики -  на загальношкільній лінійці.

Доброго дня, шановні присутні! Вітаю вас із початком проведення Тижня Математики, Інформатики, Фізики, Тижня МІФ! Цього року тиждень проходить у вигляді гри: КВЕСТ- ТИЖДЕНЬ МІФ!

Запрошуємо вас прийняти участь у заходах Тижня та отримати задоволення від результатів своєї роботи.

З планом проведення Тижня, умовами участі, з Положенням проведення Тижня ви можете ознайомитися на стендах у навчальному корпусі школи.

Любі друзі, вітаємо вас на початку цікавої пригоди! Якщо вам подобаються точні науки, ви спостережливі та любите дізнаватися більше про  оточуючий світ, хочете вільно і невимушено працювати на уроках та застосовувати отримані знання в житті, то нам по дорозі! Робота в команді  при проходженні  квесту зуміє розкрити усі ваші таланти.

Нехай девізом для вас будуть слова:

Думати - колективно, діяти -  оперативно,

               сперечатись - доказово, це для всіх обов'язково".

 

Умови проведення Квест - тижня МІФ

 

У класних кімнатах, пронумерованих у хаотичному порядку, відповідальні вчителі - предметників, надають командам конверти із завданнями. Вчителі можуть надати підказку команді за певну кількість балів. Одночасно в класній кімнаті може бути лише 1 команда.

Правила гри

1. Грають 2 команди по 6 учнів: 5 гравців  і 1 фото-відео-кореспондент (учні 5-9 класів).

2. Команда, подаючи заявку на участь в грі, автоматично приймає ці Правила і зобов'язується неухильно їх виконувати.

3. Команди виконують завдання в приміщенні школи.

4. Під час гри командам потрібно знайти певне місце – станцію,  і там виконати завдання. Щоб це зробити, їм потрібно не тільки добре і швидко міркувати, але ще вміти діяти чітко і злагоджено.

5. На кожній станції командам  видається завдання, якщо вони вірно розгадують його за відведений час, то отримують завдання, в якому зашифровано номер чи назву кабінету, в якому їх чекає наступне завдання.

6.  Кожна команда має маршрутний лист, де зазначаються успішно пройдені випробування. Записи в маршрутному листі виконує черговий на відповідній станції модератор.

7. Перед початком гри всі засоби зв'язку, в т.ч. мобільні телефони, здаються організатору гри. У капітана залишається лише один заряджений мобільний телефон для екстреного зв'язку.

8. Членам команди необхідно мати ручки і чисті аркуші паперу.

9. Гра ведеться чесно, без підказок .

10. Переможницею вважається команда, яка першою виконає всі завдання і досягне фінішу.

11. Тривалість гри – один навчальний день для кожного предмета.

12. Кожен день гравці збираються у холі 2 поверху, щоб розпочати проходження щоденних локацій.

Повідомляємо, що найактивніші учасники Тижня стануть почесними членами Савинецької Малої Академії Шкільних Наук і будуть нагороджені чудовими призами.     Бажаємо успіху!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середа - ДЕНЬ МАТЕМАТИКИ

Девіз дня : «Математика вчить мислити і разом з тим вселяє віру у безмежні сили людського розуму.

Вона виховує волю,  характер»

В. О. Сухомлинський

 

 

Підказка на станцію, де на вас чекають завдання. Де це може бути?

                                                                                   (16 кабінет - світлиця)

 

Конверт №1.

 

Розминка

Кожна правильна відповідь – 1 бал.

  1. Правильність твердження про властивості геометричних фігур, встановлена шляхом міркування називається...                             (дове­дення).
  2. Який великий математик відкрив важливий закон музики, за яким висота тону струни обернено пропорційна її Довжині? (Піфагор)
  3. В якому давньогрецькому місті народився  Евклід? (В Афінах)
  4. Частина теореми, в якій говориться, що дано? (умова)
  5. Твердження,  які  містять  формулювання  Основних  властивостей найпростіших фігур, не доводяться і називаються…     (аксіоми).
  6.  Ім'я якого відомого математика складається з трьох складів, причому  перший склад — число, другий — нота, а третій — одне з імен давньо - єгипетського бога Сонця? (Пі-фа-гор)
  7.               Чому штативи для фотоапаратів, багато вимірювальних приладів, роялі мають три ніжки? (Три точки завжди лежать в одній площині.)

 

Підказка наступної станції.

Цю найпершу в школі книжку

Знає будь-який школяр.

До усіх книжок доріжку

Прокладає наш … (Буквар)

 Де шукати конверт? (у 1 класі)

 

Конверт №2.

Математики

 Учасникам слід розв'язати задачі прикладного та казкового змісту. Максимальна оцінка — 3 бали.

Задача. За нормою на кожного учня в класі має припадати не менше як 4,5 м3 повітря. Скільки учнів можна розмістити в класі, дов­жина якого 8 м, ширина 6 м, а висота 4 м?

 

Казка — це жанр творчості, який кожен полюбляє з дитинства. Казки бувають різні — соціально-побутові, героїчні, фантастичні, про  тварин. Ми ж сьогодні зустрінемося з не­звичайною казкою — математич­ною. Чим вона відрізняється від інших? А тим, що поряд із жит­тєвою мудрістю в ній присутня ще й мудрість наукова, матема­тична. Отже, ласкаво просимо до казки!

 

Задача. Казка «Івасик-Телесик». Прийшла мати на берег і кличе свого сина: «Івасику, Телесику, приплинь-приплинь до бережка». Івасик у цей час знаходиться за 540 м вгору по річці. За який час він припливе до берега, якщо швидкість течії 2 км/год., а Івасиків човен рухається із влас­ною швидкістю 7 км/год.?

Відповідь. Рухаючись за течією зі швидкістю 9 км/год., відстань 0,54 км Івасик подолає за 0,06 год. (за 3,6 хв. або за 169 сек.).

 

Підказка наступної станції.

Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається.

Хто вам надасть наступне завдання? (вчитель укр.мови)

 

Конверт № 3

Художники

Максимальна оцінка  - 5 балів

 У ма­тематичній казці зазвичай неру­хомі геометричні фігури, числа,  дії оживають, стають схожими на лю­дей. Вони вміють рухатися, гово­рити, думати, приймати рішення. Іноді наша уява малює нам такі казкові сюжети, що ми навіть за­буваємо, що мова йде про матема­тичні об'єкти, які у звичайних об­ставинах дуже прості, строгі й не­рухомі. Для виконання завдання цього конкурсу вам потрібно включити уяву й намалювати об­раз цариці математики. Подумай­те, чим вона відрізнятиметься від людських царів, як її обличчя та одяг підкреслюватимуть, що це саме вона математична цариця. Свій малюнок бажано супроводи­ти й поясненням.

 

 

 

 

 

 

 

Четвер – ДЕНЬ  ІНФОРМАТИКИ

Девіз дня : «Разом навчатися не тільки легше й цікавіше, але й значно ефективніше»

Є. С. Полат.

 

І знову підказка на станцію, де на вас чекають завдання. Де це може бути?

 

                                                                                             (у кабінеті англ.мови)

 

Englishstation

Hello, children!

You translate some English words Computer.

Mouse, folder, keyboard, laptop, screen, password

Ключ: миша, папка, клавіатура, ноутбук, екран, пароль

Відповіді віддати вчителю і отримати наступний пакет із завданням

 

Конверт №4

 

Програмісти

 

Завдання оцінюється у 4 бали.(за умови правильного складання алгоритму)

Завдання 1. Із переплутаних частин скласти правильний алгоритм:

Алгоритм "Пришивання ґудзика".

початок

  •                  покласти голку та ножиці на місце
  •                  підібрати підхожий ґудзик
  •                  відрізати нитку відповідного кольору
  •                  взяти сорочку
  •                  взяти голку та ножиці
  •                  пришити ґудзика
  •                  вдіти нитку в голку

            кінець.

 

Підказка наступної станції.

Книга вчить, як на світі жить.

Де отримати завдання? (у бібліотеці)

 

 

Конверт № 5

 

Завдання 2.  

Максимальна оцінка – 5 балів

Намалювати фігуру за командами:

К о м а н д и: подвійна – 2 клітинки ліворуч і 4 вгору; 4 клітинки вгору; подвійна - 2 клітинки ліворуч і 4 вгору; 1 клітинка вгору; 1 клітинка ліворуч; 1 клітинка вниз; 1 клітинка ліворуч; 1 клітинка навскіс ліворуч-угору; 1 клітинка вгору; 1 клітинка навскіс праворуч – угору; 2 клітинки праворуч; 1 клітинка навскіс праворуч – вгору; 1 клітинка вниз; 4 клітинки навскіс праворуч – униз; 1 клітинка праворуч; подвійна – 3 клітинки вгору і 1 праворуч; 1  клітинка праворуч; подвійна – 3 клітинки вниз і 1 праворуч; подвійна – 3 клітинки вгору і 2 праворуч; 1 клітинка праворуч; подвійна – 3 клітинки вниз і 1 праворуч; 1 клітинка праворуч; подвійна – 3 клітинки вниз і 1 праворуч; подвійна -  3 клітинки вниз і 1 ліворуч; 1 клітинка навскіс праворуч – униз; подвійна – 5 клітинок вниз і 1 ліворуч; 1 клітинка ліворуч; подвійна – 4 клітинки вгору і праворуч; 1 клітинка навскіс ліворуч – угору; подвійна – 2 клітинки вгору і 1 ліворуч; 2 клітинки вниз; подвійна – 5 клітинок вниз і 1 ліворуч; 1 клітинка ліворуч;  подвійна – 5 клітинок вгору і 1 праворуч; 2 клітинки навскіс ліворуч – угору; 5 клітинок ліворуч; подвійна – 2 клітинки вниз і 1 навскіс ліворуч – униз; подвійна – 1 клітинка праворуч і 1 вниз; 3 клітинки праворуч; 2 клітинки вниз; 3 клітинки ліворуч.

 

Наступна локація.

Сльозо-носо-витиратель

У нашій школі - ... (Вихователь)

Конверт знаходиться ….(у  дитячому садочку)

 

Конверт № 6

 

 

Шифрувальники

Завдання оцінюється максимальною оцінкою у 6  балів.

Завдання. Компас. Розшифрувати слова

 

С

Е

Ж

В

Л

Н

Т

У

Д

І

А

Р

Ф

М

Й

К

О

И

Ш

 

 

 

 

 

                                                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

1

3

ПнЗХ

1

Сх

2

Пд

2

ПнСХ

2

Зх

2

Пд

 

 

2

2

Пн

2

ПдЗх

1

Зх

2

ПнСХ

1

ПдСХ

2

ПнЗХ

1

ПдЗх

1

Сх

3

1

Пн

2

ПнЗх

2

Пд

2

Пн

1

Сх

2

ПдЗх

 

 

4

1

Пн

1

ПдЗх

2

Сх

4

Зх

1

Пн

 

 

 

5

3

Зх

1

Сх

3

Сх

2

Зх

2

Зх

 

 

 

6

1

ПнЗх

1

ПдЗХ

1

Пн

2

Сх

3

Зх

1

ПнСх

 

 

7

1

ПнЗХ

2

Зх

4

Сх

2

Пн

 

 

 

 

8

1

ПнЗх

2

ПнСх

3

Зх

3

ПдСх

4

ЗХ

1

Пн

 

 

 

 

 

 

П’ятниця  - ДЕНЬ ФІЗИКИ

Девіз дня : «Фізика - це щось набагато більше  ніж набір законів... Фізика - насамперед жива творчість рук та мозку...»

А. Б.Піппард

Підказка на станцію, де на вас чекають наступні завдання.

 

 

 

 

 

 

Отже, де станція? (Спортивна зала).

 

Розминка «Анаграми»

Розгадати анаграми. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

Анаграма - ……….

1) тачатос (частота);

2) лемолаку (молекула);

3) рунагап (напруга);

4) амуторкуля (акумулятор).

 

Конверт №7

Шерлок Холмс

Кожне завдання – 2 бали.

  1.     Шерлок Холмс увійшов до квартири й почав розмову з господарями. Через хвилину він сказав: “Шановна господине, у Вас на кухні кипить чайник.” Як він це визначив, якщо знаходився в кімнаті, з якої не видно кухні.

(Коли чайник кипить, то його кришка побрязкує завдяки утвореній парі.)

2. Господарка дому, де був Холмс, підійшла до дверей і впустила кішку до кімнати. Подивившись на кішку Холмс сказав: “Погода на вулиці погана”. Як він це визначив?

(У холодну погоду  хутро кішки стає особливо пухким, щоб у проміжках між ворсинками було більше повітря.)

3.  Щоб швидше остудити каструлю з молоком господарка дому поставила її на лід. Холмс подивився і подумав: “А з фізикою вона не дружить.” Чому в нього виникла така думка?

(У цьому випадку лише нижня частина охолоджуватиметься за рахунок теплопровідності).

4.Була зима. Шерлок Холмс зайшов до кімнати з вулиці. Крізь замерзлі вікна було видно лише  край дороги. “Господарка квартири неекономна ”, - подумав він. Чому Шерлок Холмс зробив такий висновок?

(Вікна квартири замерзли. Значить в простір між рамами проникло з кімнати тепле вологе повітря, дотикаючись до холодного скла, замерзло на ньому. Тобто, вікна не заклеєні.)

 

Наступна станція знаходиться…

Пропонуємо ще слово для перекладу: Admin.

Хто це може бути? Якщо казати про школу.

Шукайте  цю людину (або її помічника) та запитайте про конверт для вас.

 

Конверт №8

Експериментатори

Кожен «експеримент» - 3 бали.

  1. Вказати, чим різняться між собою цукор і сіль. (молекулами).
  2.     На який з двох однакових за розміром брусків діє більша сила тяжіння? (більша сила тяжіння діє на той брусок, маса якого більша)
  3.     Деякі майстри змащують милом шурупи перед закручуванням. Чому? (зменшення сили тертя)
  4.     Чим пояснюється збільшення довжини дроту під час нагрівання? (збільшенням проміжків між молекулами)

5. Чому краплі дощу при різкому русі злітають із кашкета? (внаслідок інертності крапель води)

  1.     Поясніть чим викликані припливи та відпливи в морях і океанах Землі (притягання Землі з боку Місяця).
  2.     На пачці прального засобу написано застереження: "Кольорову білизну прати окремо від білої!" Чому? (внаслідок явища дифузії біла білизна може пофарбуватися)
  3.    "Перед розумом і сила поступається" - говорить українське прислів'я. Скажіть це мовою фізики (замінити силу тертя ковзання тертям кочення, оскільки сила тертя кочення за однакового навантаження менша за силу тертя ковзання)

 

Підказка наступної станції

Тут ми вчимося ноти писати

Серед мелодій вальс впізнавати.

Ми слухаємо арії і сонати.

І можемо навіть пісні заспівати.  (Кабінет  музики)

Конверт №9

 

Дослідники «Чомучки»

Кожне «Чому?» - 4 бали.

…чому в холодну погоду багато які тварини сплять, згорнувшись клубком, а коли тепло, сплять «розкинувшись»? (згортаючись у клубок, тварини зменшують поверхню свого тіла, що зменшує віддачу тепла).

…чому гуси, качки виходять «сухими з води»? (їхнє пір’я вкрите жировою речовиною, яку виробляє спеціальна залоза. Птахи дзьобом переносять цю речовину на пір’я і змащують його. Тому воно не змочується водою).

…чому у деяких рослин вологого клімату краї листків мають багато пор? (волога виходить на поверхню листка з пор, як з капілярів, а потім стікає на землю).

…чому  важко забивати цвяхи в хиткий паркан? (хиткий паркан створює молотку слабку протидію. Тому слабкою буде й дія).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВЕСЕЛА ПЕРЕРВА

 

 

СЕРЕДА – день Математики

Ведучі: Пророк та Циркуль

Пророк: Небо нагородило мене здатністю визначати числа, пов'язані з вашим життям. Я, наприклад, можу вказати день, місяць і рік вашого народження. Якщо хочете переконатися у цьому, прошу виконувати мої вказівки. Приготуйте блокноти і ручки!

Порядковий номер місяця вашого народження помножте на 100, додайте день вашого народження, отримане число помножте на 2, додайте 8, помножте на 5, до отриманого числа додайте 4, помножте на 10, додайте ще 4, тепер додайте свій повний вік (ціле число років) і від добутого результату відніміть 444.

А тепер усі бажаючі, можуть дізнатися день, місяць і рік свого народження, повідомивши мені кінцевий результат своїх обчислень.

Циркуль збирає у глядачів їхні записи, а Пророк сповіщає дати народження. Для цього він розбиває отримані учнями числа на стовпчики справа наліво, по дві цифри у кожному. Наприклад, число (справа наліво. По дві цифри у кожному). 80615 розбивається так: 8-06-15: місяць восьмий (серпень), 06 - число, вік 15 років).

 

Цікаві задачі

1. Один чоловік купив трьох кіз за 3 гривні. Запитується по чому кожна коза пішла? (по дорозі)

2. Як можна одним мішком   пшениці, змоловши її, наповнити два таких самих мішки? ( вставити один в одний)

3. Двоє пішли - три цвяхи знайшли,

 Слідом четверо підуть -

Чи багато цвяхів знайдуть? (жодного)

4. У трьох трактористів є брат Сергій, а у Сергія немає братів. Чи може таке бути? ( трактористи жінки)

5. У кімнаті горіло 10 свічок. Шість з них погасили. Скільки свічок залишилося ? (шість)

6. На березі росло 20 груш. Подув сильний вітер, і 12 груш упало. Скільки залишилося? (жодної, на березі груші не ростуть)

 7. Скільки яєць можна з'їсти на голодний шлунок ? (одне)

 

Завдання на уважність

Задача  1. На водопій

До водички біжать лошата,

Разом з ними хлопчики й дівчата,

Ще й веселе мале цуценя.

Мені видно з трави двадцять три голови

Та сім дюжин маленьких ніг.

Ти скоресенько підрахуй,

Скільки буде в них вух? (46)

 

Задача 2. Солдати

Десять солдат шикувалися в ряд,

Десять солдат йшли на парад.

Дев'ять десятих було носатих,

А скільки ж було курносих солдат? (1)

 

Задача 3. «Літера «В»»

Під час читання вірша підрахуйте, скільки разів у ньому зустрічається буква «В».

Как воздух, математика нужна!

Одной отваги офицеру мало.

Расчеты! Залпы! И цель поражена

Могучими ударами металла.

И воину припомнилось на миг,

Как школьником мечтал в часы ученья

О подвиге, о шквалах огневых,

О яростном порыве наступленья.

Но строг учитель был. И каждый раз

Он обрывал мальчишку резковато:

«Мечтать довольно! Повтори рассказ

О свойствах круга и углах квадрата».

И воином любовь сбережена

К учителю. Далекому. Седому.

Как воздух, математика нужна

Сегодня офицеру молодому. (17 букв)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЧЕТВЕР  - день Інформатики

 

Щоб усіх перемагати треба розум розвивати,

Гостре око, слух, терпіння - і тоді прийде уміння.

Обробіть інформацію та дайте відповіді на запитання.

 

1. Жаргонна назва жорсткого диску (вінт)

2. Особливий стан комп’ютера, при якому не можна нічого зробити (зависання)

3. Назва якої відомої комп'ютерної фірми може бути перекладена з англійської мови як "Дрібно-м’яка".  (Microsoft)

4. «Почерк» комп’ютера (Шрифт.)

5. Який інформаційний процес відбувається, коли ви читаєте книгу? (передача)

  1. Портативний варіант ком’ютера. (ноутбук)
  2. Це є як у файла, так і у людини. (Ім’я)
  3. Який пристрій називають «мозком» комп’ютера? (процесор)
  4.  «Чарівна паличка» для гри на комп’ютері ( джойстик)
  5.     Якою мишкою найкраще набирати текст - з однією чи з двома коліщатками? (мишка не пристосована для набору текста)
  6. Яка система числення використовується в ЕОМ: бінарна або двійкова?

(і та і інша, адже це синоніми).

  1. Що це за романтичне місце в комп'ютері, де може причалити втомлений і пошарпаний бурями периферійний пристрій? (Порт)
  2. Чому кішки дуже люблять облизувати руки програмістів? (Тому що їхні  руки пахнуть мишкою.)
  3. Що при зараженні комп’ютера вірусом необхідно відключити в першу чергу: монітор, принтер, сканер, клавіатуру чи мишку?
  4. Ви заходите в малознайому кімнату, що затемнена. У ній 2 лампи – газовий ріжок і гасова лампа. Що ви запалите в першу чергу? (сірник).
  5. З прізвищем якого із древніх вчених пов'язано походження слова алгоритм?  Аль-Хорезмі.
  6.   Як найбільш оптимально здійснювати зберігання інформації за допомогою телевізора? ніяк. Телевізор не призначений для зберігання інформації
  7. Яку текстову інформацію ви найкраще сприймаєте: виступ симфонічного оркестру або смак лимона? ні та, ні інша інформація не є текстової
  8.  Скільки бітів інформації несе повідомлення, що на світлофорі горить оранжеве світло? оранжевого сигналу на світлофорі не буває

 

ПЯТНИЦЯ – день Фізики

Для чого людству потрібна фізика? Вчені замислюються про це не завжди. Їм просто дуже цікаво розгадувати загадки природи. Але ж розвиток наук з часом вимагає дедалі значніших коштів. І вони знаходяться. Чому? Та тому, що наука приносить людству користь.

Фізика ― це не єдина наука про неживу природу. Природу також вивчають хімія, астрономія, геологія, географія та безліч інших наук. Але в їхній основі лежить те, що вивчає фізика, яка допомогла людям ово­лодіти потужною технікою та застерегти навколишнє середовище. Знання законів фізики дає змогу поясни­ти минуле й прогнозувати майбутнє.

 

 

„Фізика і біологія”

  1. Плід якого дерева зазнає деформацій від ударів боксера? (груша)
  2. Під яким деревом сидів Ньютон, коли на нього впало яблуко? (яблуня)
  3. Назвіть хоч одну тварину, що виробляє електричний струм. (скат, вугор...)
  4. Яка комаха замінює електричну лампочку на лісовій галявині? (світлячок)
  5. Миша, що використовує ультразвук. (кажан)
  6. Хто здійснить більше переміщення: лелека, який злітав у теплі краї і повернувся до рідного гнізда чи равлик, що виліз на вершину дерева і спустився вниз? (однакове)
  7. Коли до тебе швидше дійде суть фізичного закону про залежність сили тиску від площі, коли ти сядеш на їжака чи на бегемота? (на їжака)

 

„Фізика і географія”

  1.      Густина якої води більша: морської чи прісної? (морської)
  2.     Куди показує магнітна стрілка компаса? (на полюс)
  3.     Що спільного у Антарктиди і морозива? (температура)
  4.     Що швидше нагрівається: суша чи вода? (суша)
  5.     При якому природному явищі спостерігаються електричні розряди? (гроза)
  6.     Сніг у рідкому стані. (вода)
  7.     Як називається рух повітря? (вітер)

 

„Фізика і література”

  1.      Барон, вигаданий Распе, який найчастіше порушував фізичні закони. (Мюнхгаузен)
  2.     Розмір якої частини тіла зробив Попелюшку принцесою? (ноги)
  3.     Літальний апарат Баби Яги. (ступа)
  4.     Скільки часу Шахерезада розказувала свої казки? (1001 ніч)
  5.     З якої речовини був побудований палац Снігової королеви? (з води)
  6.     Якою частиною тіла чинив тиск Буратіно на камін, намальований у комірці папи Карло? (носом)
  7.     Падав сніг на поріг, кіт зліпив собі пиріг.

Поки смажив, поки пік , то пиріг водою стік.

Кіт не знав, що... Що не знав кіт? (від нагрівання сніг тане)

 

„Фізика і людина”

  1. Звуковідтворюючий орган людини. (гортань)
  2. Рідинний насос у тілі людини. (серце)
  3. Яким органом людина користується як локатором? (вухом)
  4. Якої речовини у тілі людини найбільше? (води)
  5. Нормальна температура тіла людини. (36,6°С)
  6.  Джерело енергії для людського організму. (їжа)
  7. Яку частину тіла людини найлегше наелектризувати? (волосся)

 

 

 

 

 

 

 

                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Понеділок - АУКЦІОН

Девіз дня: «Є все таки в цьому житті одна-єдина гідна людини справа - дізнаватися правду про світ і про своє місце в цьому світі»

Н. Копернік.

  

 АУКЦІОН

Аукціон - публічний розпродаж, при якому покупцем стає той, хто запропонує вищу ціну. Аукціонер- учасник аукціону. Аукціоніст- людина, яка проводить аукціон.

На аукціон приходять всі учасники Тижня інформатики. Оголошується кількість балів, зароблених кожним гравцем, і роздається відповідна кількість «грошей». Приміром, учень заробив 47 балів, що становить 168 міфів (1 бал – 4 міфи). «Гроші» теж особливі, вони створені спеціально для Тижня.

     Потім оголошуються назви лотів і їхня стартова ціна, і починається аукціон. Лоти - це невеликі призи, пов'язані із предметами тижня: математика,  інформатика, фізика. Назви їхні шифруються за віддаленими ознаками, так що учні не знають, за що вони торгуються, що робить гру ще більш цікавою. Придбаний за «гроші» лот і є призом.

Лот

Ознаки

Стартова ціна

1

Лінійка

Калькулятор  першокласника

3 м.

2

Ручка

Кишенькова  клавіатура

7 м.

3

Пенал

Футляр, але не для окулярів

10 м.

4

Блокнот

Зовнішня пам'ять

11 м.

5

Мило, Мочалка

Винищувачі  вірусів

12 м.

6

Кантер

Контролер маси картоплі

10 м.

7

Тягарець

Еталон маси

7 м.

8

Ебонітова паличка

Чарівний інструмент феї

5 м.

9

Повзунки

Піфагорові штани

15 м.

10

Набір кольорової крейди

Предмет для тих, хто хоче залишити свій слід.

11 м.

11

Цукерка "чупа-чупс"

Геометричне тіло, яке може бути солодким та липким

4 м.

12

Свічка

Пращур лампи

9 м.

13

Клей

Засіб для з’єднання об’єктів

3 м.

 

ЗАКРИТТЯ           КВЕСТ -  ТИЖНЯ

 

Закриття тижня МІФ -  на загальношкільній лінійці.

Доброго дня, шановні присутні! Ось і закінчився наш фантастичний Квест- Тиждень МІФ. За цей час ми дізналися багато нового, брали участь в заходах і конкурсах. Цього тижня ви познайомились із загадковим та складним світом математики, інформатики, фізики. Щось пригадали, щось узнали нове. Побачили, який цей  світ різноманітний і цікавий. Що вам найбільше сподобалося?

На закриття Тижня ми запросили... Царицю наук!

  • Вітаємо Вас, ваша величність! (Разом)

Цариця. Доброго дня, дівчата. Доброго дня, хлопці! (хлоп’ята)

  • Ваша величність, як ви сьогодні добре виглядаєте.

Цариця. Це від того, що ви дуже мене обрадували своїми знаннями і вміннями!

  • А що вам сподобалося найбільше?

Цариця. Мені сподобалися всі заходи. У середу я спостерігала, як учні підкорюють Математичний олімп. Я вирішила переможців нагородити грамотами.(дипломами)

Згідно з указом цариці нагородити переможців Математичного олімпу……!

Цариця. У четвер я споглядала, як ви долаєте перепони з Інформатики. Цього дня хлопці та дівчата  показали свої знання, кмітливість, уважність. І, звичайно, я не могла це залишити без свого схвалення. Тому,…

Згідно з указом цариці нагородити переможців дня Інформатики…….!

Цариця. У четвертий день Квест – Тижня я слідкувала за вами у виконанні завдань близької моєї подружки – Фізики. Я була дуже задоволена вашими результатами і…

Згідно з указом цариці нагородити підкорювачів фізичних вершин….!

Наука - це знаряддя, за допомогою якого людина пізнає і підкорює собі навколишній світ. Щоб зробити відкриття в науці, треба любити її так, як любив її кожен з великих учених, як любили і люблять її десятки і сотні інших людей. Зробіть хоча б малу частину того, що зробив кожен з них, і світ назавжди залишиться вдячним вам. Любіть і вивчайте природничі науки!

О, мудрецы времён!

Дружней вас не сыскать.

Совет сегодня завершён

Но каждый должен знать:

Познание, упорство, труд

К победам в жизни приведут.

 

Використані джерела

 

  1. А.Г.Кулічкова. Інформатика. 2-11 класи: позакласні заходи. Тиждень інформатики /авт.-укл. А.Г.Кулічкова.- Волгоград: Учитель, 2010.
  2. Шиліна М.М. Формування пізнавальної самостійності школярів: / М.Н. Шиліна. – М: Освіта, 2005.

 

Інтернет-ресурси:

 

  1.  http://krasylivka-detdom.edukit.kiev.ua/Files/downloads/ %D0%93% D 1%80%D0%B0%20%20%D0%9A%D0%92%D0%95%D0%A1%D0%A2%20%D0%AF+%D0%A2%D0%B8=%D0%9C%D0%B8%20Microsoft%20Word%20(7).doc
  2. http://zoctkum.ucoz.ua/publ/06_metodichna_literatura/osvitnja_gra_kvest_ljubit_ukrajinu_scenarij_2017/16-1-0-149  
  3. https://vseosvita.ua/library/kvest-z-informatiki-zahopluucij-svit-pk-14485.html
  4. https://naurok.com.ua/pozaklasniy-zahid-z-informatiki-gra-kvest-76400.html
  5. https://naurok.com.ua/matematichniy-kvest-yak-dosyagti-uspihu-v-zhitti-11355.html
  6. https://vseosvita.ua/library/matematicnij-kvest-cikava-matematika-3616.html
  7. https://naurok.com.ua/urok-kvest-poshuk-matematichnih-skariv-29275.html
  8. https://super.urok-ua.com/kvest-gra-podorozh-matematichnoyu-krayinoyu/
  9. https://vseosvita.ua/library/tizden-fiziki-ta-astronomii-v-skoli-97901.html
  10.   http://static.klasnaocinka.com.ua/uploads/editor/2136/124544/sitepage_75/files/tizhden_fiz.pdf
  11.      https://prokopethtv.jimdo.com/%D1%84%D1%96%D0%B7%D0%B8%D0%BA%D0%B0/%D0%BF%D0%BE%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%B0-%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B0-%D0%B7-%D1%84%D1%96%D0%B7%D0%B8%D0%BA%D0%B8/
  12.      http://rzhyschiv-school1.edukit.kiev.ua/predmetni_tizhni/tizhdenj_fiziki_ta_astronomii/

 

 

[1]

 

docx
Додано
19 січня 2020
Переглядів
1482
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку