Ця презентація створена до уроку " Корінь слова. Спільнокореневі слова". Вона допоможе дітям краще засвоїти тему, навчить підбирати спільнокореневі слова.
Українська мова3 клас. Корінь слова. Спільнокореневі (споріднені слова)Презентацію підготувала вчитель початкових класів ЗОШ І-ІІІ ступенів села Велика Осниця Мельник Наталія Степанівна
Номер слайду 2
Організаційний момент. Встали всі рівненько,Усміхнулися гарненько. Настрій на урок взяли,Працювати почали.
Номер слайду 3
Мотивація навчальної діяльностіМетод “ Мозковий штурм”З чого складається мовлення?З чого складаються речення?Як поділяються слова?Як на письмі позначаються звуки?
Номер слайду 4
Хвилинка - ерудита. Слово корінь – багатозначне слово. Корінь - орган рослини,без якого вона не зможе жити. Корінь є у зуба. Корінь рівняння – у математиці. Корінь - це початок чого - небудь. Людський рід має свої корні – дідуся та бабусю.
Номер слайду 5
Підготовка до вивчення нового матеріалу. Вступна бесіда. Хвилинка каліграфії. онька Зим говик СніСкладіть слова з цих
Номер слайду 6
Відгадайте загадку. Надворі мороз тріщить, Він із віником стоїть, А як сонце припече,- Кине віник і втече.
Номер слайду 7
Прочитайте текст. Доповніть його словами з довідки. … день короткий. … сонце майже не гріє. Птахи … перебираються до людських осель. Там їм легше … . Довідка: узимку, зимове, зимою,зимувати. Завдання Сніговика
Номер слайду 8
Первинне осмислення знань Казка. Сніговик жив у Сніговому королівстві. В нього була своя срібляста снігова хатинка. А поруч жила чарівна Снігуронька. Сніговик і Снігуронька полюбляли дивитись, як з неба падає легкий, пухнастий, білий сніг. А ось підсніжників вони ніколи не бачили, бо в Сніговому королівстві ніколи не було весни. Вони завжди мріяли посадити маленьке деревце – ялиночку.
Гра. Спільнокореневі слова до слова сніг. Гра “ Хто більше” ( прикрашання дерева спорідненими словами”
Номер слайду 11
Фізкультхвилинка Ось уже зима. Морозно. Руки мерзнуть, зігрівайте,Пальці й ніжки,що втомились,Ви гарненько розминайте!Пострибайте, як зайчата,Тулуб свій понагинайте. Станемо тепер навшпиньки,Догори всі рученята,З неба сонечко чи зірку. Разом спробуєм дістати!
Номер слайду 12
Вправи на закріплення знань та вмінь. Дидактична гра” Слова- родичі”Мороз холодморозець холодецьзаморозки холодокморозний холоднішеморозити холодильник
Номер слайду 13
Робота в групах. Гра “Обєднай родину”— Доповніть «родини» тварин спорідненими словами. ЗЗаєць — зайченя — зайченята. (Як називають маму зайченят?) Лисиця — лисеня — лисенята. (Хто є татусем у лисячому сімействі?) Вовк — вовченя — вовченята. (Як називають маму у вовчому сімействі?) Ведмідь — ведмежа — ведмежата. (Хто мама у ведмежат?) Їжак — їжаченя — їжачата. (Як називають маму їжачат?)
Номер слайду 14
Узагальнення й систематизація опорних знань. Мовні дослідження. Вправа 116, с.55 Доведіть, що ці дві групи спільнокореневих слів
Підсумок уроку. Гра “ Так – ні”Спільна частина споріднених слів називається коренем. ( Так ). Спільнокореневі слова мають спільний корінь. ( Так ). Слова вишня і вишиванка - спільнокореневі. ( Ні ). Слова весна , весняний , весело , веснянка – спільнокореневі. ( Ні )
Номер слайду 17
Домашнє завдання. Вправа118, с.56
Номер слайду 18
Побажання. Сніжинки …. (полетіли),І на долоньку … (сіли),За ними я … (спостерігаю),Та бажання… (загадаю)Здоров'я … (міцного),Щастя…(рясного)Неба… (безхмарного),Настрою… (гарного)Бажаємо ми.