Ластівки тікають із Європи. Що поробиш? Скрегіт, регіт, рев. Чад, бензин, вібрації, галопи, — птиці мертві падають з дерев. Може, десь є лотоси і ґінкго, тихі ріки і рожева даль — у краю неляканих фламінго, де росте неламаний мигдаль. Може, там є птицям привілеї... А гніздо ліпити, ластівки, — все одно вам, із якого ґлею, — з Рейну, з Нілу чи з Угрюм-ріки? Ну, а потім, — я люблю вас змалку. А іще — спасибі вам за все. Тільки хто ж це королеві Марку золотнику в дзьобі принесе?! Ліна Костенко
фізичне хімічне біологічне механічне теплове, шумове, електромагнітне, світлове, механічне хімічні речовини: оксиди, кислоти, солі важких металів, пестициди, нітрати пластмаси, синтетичні поверхнево-активні речовини (СПАР) біотичне, мікробіологічне, продукти генної інженерії, різні мікроорганізми, гельмінти різноманітні домішки: мул, пісок, сміття
VІ Закріплення вивченого матеріалу На початку уроку ми з вами ставили перед собою запитання: «Який екологічний показник шкідливо впливає на живу і неживу природу безпосередньо і непрямим шляхом?» Давайте дамо відповідь на це запитання? Давайте згадаємо : Що таке забруднення? Які види забруднення вам відомі? Які джерела антропогенного забруднення?