Презентацїя. Урок з біології в 8 класі "Вища нервова діяльність людини"

Про матеріал

Урок з біології в 8 класі

Вища нервова діяльність людини

Цілі: сформувати поняття „вища нервова діяльність", „безумовно-рефлекторна діяльність", „умовно-рефлекторна діяльність" людини, „поведінкові реакції", „психічні процеси". Закріпити навички роботи в групах. Розвивати мислення, пам'ять, творчі здібності, цікавість до предмету. Формувати соціальну компетентність в учнів. Виховувати бажання дотримуватись режиму праці й відпочинку, правил розумової діяльності.

Обладнання: дидактичні картки „Будова нервової системи людини", портрети видатних фізіологів І. П. Павлова, І. М. Сєченова; плакати „Можливі теми рефератів і повідомлень", пам'ятки „Правила написання реферату", „Література для написання реферату з теми: „Вища нервова діяльність людини" плакат з віршем Є Євтушенко, лозунг „Пізнай самого себе", термінологічні словнички, картки з надписами: „безумовно-рефлекторна діяльність", „умовно-рефлекторна діяльність", картки для поділу на групи .

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Конструктор уроку біологіїВища нервова діяльність людини 9 клас Розробила: учитель біологіїДем’янівської ЗОШПершотравневої районної ради Донецької області Ліхачова Ірина Євгенівна

Номер слайду 2

Тема: Вища нервова діяльність людини. Задачи уроку: Вивчити поняття вища нервова діяльність ”, безумовно-рефлекторна діяльність ”, умовно-рефлекторна діяльність ” людини, поведінкові реакції ”, психічні процеси ”. Навчитися застосовувати знання на практиці. Усвідомити важливість дотримуватись режиму праці й відпочинку, правил розумової діяльності.

Номер слайду 3

Епіграф Душа синяя – синяя,Своя, а недотрога…Поехать бы в себя,Да дальняя дорога. Е. Евтушенко Е. Евтушенко

Номер слайду 4

“ Пізнай самого себе ” На колоні при вході до храму Аполлона у місті Дельфах, що в Греції, викарбовано напис: “ Пізнай самого себе ”. Ці слова були гаслом цілого філософського вчення. Це вчення давньогрецьких філософів можна сьогодні трактувати так: для проникнення в таємниці природи і навколишнього світу велике значення має самопізнання. Греція, м. Дельфи,Храм Аполлона

Номер слайду 5

Згадайте які функції виконує нервова система в організмі людини?(ЦНС): I. Шийні нерви. II. Грудні нерви. ІІІ. Поперекові нерви. IV. Крижові нерви. V. Куприкові нерви. 1. Головний мозок. 2. Проміжний мозок.3. Середній мозок.4. Варолієв міст.5. Мозочок.6. Довгастий мозок. 7. Спинний мозок.8. Шийне потовщення.9. Поперекове потовщення.10. «Кінський хвіст». Центральна нервова система

Номер слайду 6

Термінологічний словничок. Гіпотеза – теоретично доведене припущення. Потреба – необхідна умова життєдіяльності та розвитку організму . Брак чогось для підтримки життя й розвитку організму викликає особливий стан , що зветься потребою. Психіка – результат діяльності мозку, в якому відбуваються зовнішні події і внутрішній стан організму. Поведінка – реакції організмів на зміну умов навколишнього середовища, які регулюють взаємозв'язки організму з довкіллям. Рефлекс – відповідь організму на дію зовнішнього середовища. Психофізіологія – наука, яка вивчає вищу нервову діяльність, фізіологія психічних процесів та поведінку людини

Номер слайду 7

Гіпотези походження психічної діяльності людини Щодо походження психічної діяльності людини здавна існували два погляди. Згідно з одним поглядом, психіка є результатом діяльності мозку, в якому відбиваються зовнішні події і внутрішній стан організму. Завдяки діяльності мозку людина оцінює різноманітні явища і події й відповідним чином реагує на них. Згідно з другим поглядом (релігійним) поведінкою людини керує нематеріальна душа, яка утворена надприродними силами , що перебувають поза організмом людини. Ці дві гіпотези про природу психіки існують і тепер.

Номер слайду 8

Історична довідка. Вперше поняття“ рефлекс ” (від лат.рефлексус – відбиття)як відповідь на дію. Зовнішньогосередовища ввів в наукув ХVІІ століттіфранцузький філософ. Рене Декарт. Рене Декарт

Номер слайду 9

Історична довідка. Чеський фізіолог Їржи Прохаска (1749-1820)довів, що рефлексивідбуваються задопомогою нервовоїсистеми.

Номер слайду 10

Історична довідкаІдею про те,щовся психічнадіяльність людини є рефлекторною,вперше висловив 1863 року Іван Михайлович СєченовІ . М . Сєченов

Номер слайду 11

Історична довідка. Вчення про вищу нервову діяльність розробив Іван Петрович Павлов – видатний російський фізіолог, академік (з 1907 р.), лауреат Нобелівської премії (1904 р.)Природжені реакції на дію подразника І. П . Павлов назвав безумовно-рефлекторною діяльністю. Вони успадковуються і є характерними для того чи іншого виду організмів. Упродовж життя в кожної особини формується багато нових рефлекторних реакцій, так званих набутих, характерних тільки для неї. Набуті реакції організму І. П . Павлов визначив як умовно-рефлекторною діяльність. І. П . Павлов

Номер слайду 12

Домашнє завдання Опрацювати § 9, відповісти назапитання ?1,2,3 с.41(усно) – 7балів. Опрацювати § 9, вивчити визначення,відповісти на запитання ! 2 с.40 – 9балів. Опрацювати § 9, вивчити визначення,підготувати повідомлення продіяльність видатних фізіологівІ. П. Павлова, І. М. Сєченова (на вибір) – 12 балів.

Номер слайду 13

Джерела інформаціїБіологія людини: Підруч. для 9 кл. серед.загальноосвіт. навч. закл. / М. Н. Шабатура, Н. Ю. Матяш, В. О. Мотузний. - 2-ге вид. перероб. К.: Генеза, 2001. – 176 с.: іл. CD Віртуальна лабораторія «Біологія людини.8-9 клас» (версія 1.0 ЗАТ „ Транспортні системи ”);CD Наочний довідник „ Біологія ” ТОВ „ Веста ”,2007;CD енциклопедія «Encarta»; DVD Большая инциклопедия Кирилла и. Мефодия, 2006.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Хомич Людмила Миколаївна
    Дякую за допомогу. Чудова презентація.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ткаченко Неля
    Дякую за розробку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Матвієнко Любов
    Добре,що до прзентації є розробка уроку
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
7 липня 2018
Переглядів
3531
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку