Презентація "2. Фразеологізми, їх лексичне значення. Вживання фразеологізмів у мовленні"

Про матеріал
презентація до розробки уроку-казки. закріпити знання про фразеологізм, його лексичне значення; з’ясувати джерела українських фразеологізмів, формувати та вдосконалювати навички доречного вживання фразеологізмів в усному та писемному мовленні, збагачувати мовлення
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

СловограйІ в. вибирає правильні номери;ІІ в. – неправильні номери1. Тягти кота за хвіст – знущатись над бідною тваринкою, тягаючи за хвіст2. Як кіт наплакав – зовсім мало3. Нарубати дров – зайнятися заготівлею деревини на зиму4. Заморити черв’ячка – тримати черв'ячка голодним, довго не годувати5. Знати на зубок – гарно запам’ятати6. Кіт наплакав – довести кота до сліз7. Теревені правити - говорити8. Гав ловити – бути не уважним9. Підкласти свиню – покласти під ялинку на Новий рік м’яку іграшку10. Показати, де раки зимують – запросити на зимову рибалку11. За царя Гороха – дуже давно12. Спустивши рукава – старанно13. Довгий язик – говіркий14. Їхати зайцем – безквитковий проїзд

Номер слайду 3

І варіант: 2, 5, 7, 8, 11, 13, 14ІІ варіант: 1, 3, 4, 6, 9,10, 12 Перевір себе

Номер слайду 4

закріпити знання про фразеологізм, його лексичне значення; з’ясувати джерела українських фразеологізмів, формувати та вдосконалювати навички доречного вживання фразеологізмів в усному та писемному мовленні, збагачувати мовлення; розвивати образне мислення, пам’ять, спостережливість;виховувати бажання застосовувати найрізноманітніші фразеологічні звороти, самостійно здобувати знання. Мета:

Номер слайду 5

Фразеологізми, їх лексичне значення. Вживання фразеологізмів у мовленні

Номер слайду 6

Крапля Тягти. Викинути. Ламати Віддавати. Умиватися в річці, в моріза язик, візна смітник, з головигілля, головукнижку, кінцівранці, сльозами. А де ж моя пара?

Номер слайду 7

Крапля в моріТягти за язик. Викинути з голови. Ламати голову. Віддавати кінціУмиватися сльозами

Номер слайду 8

Пройшов Крим і Рим; бісики пускати; бити байдики; і швець, і жнець, і на дуді грець; робити з мухи слона. Довідка

Номер слайду 9

Знайди відповідник. Прошел огонь и воду. Делать из мухи слона. Делать глазки. Бить баклуши. Мастер на все рукипройшов Крим і Римробити з мухи слонабісики пускатибити байдики і швець, і жнець, і на дуді грець

Номер слайду 10

ДЖЕРЕЛА ФРАЗЕОЛОГІЇ

Номер слайду 11

Біблія. Блудний син. Дерево пізнання. Умивати руки

Номер слайду 12

1-й ряд: Ахіллесова п’ята, нитка Аріадни; 2-й ряд: сізіфова праця, авгієві стайні;3-й ряд: танталові муки, гордіїв вузол. Вправа 367

Номер слайду 13

Розв'яжіть кросворд, визначивши, серед представників яких професій з'явилися ці фразеологізми. По горизонталі: 1. Пасти задніх. 2. Закручувати гайки. 3. Чекати біля моря погоди.4. Згущувати фарби. 5. Зелена вулиця . 6. Заварити кашу. 7. Закидати вудку. По вертикалі: 1. Стригти всіх під одну гребінку. Кросворд «Професійні фразеологізми» ПАСТУХЕХАНІКМОРЯКМУДОЖНИХКАЛІЗНИЗЧНИКУХАРКИБАЛКАР2134567

Номер слайду 14

ЗНАЙТИ ЗНАЧЕННЯ ФРАЗЕОЛОГІЗМІВ1 група: пасти задніх, закручувати гайки;2 група: чекати біля моря погоди, згущувати фарби; 3 група: заварити кашу, закидати вудку. Хто кмітливіший та швидший?

Номер слайду 15

І рівень. Перепишіть речення, вставляючи потрібні за змістом фразеологізми1. Другий робить усе тишком-нишком, що й комар ... не підточить. 2. Метелиця сам розумів, що не так сам ускочив у ..., як людей підвів. (За Є. Гуцалом.) 3. У нас аж ... розбіглися. Он віз чумацький справжній. 4. Ява враз почервонів, наче я його спіймав на ... . (За В. Нестайком.) 5. Ходім додому, там мати ... собі не знайде. (За М. Вінграновським.)

Номер слайду 16

1) рубрика «Запитання і завдання для самоперевірки», стор. 1592) знайти і записати фразеологізми зі словами: голова, язик, зуб, палець. Домашнє завдання

Номер слайду 17

Фразеологізм. Влучний, сталий, яскравий. Надає, увиразнюєКраса. Сенкан

Номер слайду 18

Малюнкове прощання

Номер слайду 19

Дякую за увагу!До побачення!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткач Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
8 лютого 2019
Переглядів
3466
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку