В презентації " Сенсорні системи" надан матеріал, який допоможе вчителю поянити значення сенсорних систем в житті людини. Матеріал має кольорові фотографії та цікавий матеріал до уроку.
Тема уроку: «Загальна будова сенсорних систем. Будова аналізатора.»
Номер слайду 2
Надай відпоувідь «ТАК» або «НІ»
Номер слайду 3
Значення органів чуття в житті людини
Номер слайду 4
Завдання уроку: *розкрити поняття сенсорні системи; *ознайомити учнів із різноманітністю сенсорних систем; *розкрити значення сенсорних систем для організму людини ; *ознайомити із відділами аналізаторів та розкрити їх роль у сприйнятті та переробці інформації.
Номер слайду 5
Навчаючись-учусь 1 група – Охарактеризувати рецептори, надати іх класифікацію. (Підручник п.41, стор. 182-183); 2 група – Ознайомити з функцією проводнікової частини аналізатора. (Підручник п.41, стор. 183); 3 група – Визначити роль центральної частини в роботі аналізатора. (Підручник п.41, стор. 183)
Номер слайду 6
Підсумки: Періферичною ланкою аналізаторів є рецептори, які перетворюють енергію подразника на процес нервового збудження; Функція проводнікової ланки – передача закодованих імпульсів до ЦНС; Функція центральної ланки – аналіз інформації та формування відповідей на подразник.
Номер слайду 7
Властивості аналізаторів: Адаптація — здатність пристосовувати рівень своєї чутливості під дією подразника; Спеціалізація — здатність реагувати на певний вид подразника та формувати специфічні відчуття.
Номер слайду 8
Властивості аналізаторів Вправляння — здатність під впливом тривалих вправ підвищувати свої можливості.
Номер слайду 9
Надати відповідь на питання Як на вашу думку, в роботі вчителя добре розвинені аналізаторні функції?
Номер слайду 10
Властивості аналізаторів Взаємодія — одночасна дія кількох аналізаторів при підвищенні інтенсивності лише одного; Компесаторність — властивість розширювати можливість аналізатора, якщо порушен один з них.
Номер слайду 11
Інтуїція — механізм і продукт сенсорного відображення гармонії в предметах і явищах
Номер слайду 12
Надай відповіді на питання «Око дивиться, а мозок бачить» як ви це розумієте? Завдяки чому людина сприймає навколишній світ?