Мета:• залучити учасників педагогічного консиліуму до активного обговорення проблеми адаптації п'ятикласників до навчання в основній школі;• створити умови для аналізу свого особистісного досвіду і професійної компетентності;• виробити рекомендації для всіх учасників навчально-виховного процесу з проблемних моментів адаптації.
Теоретичний мінімум Консиліум - нарада лікарів для визначення характеру хвороби і засобів лікування хворого Педагогічний консиліум - це нарада всіх учасників навчально-виховного процесу для вивчення ситуації, що склалася, виявлення проблем і вироблення рекомендацій щодо їх вирішення. Адаптація – пристосування організму дитини до умов, які змінилися, попередження перевантаження, процес звикання. Наступність – дидактичний принцип, який передбачає засвоєння учнем понять в їх логічному зв’язку і взаємозв’язку. Здоров’я – фізичне, духовне, соціальне благополуччя, благо людини, необхідна умова для успішного навчання та роботи.
Результати опитування учнів 5 класу за анкетою для визначення шкільної мотивації{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Запитання Відповіді учнів та їх кількість Тобі подобається у школі?Так -26 Не дуже - 14 Ні -1 Вранці ти завжди з радістю йдеш до школи чи тобі часто хочеться залишитися вдома?Йду з радістю - 25 Буває по-різному -10 Частіше хочеться залишитися вдома - 5 Якби вчитель сказав, що завтра до школи не обов’язково приходити всім учням, ти б пішов у школу чи залишився вдома?Пішов до школи - 28 Не знаю -12 Залишився вдома- 1 Тобі подобається, коли відміняють які-небудь уроки?Не подобається - 17 Буває по-різному - 10 Подобається - 14 Ти хотів би, щоб тобі не задавали ніяких домашніх завдань?Не хотів би – 24 (для чого тоді ходити до школи)Не знаю - 14 Хотів би - 3 Ти хотів би, щоб у школі залишились одні перерви?Ні - 30 Не знаю - 6 Хотів би -5
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Ти часто розповідаєш про школу своїм батькам і друзям?Часто -36 Рідко - 5 Не розповідаю -0 Ти хотів би, щоб у тебе був інший, менш суворий вчитель?Мені подобається наш учитель - 41 Точно не знаю -0 Хотів би - 0 У тебе в класі багато друзів?Багато - 29 Мало - 12 Немає друзів - 0 Тобі подобаються твої однокласники?Подобаються - 34 Не дуже - 6 Не подобаються -1
Вправа «Мікрофон»Яке загальне враження склалось у вас про цей клас: про його поведінку, ставлення до навчання, вчителів, про взаємини між учнями?У чому полягають ваші основні труднощі в роботі з цим класом і в яких ситуаціях вони найбільше трапляються: на уроках, у безпосередньому спілкуванні з дітьми, під час перерви, у процесі проведення позакласних заходів тощо?Чи подібний цей клас на інші класи, з якими вам доводилось мати справу у педагогічній роботі? - Які методи,форми роботи є найбільш прийнятними в 5 класі?Що вам видається найдоцільнішим для подолання труднощів: налагодити регулярну роботу з батьками чи домовитись про певні заходи стосовно цього класу з боку всього педагогічного колективу, вчителів, які у ньому працюють?Назвіть позитивні сторони цього класу. Які шляхи видаються вам найдоцільнішими для зміцнення та розвитку позитивних сторін?- Що в житті цього класу здається вам незрозумілим, незбагненним? Інакше кажучи, якої інформації про цей клас вам бракує?
При проведенні опитування батьки висловили свої побажання та пропозиції класному керівникові, класоводу , дирекції школи та вчителям-предметникам:• Вчителеві початкових класів. Бажаємо бути доброю, турботливою, терплячою до своїх «нових» першокласників. Не забувати своїх учнів-п’ятикласників і надалі допомагати їм. Здоров’я, натхнення, наснаги, удачі, терпіння, величезної ерудиції, витримки, поваги від дітей і батьків. Бажаємо і надалі успіхів у роботі. Фізичних та душевних сил, піднесеного настрою, позитивних емоцій та талановитих, здібних учнів. Великих успіхів у вашій нелегкій праці. • Класному керівникові Щира подяка за справедливе виховання дітей. Здоров’я, взаєморозуміння, поваги, щастя. Терпіння, натхнення, здоров’я міцного, максимальної віддачі від учнів, розуміння і всього найкращого. Допомоги батьків, слухняних учнів. Великого терпіння у ставленні до дітей, допомагати своїм учням. Взаєморозуміння і бути такими, якими ви є. Бути «класним» керівником , не зважаючи ні на що.
• Адміністрації школи. Всього самого найкращого. Всі питання вирішувати швидко та ефективно, не зважаючи на різні думки, але враховуючи їх. Нових ідей і задумів, які б збувалися. Подальшого розквіту. Нам дуже пощастило, що саме такі хороші вчителі працюють в нашій школі. Дякуємо і вклоняємося вам!Наша школа дає можливість отримати гарну освіту. Бажаємо щоб і далі так старанно і успішно працювали члени освітянського колективу. Отримувати справжнє задоволення від своєї роботи, вдячності і пошани від учнів та батьків!