Нова система навчання. УчніКласний Учителі-керівник предметники
Номер слайду 3
Психологічні особливості молодшого підліткового віку: Емоційна нестабільність4 Почуття дорослості1 Пізнання власного «Я»2 Розумова активність3 Прагнення уникнути ізоляції5 Втомлюваність6 Вимогливість7
Номер слайду 4
Ознаки успішної адаптаціїзадоволеність дитини процесом навчання;дитина легко справляється з програмою;ступінь самостійності дитини при виконанні нею навчальних завдань; задоволеність міжособистісними стосунками з однокласниками і вчителем.
Номер слайду 5
Ознаки дезадаптаціїзмучений, стомлений зовнішній вигляд дитини;небажання ділитися враженнями про проведений день;прагнення відвернути дорослого від шкільних подій, переключити увагу на інші теми;небажання виконувати домашні завдання;негативні характеристики на адресу школи, вчителів, однокласників;скарги на ті чи інші події, пов'язані зі школою;неспокійний сон;труднощі ранкового пробудження, млявість;постійні скарги на погане самопочуття;
Номер слайду 6
У 5 класі навчається:28 учнів: з них – 19 хлопчиків та 9 дівчаток
Номер слайду 7
Методика на визначення рівня шкільної мотивації та адаптації (за Н. Г. Лускановою)Перший рівень. 25—30 балів — високий рівень шкільної мотивації, навчальної активності – 0 %Другий рівень. 20—24 бали — гарна шкільна мотивація – 25 % Третій рівень. 15—19 балів — позитивне ставлення до школи, але школа цікавить таких дітей здебільшого позаурочною діяльністю – 29 % Четвертий рівень. 10—14 балів — низька шкільна мотивація – 32 % П’ятий рівень. Менше ніж 10 балів — негативне ставлення до школи, шкільна дезадаптація – 14 %
Номер слайду 8
Методика на визначення типу темпераменту
Номер слайду 9
Методика на визначення рівня шкільної тривожності (за Філіпсом)До 25 % - низький рівень тривожності – 22%26 % - 50 % - норма – 61 %50 % - 74 % - підвищений рівень тривожності – 17 % Більше 75% - високий рівень тривожності – 0 %
Номер слайду 10
Соціометричні дослідження6 та більше виборів «зірка» – 25 % 3-5 виборів «популярний» - 50 %1-2 вибори «занедбаний» – 25 %0 виборів «ізольований» – 0%
Номер слайду 11
Методика на визначення самооцінки. Негативне сприймання – 0 %Нейтральне сприймання – 14 % Позитивне сприймання – 86 % (24 учня)
Номер слайду 12
ПАМ'ЯТКА КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ 5 КЛАСУПрацюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи. Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах) Пріоритет віддавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення). Уникайте «гострих» кутів, проявляйте стриманість, терплячість. Пам'ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті, турботи Не забувайте: формування класного, батьківського колективу не менш важливе, ніж дитячого. Ретельно готуйтесь до батьківських зборів, проводьте сімейні вечори, активно залучайте батьків і вчителів - предметників до життя класу
Номер слайду 13
ПАМ'ЯТКА ВЧИТЕЛЯМ, ЯКІ ВИКЛАДАЮТЬ У 5 КЛАССІНе змінюйте різко методи роботи, використовуйте ігровий матеріал, інструктажі, пам'ятки, картки-опори, зразки виконання. Протягом уроку та додому давайте конкретні доступні завдання й домагайтесь їх чіткого виконання. Щоденно перевіряйте письмові роботи учнів, домагайтеся систематичної роботи над помилками. Ретельно обміркуйте заходи та прийоми розвитку мислення, усного та писемного мовлення учнів. Забезпечуйте систематичне повторення. Уникайте перевантаження дітей. Відвідуйте уроки колег, які викладають у 5 класі