Ознаки дезадаптаціїзмучений, стомлений зовнішній вигляд дитини;небажання ділитися враженнями про проведений день;прагнення відвернути дорослого від шкільних подій, переключити увагу на інші теми;небажання виконувати домашні завдання;негативні характеристики на адресу школи, вчителів, однокласників;скарги на ті чи інші події, пов'язані зі школою;неспокійний сон;труднощі ранкового пробудження, млявість;постійні скарги на погане самопочуття;
Методика на визначення рівня шкільної мотивації та адаптації (за Н. Г. Лускановою)Перший рівень. 25—30 балів — високий рівень шкільної мотивації, навчальної активності – 0 %Другий рівень. 20—24 бали — гарна шкільна мотивація – 25 % Третій рівень. 15—19 балів — позитивне ставлення до школи, але школа цікавить таких дітей здебільшого позаурочною діяльністю – 29 % Четвертий рівень. 10—14 балів — низька шкільна мотивація – 32 % П’ятий рівень. Менше ніж 10 балів — негативне ставлення до школи, шкільна дезадаптація – 14 %
ПАМ'ЯТКА КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ 5 КЛАСУПрацюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи. Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах) Пріоритет віддавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення). Уникайте «гострих» кутів, проявляйте стриманість, терплячість. Пам'ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті, турботи Не забувайте: формування класного, батьківського колективу не менш важливе, ніж дитячого. Ретельно готуйтесь до батьківських зборів, проводьте сімейні вечори, активно залучайте батьків і вчителів - предметників до життя класу
ПАМ'ЯТКА ВЧИТЕЛЯМ, ЯКІ ВИКЛАДАЮТЬ У 5 КЛАССІНе змінюйте різко методи роботи, використовуйте ігровий матеріал, інструктажі, пам'ятки, картки-опори, зразки виконання. Протягом уроку та додому давайте конкретні доступні завдання й домагайтесь їх чіткого виконання. Щоденно перевіряйте письмові роботи учнів, домагайтеся систематичної роботи над помилками. Ретельно обміркуйте заходи та прийоми розвитку мислення, усного та писемного мовлення учнів. Забезпечуйте систематичне повторення. Уникайте перевантаження дітей. Відвідуйте уроки колег, які викладають у 5 класі