Створення безпечного освітнього середовища в закладах освіти. Превентивні заходи щодо булінгу та мобінгу в освітньому середовищі.

Про матеріал

Дана презентація містить матеріали щодо безпечного освітнього середовища, елементи тренінгу.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Створення безпечного освітнього середовища в закладах освіти. Превентивні заходи щодо запобігання булінгу та мобінгу в освітньому середовищі

Номер слайду 2

План. Актуальність. Нормативні документи на які необхідно опиратися підчас створення безпечного освітнього середовища. Роль педагога у створенні та підтримці безпечного комфортного середовища для формування ціннісних життєвих навичок у здобувачів освіти. Підходи для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу в сучасних умовах. Формування поваги до гідності, прав і свобод людини засобами програми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція». Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації. 7. Превентивні заходи щодо запобігання булінгу та мобінгу в освітньому середовищі.

Номер слайду 3

Знайомство Знайомство (“Я безпечна людина тому, що …”). Представлення себе. Наші очікування(“Коментарі наших очікувань”). Представлення.

Номер слайду 4

Актуальність Один із важливих пріоритетів освітнього процесу в НУШ – створення соціально безпечного простору. Обговорення «Безпечне освітнє середовище»ƒ - Що для вас є безпечне освітнє середовище і наскільки воно для вас важливе?ƒ Яку роль займає педагог у створенні безпечного освітнього середовища? Ваша важлива характеристика, яка дозволяє вам будувати безпечне освітнє середовище?

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Таким чином, безпечне освітнє середовище – це: 1. Стан освітнього середовища, в якому: наявні безпечні умови навчання та праці;2. Комфортна міжособистісна взаємодія, що сприяє емоційному благополуччю учнів, педагогів і батьків; 3. Відсутні будь-які прояви насильства та є достатні ресурси для їх запобігання;4. Дотримання прав і норм фізичної, психологічної, інформаційної та соціальної безпеки кожного учасника навчально-виховного процесу.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Лист МОНУ від 14.08.20 № 1/9-436 Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)Лист МОНУ від 13.04.2020. № 1/9-207 Роз'яснення щодо застосування наказу МОНУ ввід 28.12.2019 №1646 Лист МОНУ від 11.11.2019р. № 6/776-19  Щодо визначення Європейського дня захисту дітей від сексуального насильства та сексуальної експлуатаціїЛист МОНУ від 18.07. 2019 р. № 1/9-462 Про пріоритети роботи психологічної служби у 2019-2020 роціЛист МОНУ від 27.06. 2019 р. № 1/9-414  Деякі питання щодо створення у 2019-2020 н.р. безпечного освітнього середовища,формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок. Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 27.06.2019 №» 1/9-414 Інформаційні матеріали щодо створення безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок у 2019/2020 н. р.2. Нормативні документи на які необхідно опиратися під час створення безпечного освітнього середовища.

Номер слайду 12

Лист МОНУ від 29.12.2018 №1/9-790 "Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу"Лист МОНУ від 30.10. 2018р. № 1/9-656 Про перелік діагностичних методик щодо виявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей. Лист МОНУ від 30.08.2018 № 1/9-516 Щодо вирішення конфліктів серед дітей в закладах освіти шляхом впровадження медіаціїЛист Міністерства № 1/9-179 від 28.03.14 «Щодо профілактики суїцидальних тенденцій серед учнів» Лист Міністерства № 1/9-135 від 11.03.14 «Про надання психологічної допомоги учасникам навчально-виховного процесу»

Номер слайду 13

Ціль діяльності педагога в закладах освіти. Визначення та забезпечення сприятливих умов соціалізації учасників освітнього процесу в освітньому середовищі. Предмет діяльності педагога в закладах освіти Процес соціалізації особистості.3. Роль педагога у створенні та підтримці безпечного комфортного середовища для формування ціннісних життєвих навичок у здобувачів освіти

Номер слайду 14

Адаптація є однією із основних характеристик процесу соціалізації. Напрацювання підходів адаптації та інтеграції учнів до освітнього процесу закладу важливо базувати на принципах: - наступності ланок освіти; - залучення усіх учасників освітнього процесу (учнів, батьків, педагогічних працівників) до адаптаційних заходів. 4. Підходи для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу в сучасних умовах

Номер слайду 15

- учні: 1-х, 5-х, 10-х класів, новоприбулі учні будь-яких класів, учні з особливими освітніми потребами, учні інших етнічних груп населення, соціально вразливих груп тощо. Що необхідно враховувати при налагодженні системи адаптаційних заходів: адаптація не є одномоментною дією, вона складається із системи заходів (діагностика, співпраця педагогів між собою та з батьками, налагодження доброзичливої атмосфери підтримки у школі/конкретному класі, колективі). Хто потребує адаптації до освітнього процесу:

Номер слайду 16

Шановні колеги, що для вас означає поняття “Безпека”?

Номер слайду 17

Безпека-це:захистзбереженнявідповідальне зберіганняпритулокте, що взято під вартувизначеністьзахищеністьнадійністьдовірапривілейстрахуваннянезалежність

Номер слайду 18

Гідність – це мудрість тримати себе в руках. В. О. Сухомлинський. Людина без честі і гідності стає жорстокою. Народна мудрість. У додатоку до листа Міністерства освіти і науки України від 27.06.2019 №» 1/9-414 «Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н. р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок» ідеться про те, що необхідно «створювати умови для розвитку особистості учня, його життєвих компетентностей шляхом впровадження виховної програми для учнів 7-10 класів з питань протидії торгівлі людьми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» у формі проведення тематичних виховних, впроваджувати гуртки та факультативи для учнів 7 - 10 класів закладів загальної середньої освіти «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» 5. Формування поваги до гідності, прав і свобод людини засобами програми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція»

Номер слайду 19

Запобігання будь-яким формам дискримінації і булінгу (цькування) в закладі, потребує чіткого планування та дій. З чого розпочати роботу над виробленням антибулінгової політики у закладі освіти? Вивчення ситуації: аналіз звернень; анкетування учасників освітнього процесу; аналіз чинників, які найчастіше провокують булінг; проведення просвітницьких тренінгів. Створення робочої групи у складі представників керівництва закладу, педагогічного колективу, батьківської громадськості, практичного психолога (соціального педагога), представника учнівського самоврядування. Розроблення Плану заходів для запобігання булінгу (цькуванню) та будь-яким іншим проявам насилля. Створення безпечного освітнього середовища:безпечний фізичний простір;безпечне емоційно-психологічне середовище;інформаційно-просвітницькі заходи;прописаний порядок звернення щодо булінгу чи інших видів насильства; алгоритм дій для педагогів, інших працівників закладу та адміністрації у випадку виявлення фактів булінгу(цькування).4. Ознайомлення усіх учасників освітнього процесу з антибуліговою політикою та планом заходів із протидії булінгу (цькуванню). 5. Схвалення документу рішенням педагогічної ради, затвердження керівником закладу та оприлюднення.6. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Ситуації:Історія 1 Жінка 65 років, бабуся учениці 8 класу Аліни, поскаржилася своїй сусідці, яка працює завгоспом у школі, на те, що її донька (40 років) погано ставиться до своєї дитини: принижує дівчину, часто піднімає на неї руку. Інколи було таке, що мама виганяла Аліну з дому вночі, і дитина приходила ночувати до бабусі. Жінка забороняє дочці дружити з тими, з ким та хоче. Також принципово не купує того одягу, якого хочеться дівчині, вважаючи, що не можна балувати дітей, пояснюючи тим, що вона краще знає і розуміє, який одяг має носити її дитина. Бабуся намагалася поговорити з мамою дівчини, та даремно – донька веде себе агресивно, ображаючи і принижуючи навіть матір.Історія 2. Дівчинка навчається в закладі освіти м. Київ. Звати її Ярослава. Їй 12 років. Вона звернулася до бабусі зі скаргами про ситуацію у класі: «Мої проблеми почалися після того, як я перейшла на початку навчального року до нової школи. Всі мої однокласники утискають мене, ображають, інколи навіть б’ють. Це все відбувається практично щоденно через те, що я дуже погано розмовляю, бо маю певні проблеми зі здоров’ям. Але ж я в цьому не винна. Я відчуваю, як мої однокласники намагаються вижити мене з класу. Як мені знайти з ними спільну мову? Насправді, я дуже хочу з ними дружити». Бабуся, стурбована станом онуки, разом з матір’ю Ярослави прийшла до закладу освіти, аби повідомити класному керівникові про ситуацію у дитячому колективі.Історія 3. Учень 9 класу Олег на уроках фізики систематично принижує вчительку: грубо до неї звертається, обзиває при всьому класі, використовує при спілкуванні нецензурну лайку.

Номер слайду 30

Розподіл кейсів (ситуацій)жорстоке поводження/насильство;булінг стосовно дитини;булінг стосовно педагогині.

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Номер слайду 34

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
15 листопада 2021
Переглядів
6184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку