У презентації розкрито суть і значення активних методів навчання, проаналізовано теорію і практику впровадження активних методів у навчальний процес та визначено місце і роль активних методів при викладанні економічних дисциплін. Презентація представляє досвід роботи викладача.
Активні методи навчання - це методи, які спонукають студентів до активної розумової і практичної діяльності у процесі оволодіння навчальним матеріалом. Активне навчання передбачає використання такої системи методів, яка спрямована головним чином не на виклад готових знань, їх запам'ятовування і відтворення, а на самостійне оволодіння студентами знаннями і вміннями у процесі активної розумової і практичної діяльності
Гра «Економічний футбол» Група ділиться на дві підгрупи, в яких вибираються капітани. З дозволу судді студент першої підгрупи задає питання студенту іншої підгрупи. В середині підгрупи студент який отримав запитання, може його передати іншому студенту. Така передача відбувається лише один раз. Після отримання відповіді, студент другої підгрупи задає питання студенту першої підгрупи. Якщо відповіді не має, або вона не правильна, вважається що команда забила гол.
Гра ‟Естафета” Студенти діляться на три команди. До початку гри викладач готує кожній команді по одному запитанню і записує на папері. Отримавши запитання, член команди повинен відповісти на нього, поставити письмово інше запитання та передати аркуш паперу іншому члену команди. Враховується правильність поставлених питань та наданих на них відповідей.
Інтерактивна вправа “Перевертні” Студентам роздаються завдання, слова в яких переплутані. Завдання полягає в тому, щоб правильно сказати вислів та пояснити, про що йдеться. Наприклад: Економічна версія прислів'я : Скажи мені, яка в тебе заробітна плата, і я скажу, хто ти Оригінал прислів'я: Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти
Інтелектуальна вікторина Під структурою сільськогосподарських угідь розуміють… Рівень розораності земель визначається як… Трудомісткість виробництва – це… Головне завдання підприємства полягає у….. Обсяг потужностей технічних двигунів і живої тяглової сили являють собою…. Машинно-тракторний парк – це…
Деякі переваги використання методів активного навчання 1. Викладач має можливість раціонально розподілити свій час і більше допомогти студентам зі спеціальними особистісними та інтелектуальними проблемами. 2. Ряд труднощів, пов’язаних з дисципліною, зникає. Студенти на заняттях активні та зайняті справою. 3. Студенти набувають певних навичок, виступаючи в ролі викладача. Навички допомагають їм повірити у власні сили, більше розуміти і поважати роботу викладача. Деякі недоліки використання методів активного навчання 1. Викладачу важко налаштувати студентів на механізм взаємонавчання. 2. Важко контролювати сам процес навчання, при цьому результат не завжди ефективний. 3. На перенавчання студентів потрібен додатковий час, як на вивчення так і на відпрацювання викладачем кожного методу.