У часи Античності, коли краса стала вищим мірилом цінності твору художника, скульптура досягла незвичайного розквіту. Нажаль, багато шедеврів давньогрецької скульптури відомі тільки з римських копій, оскільки оригінали не збереглися.
«Камінь, який сяє»– так перекладається з грецької "мармур". Різновидів мармуру існує багато,та найкращим досі є той, що добували на острові Парос: найчистіший білий,майже прозорий.
Номер слайду 3
Посейдон Мирон - давньогрецький скульптор середини 5 століття до н. е.
Номер слайду 4
Виявляючи в гармонії людського тіла динамічно-напружений початок, Мирон показував красу атлетичної сили або розумної волі, що стримує невтримний порив. Геракл
Номер слайду 5
«Дискобол» давньогрецького скульптора Мирона став найвідомішим шедевром класичного періоду. Греки перемогли персів у Марафонській битві, настав очікуваний мир, і митці , заручившись духом оптимізму, почали створювати нові шедеври у більш реалістичній манері. Оригінальна статуя, виконана з бронзи, зберігається у Римському національному музеї.
Номер слайду 6
Афіна і Марсій.
Номер слайду 7
Поліклет із Аргоса, або Поліклет Старший (грец. Πολύκλειτος) — давньогрецький скульптор і теоретик мистецтва, який працював в другій половині 5 століття до н. е. Апоксиомен
Номер слайду 8
Діадумен" (Атлет, що прикрашає голову переможною стрічкою) - відома статуя Поліклета, була створена в 420-410 рр. до н. е. Не збереглася, відома по копіям.
Номер слайду 9
«Поранена Амазонка», статуя, що зайняла перше місце на знаменитом у конкурсі скульпторів для храму Артеміди Эфескої, була створена в 440-430 рр. до н. е.
Номер слайду 10
Дорифор" (Списоносець) - одна з найвідомиших скульптур античності, работа скульптора Поліклета, втілює т. н. Канон Поліклета, була створена в 450-440 рр.н.е.
Номер слайду 11
Фі́дій (грец. Φειδίας) — давньогрецький скульптор 5 ст. до н. е. Один з найбільших майстрів давньогрецького мистецтва епохи високої класики.
Номер слайду 12
Можливий портрет Фідія в похилому віці
Номер слайду 13
Зевс
Номер слайду 14
Три богині. Кентавр
Номер слайду 15
Афіна Лемнія. Поранена амазонка
Номер слайду 16
Східна частина майстерні Фідія у Олімпії
Номер слайду 17
Праксітель 390 до н. е. — 330 до н. е. — давньогрецький скульптор доби пізньої класики, головний представник новоаттичної школи пластики
Номер слайду 18
Статуя «Гермес» – єдиний відомий шедевр давньогрецького скульптора Праксителя, котрий зберігся до наших днів. Скульптуру було створено близько 343 року до н. е. в місті Олімпія, де вона і зараз зберігається в музеї. Пракситель відомий своїм талантом відтворювати риси обличчя й голови, зокрема волосся. Бюст Гермеса неодноразово досліджували, намагаючись відкрити секрет скульптора. Проте досі будь-які спроби лишаються марними. Гермес із немовлям Діонісом.
Номер слайду 19
Римська копія Афродіти КнідськоїУ створених Праксітелєм образах богів і богинь переважає споглядальний настрій. Скульптор досягає враження ідилічних, одухотворених образів за допомогою надзвичайно тонкої обробки мармуру, віртуозного використання світотіньових ефектів (завдяки чому окремі поверхні плавно перетікають одна в іншу, виникає ефект «вологого погляду»)
Номер слайду 20
Афродіта. Аполон,що вбиває ящірку.
Номер слайду 21
Скопас із Пароса — давньогрецький скульптор, архітектор та художник 4 століття до н. е., чия творчість завершила період пізньої класики. Представник новоаттичної школи, першим серед давньогрецьких скульпторів відмовився від бронзи та звернувся до мармуру. Мелеагр
Номер слайду 22
Битва греків з амазонками.
Номер слайду 23
Скопас звернувся до відображення сильного душевного хвилювання, боротьби страстей. Для їхнього втілення скульптор використовував динамічну композицію и нові прийоми трактування деталей, особливо рис обличчя: глибоко посаджені очі, складки на чолі, привідткритий рот.