Очікувані результати: Актуалізувати, закріпити й поглибити знання про склад і будову атмосфери, різновиди сонячної радіації, характеристики стану тропосфери та їх зміни в часі й просторі; Закріпити вміння читати кліматичні карти, графіки зміни температури повітря, діаграми хмарності та розподілу опадів, рози вітрів. Розвивати навички логічного та образного мислення. Виховувати бережливе ставлення до атмосфери.
Задача 1. Визначте температуру повітря на висоті 2061 м (г. Говерла), якщо біля підніжжя вона становить +26°С. Розв’язання: Відомо, що при піднятті на 1 км температура знижується на 60. Якщо 1 км = 6°С,то 2,061 км = Х°С. Х = 2,061 × 6 / 1≈ 12,4°С. Біля підніжжя 26°С, значить на висоті 2061 м вона становитиме: 26 – 12,4 ≈ 13,6°С. Відповідь: 13,6°С.
Вологість повітря. Розрізняють абсолютну та відносну вологість. Абсолютна вологість повітря показує кількість водяної пари, що фактично міститься в 1 м³ повітря й вимірюється в грамах на кубічний метр, г/м³. Вона прямо пропорційно залежить від температури повітря: що вища температура, то більше водяної пари здатне ввібрати в себе повітря-20ºС 1 г води10ºС9 г води-10ºС2 г води20ºС17 г води-5ºС3 г води30ºС30 г води0ºС5 г води40ºС51 г води. Максимальна абсолютна вологість повітря залежно від температури