Презентація " Багдадська книжкова мініатюра "

Про матеріал
Цікава інформація для розробки уроків. ( історична довідка, факти незвичайні). Презентація може бути неабияким допомічником в розробці уроку.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Багдадська книжкова мініатюра. Декоративно-прикладне мистецтво Близького Сходу

Номер слайду 2

Що таке книжкова мініатюра?Книжкова мініатюра — зроблені від руки малюнки, багатобарвні ілюстрації клейовими й іншими фарбами в рукописних книгах, а також декоративні елементи оформлення цих книг — ініціали, заставки та ін.

Номер слайду 3

Історична довідка. У ХІІ – ХІІІ ст. у Багдаді почало розвиватися мистецтво книжкової мініатюри. Митці ісламських країн перетворили книгу на коштовну річ, предмет, що підкреслював високий соціальний статус власника.

Номер слайду 4

Характерні особливості багдадської мініатюри:проста композиція; ясні та чіткі малюнки та палітра з кількох чистих кольорів; органічне поєднання ілюстрацій та рукописного тексту; відсутність конкретного середовища, у якому відбувається дія; запозичення деяких прийомів виконання ілюстрації у візантійських мініатюристів

Номер слайду 5

Теми книжкової мініатюри До XV ст. персидські художники зображували у своїх творах малюнки переважно на біблійні сюжети, в яких досить вільно розкривали релігійну тему. Загалом книжкова мініатюра зображувала ідеалізоване життя героїв. Такі малюнки служили прикрасами та декоративним оздобленням для книг. Зображені герої ніколи не дивилися прямо в очі глядачеві, їх ідеальними силуетами мали тільки милуватися.

Номер слайду 6

Пейзаж. Окреме місце у східній мініатюрі займали пейзажі. На них — фантастичне синє небо, різнокольорові гори, сріблясті річки, квітучі дерева і, як правило, повна відсутність живих створінь. Подібні зображення навіть призвели до того, що європейці уявляли східний світ як райський сад, сповнений коштовностей та щасливих людей.

Номер слайду 7

«Формула успіху»Зображення будується на основі найтоншого лінійного малюнка й комбінації чистих і звучних колірних плям. Фігури й предмети розташовані на площині аркуша як барвистий візерунок. Умовні прийоми обмежують зображення людини: її пози, жести, передання почуттів підпорядковані канону. Як і в поезії Сходу, у мініатюрі усталився звичай повторювати широко відомі сюжети й художні прийоми. У цьому відбилося традиційне для середньовічної творчості правило. Новий витвір цінувався насамперед за свою єдність із твором уже відомим, створеним раніше.

Номер слайду 8

Що ж так чарує в східній мініатюрі?Світ мініатюри - - це злиття реальності, вимислу й символіки. її образи святкові, сповнені радості життя. Найчастіше перед нами розкішний казковий сад. Разом із тим мініатюра як світське мистецтво була найбільше наближена до реальності. В ісламі в той час дійсно існувала заборона на зображення тварин і людей. Але не слід забувати, що мініатюри створювалися на замовлення й під невсипущим оком перших осіб держави, у тому числі глави мусульманського духівництва.

Номер слайду 9

«Фармакологія»Серед мініатюр, що прикрашали рукописи наукового змісту, як зразок можна назвати «Фармакологію» Діоскорида (давньоримського військового лікаря), ілюстровану 1222 р. художником Абдаллахом Ібн Фадлом. Мініатюри «Фармакології» являють собою двофігурні компози­ції, у яких усі фігури й предмети розташовані в одному плані, па­ралельно площині аркуша.

Номер слайду 10

Аль-Васіт. Аль-Васіт-неперевершений майстер багдадсської школи живопису, відомий як виконавець унікального екземпляра рукопису шахрайських новел - Макам - арабського прозаїка і поета аль-Харірі (1237, Париж, Національна бібліотека). Святкування закінчення рамадану. Розмова поблизу села. Бібліотека в Хульване в Ірані

Номер слайду 11

Султані Джунаїд. В кінці XIV ст. в Багдаді працював тонкий колорист, майстер композиції, мініатюрист Джунаїд Султану. До «Хамси» Хаджу Кермані

Номер слайду 12

Мірза-АліМірза Алі був одним з найбільших перських майстрів XVI століття. З художниками Мухаммад і Шейхом Мухаммадом він дав поштовх подальшої еволюції перської живопису. Своїми напрацюваннями та нововведеннями ці художники підготували грунт для творчості найбільшого художника XVII століття Ризи-йі-Аббасі, яке визначило розвиток перської живопису на ціле століття. Хосров слухає музику Барбада. «Хамса» Нізамі. Цариця Нушабе, впізнала Іскандера завдяки портрету. «Хамса» Нізамі.

Номер слайду 13

Дякую за увагу!

pptx
Додано
31 жовтня 2020
Переглядів
4364
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку