Презентацію було продемонстровано під час проведення батьківських зборів для батьків майбутніх першокласників. Увагу батьків було звернуто на такі питання:
1. Позитивний вплив на адаптацію дитини.
2. Головні правила для батьків.
3. Врахування батьківських особливостей.
4.Як зберегти здоров'я та життєрадісність дитини.
Позитивний вплив на адаптацію дитини. Своєчасність переходу від гри до навчання. Відвідування дошкільної установи. Правильне виховання в сім’ї. Усвідомлення дитиною свого положення школяра. Постановка певних пізнавальних завдань перед дитиною. Підготовка до можливих труднощів і зосередження уваги на тому, що наполегливість і працьовитість допоможуть їх подолати.
Головні правила для батьків. Визначити час спільної діяльності дитини з дорослими (спочатку з батьками, а потім самостійно). Знати темп роботи дитини ( повільне виконання завдання розхолоджує дитину, а надто швидке – створює нервозну обстановку і служить причиною швидкого стомлення ). Часто дітям необхідна допомога в поточній навчальній ситуації . При допущенні помилок дорослі мають зробити так, щоб дитина сама знайшла помилку.
Врахування батьківських особливостей. У швидкої матері може викликати роздратування повільне виконання дитиною роботи. Швидше!Дитина квапиться і помиляється. Агресивний стиль відносин в сім’ї проектується на дитину, з’являється страх бути покараною. Якщо батьки розлучені, утримуватися від коментарів «Ти такий, як батько…». У завжди незадоволених всім батьків росте тривожна дитина.
Як зберегти здоров’я і життєрадісність дитини. Визначити співвіднесення рівня вимог з можливостями учня. Дотримання режиму дня. Потреба у сні – 10 – 11 годин. Дитина щодня має бути на свіжому повітрі не менше 1 – 2 годин. Достатня рухова активність. Правильне харчування – складова успіху. Слух, зір, постава мають бути у центрі постійної уваги батьків.( До вибору книжок треба ставитись особливо уважно).
Поради батькам. Купуйте ті іграшки, які є педагогічно цінними у даному віці. Пам’ятайте про негативний вплив іграшок на психіку та розвиток дітей. Виготовляйте разом з дітьми ігри та іграшки, грайтесь з ними. Цікавтеся досвідом інших батьків у цій справі та використовуйте його в сімейному колі. Спонукайте самостійність дитини у вибору ігор та іграшок. Читайте та обговорюйте казки. Влаштовуйте театральні вистави на основі прочитаного. Оберігайте дітей від ігор та іграшок, пов’язаних з проявом агресії, жорстокості, аморальних вчинків.
Співпрацюйте з педагогами та медичними працівниками дошкільного навчального закладу. Ви дізнаєтесь. Які звуки дитина вимовляє неправильно. Як розвинений мовний слух. Наскільки різноманітний словниковий запас. Як у неї справи з граматичним складом мовлення. Чи вміє дитина складно викладати свої думки і вступати в діалогічне спілкування. Який рівень розвитку дрібної моторики…
Анкетування1. а) Якщо дитина не хоче, її завжди можна змусити.б) Не слід нав'язувати себе дитині, якщо вона чогось не хоче, краще подумати, чому вона не хоче цього робити.2. а) Відмови бувають звичайно у дітей, які не звикли до слова «Треба».б) Насильницькі методи множать на дефекти особистості і небажані форми поводження.3. а) Дітей не повинні цікавити емоції та внутрішні переживання дорослих.б) Емоції дорослих незалежно від їхньої волі впливають на стан дітей, передаються їм, викликають відповідні почуття.
Анкетування4. а) Дитина не повинна ніколи забувати про те, що дорослі старші, розумніші, досвідченіші за неї.б) Співпрацювати з дітьми — означає бути з ним «на рівних», у тому числі співати, грати, малювати тощо5.а) Підкреслюючи помилки дитини, ми рятуємо ЇЇ від них. б) Негативна оцінка шкодить благополуччю дитини.
Анкетування6. а) Роблячи щось, дитина має усвідомлювати, хороше воно чи погане з погляду дорослих.б) Дитина не боїться помилок або невдач, якщо знає, що її завжди приймуть і зрозуміють дорослі.7. а)Дітей треба вчити, указуючи на підходящі приклади. б) У дітей зароджуються комплекси, коли їх з кимось порівнюють.
Анкетування8. а) Дитина повинна постійно бути предметом уваги симпатій дорослих. б)Дитина, оточена усюди симпатією й увагою, обтяжена неприємним переживаннями роздратування, тривоги або страху.9. а) Чим старша дитина, тим важливіші для неї знаки уваги і підтримка дорослих.б) Дитині будь-якого віку для емоційного благополуччя вони необхідні.