Презентація "Билина «Ілля Муромець і Соловей – Розбійник». Ідеал воїна – захисника в билині"

Про матеріал

Ознайомити учнів зі змістом билини; навчити виявляти засоби поетичної мови в билинах ( епітети, гіперболи, повтори); розвивати вміння характеризувати образи билин; вміння виразно читати билини, висловлювати власне враження; виховувати почуття патріотизму.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Билина «Ілля Муромець і Соловей – Розбійник». Ідеал воїна – захисника в билині

Номер слайду 2

Літературний диктант1. Із якого міста виїжджав Ілля? 2. В якому селі жив Ілля? 3. Де зустрів він багато ворогів? 4. Яку посаду пропонують йому люди, коли він переміг ворогів? 5. Хто заблокував просту дорогу до Києва? 6. Скільки років не їздили люди прямою дорогою до Києва? 7. Як свистів Соловей? 8. Якою зброєю переміг Ілля Солов’я? 9. Ім’я київського князя. 10. Чому приїхав Ілля в Київ? 11. Як покарав Ілля Солов’я? 12. Де відбулось покарання?

Номер слайду 3

Експрес-опитування. Що називаємо билиною?Які ви знаєте цикли билин?Як за тематикою поділяються билини?Які ви знаєте билини за типами персонажів?

Номер слайду 4

Складання асоціативного куща богатир

Номер слайду 5

ОЛС “Композиція билин”1. Заспів – може бути відсутній. Прямо не пов’язаний зі змістом, але налаштовує на певний лад.2. Зачин – початок розповіді. 3. Основна частина – розповіді про події і вчинки героїв.4. Кінцівка – завершення розповіді.

Номер слайду 6

ОЛС “Художній світ билин”1. Розмірений, плавний билинний вірш, як правило, не має рими.2. Гіперболи ( перебільшення) при описі усього, що пов’язане з головним героєм билини.3. Постійні епітети4. Порівняння.5. Повтори.6. Вживання слів із зменшувально – пестливими суфіксами. 

Номер слайду 7

Теоретична скарбничка. Епітет – художнє означення, що виділяє, підкреслює характерну рису, визначальну якість предмета, явища, поняття, героя. Анафора – єдинопочаток, повторення одного слова чи групи слів на початку цілого ряду віршових рядків або строф. Гіпербола – засіб художнього зображення, що полягає в надмірному перебільшенні характерних властивостей чи ознак певного предмета, явища або дії задля особливого увиразнення художнього зображення чи виявлення ставлення до нього.

Номер слайду 8

Робота з текстом билини 1 мікрогрупа – виписати епітети;2 мікрогрупа – виписпти гіперболи; 3 мікрогрупа – виписати анафору.

Номер слайду 9

Домашнє завдання. Скласти план характеристики образу Іллі Муромця. Скласти кросворд до билини «Ілля Муромець і Соловей – Розбійник».

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Наталия Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Наталия Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
18 серпня 2018
Переглядів
5459
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку