Тема. Чарівний світ казки Г. К. Андерсена «Снігова королева»Зарубіжна література 5 клас. Підготувала вчитель зарубіжної літератури. Березівської гімназіїМалікова Інесса Григорівна
Номер слайду 2
Казка «Снігова королева» була улюбленою для Г. К. Андерсена. Він згадував: «Із задоволенням писав свою останню казку «Снігова королева». Я до того захопився нею, що вона, ніби танцюючи, вилилася на папері». У дитинстві він дружив із дівчинкою Лісбет. «Із кухні був вихід на горище. Під вікном горища, на водостічному жолобі, що знаходився між нашим і сусіднім будинками, стояв ящик, набитий землею, в ньому росли цибуля і петрушка; це був город моєї матері. Він і тепер ще цвіте в моїй казці «Снігова королева»»,— розповідав у своїх спогадах письменник. А ще вони з Лісбет, сидячи біля вікна, любили прикладати монетки до розмальованого морозом скла й дивитися на вулицю. Колись маленькому Гансові привиділися обриси льодяної жінки. Ось у його творах реальне переплелося з чарівним.
Номер слайду 3
У «Сніговій Королеві» Андерсен розповідає незвичайну історію Герди та Кая. Спробуємо відновити в пам'яті послідовність подій . Розташуйте пункти плану в правильному порядку.1. Зустріч Герди з воронами і королевичем та королівною.2. Герда з північним оленем у мудрої фінки.3. Дзеркало троля.4. Радісна зустріч Герди і Кая в замку Снігової Королеви.5. Зустріч Кая зі Сніговою Королевою.6. Про хлопчика Кая та дівчинку Герду.7. У чарівному саду чаклунки.8. Герда і маленька розбійниця.9. Герда вирушає на пошуки Кая.
Номер слайду 4
Згадайте, яка побудова казка Андерсена. Зачин - викрадення Кая Сніговою Королевою. Основна частина - розповідь про те, як Герда шукала Кая. Розв'язка - перемога над Сніговою Королевою.
Номер слайду 5
«Виправ помилку» Жив на світі один чоловік. Він був дуже добрий. Якось він був у дуже хорошому настрої, тому що зробив собі дивне дзеркало. Це дзеркало мало незвичайну властивість — все негідне і погане зменшувалося в ньому до неможливого, а все хороше і прекрасне виступало чіткіше і здавалося ще кращім. Коли людині спадало щось погане на думку, в дзеркалі з'являлась жахлива гримаса, і чоловік реготав, радіючи з цієї майстерної вигадки. Дзеркало упало на землю і розбилося на тисячу мільйонів, більйонів і ще більше скалок. Деяким людям крихітна скалочка дзеркала потрапляла в серце,— і це було добре: серце перетворювалося на маленьку троянду.
Номер слайду 6
У казках добро асоціюється з красою, а зло - з потворністю. Перед вами два предмета: троянда і сніжинка. З чим вони асоціюються?(Записати в зошити слова-асоціації) Троянда - символ краси і тендітності, символ тепла, пам'яті. Саме завдяки трояндам Герда згадує про Кая, перебуваючи в саду у чаклунки. Троянда - це той місточок, який пов'язує двох героїв: Герду і Кая. Кай захоплюється трояндами. Коли скалка потрапляє до ока Кая, він не звертає уваги на троянди і віддає перевагу сніжинкам. Кай говорить : «Дивись, як досконало зроблено!.. Яка точність! Жодної кривої лінії. Якби вони ще й не танули!»
Номер слайду 7
- Як виглядає Снігова Королева?- Який замок Снігової Королеви? А що означає слово «вічність»? Звернімося до тлумачного словника. Вічність - плин часу, що не має початку й кінця.
Номер слайду 8
- Що таке антитеза? Особливістю побудови казки «Снігова Королева» є те, що автор застосовує в тексті прийом антитези. Знайдіть приклади антитези в тексті казки.
Номер слайду 9
Як відомо, в казках мають бути якісь фантастичні речі, події, явища. Фантастика вплітається в тло казки, стає її невід'ємною частиною. Зараз ми пригадаємо, що в казці реальне, а що - фантастичне.
Номер слайду 10
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} РЕАЛЬНЕ ФАНТАСТИЧНЕЖиття міста;бідність багатьох героїв казки;побут сім’ї;зміна пір року;зимові розваги дітей;побут принців та принцес Троль, його учні; чарівне дзеркало, що спотворює світ; перетворення серця на крижину; Снігова королева; бабуся-чарівниця; звірі, птахи, що говорять; сни, що блукають у палаці; сніжинки-кури.
Номер слайду 11
Кай та Герда жили в гармонійному світі, сповненому любові. Троянди — символ їхнього щасливого дитинства, їхньої дружби, любові одне до одного, до оточуючого світу: «… батьки часто дозволяли хлопчику та дівчинці ходити один до одного в гості по даху й сидіти на ослінчику під трояндами. І що за веселі ігри влаштовували вони тут!» Творче завдання Дайте письмову відповідь на питання (3-4 речення) Яку роль відіграють троянди в казці, як автор описує ці квіти протягом всієї казки?
Номер слайду 12
Андерсен одного разу сказав « У мене безліч матеріалу, іноді мені здається, що кожен паркан, кожна маленька квіточка говорять: « подивися на мене, і тобі відкривається історія усього мого життя». І варто мені так сказати, як у мене вже готова розповідь про будь-кого з них. Найдивовижнішою казкою є саме життя». Важливо вміти побачити незвичне у звичайнісіньких речах, предметах, явищах. А це властиве лише людям з багатою творчою уявою.
Номер слайду 13
Домашнє завдання. Яке б ви придумали продовження казки «Снігова Королева» після повернення Кая додому. Напишіть 3-4 речення.