Урок "Фольклор - усна народна творчість"

Про матеріал
Форми і методи роботи : робота в мікрогрупах, опрацювання статті підручника, бесіда, робота в зошитах, робота з ліьераьурознавчими трмінами
Перегляд файлу

Урок зарубіжної літератури , 5 клас

Тема. Фольклор – усна народна творчість .

Мета : перевірити рівень засвоєння учнями матеріалу попереднього року; наголосити на значенні літератури і фольклору для духовного життя людини; сформувати в учнів знання про фольклор та його жанри; дати початкове поняття про причини появи спільних елементів у фольклорі різних народів світу; вчити п’ятикласників працювати в творчих мікрогрупах; збагачувати духовний світ дитини істинами народної мудрості.

Обладнання : матеріали для проведення вправи “Знайди помилку!”, виставка різних видань фольклорних творів народів світу.

Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

Актуалізація навчальної діяльності.

  • Ознайомлення учнів з результатами анкетування, здійсненого на попередньому уроці
  • Бесіда за матеріалами попереднього уроку
  • Що вивчається на уроках літератури ?
  • Які інші шкільні предмети найбільш близькі до зарубіжної літератури ? В чому їхня відмінність ?
  • Чому літературу називають скарбницею духовних багатств людства?
  • Що таке національна література ? Наведіть приклади .
  • Яку літературу називають всесвітньою ?
  • Яка роль перекладачів у всесвітній літературі ?
  • Робота в мікрогрупах (у які учні об’єднуються на основі спільних інтересів до творчості того чи іншого письменника, літературного твору) за інтерактивною технологією “Знайди помилку!”

Учасники групи мають виправити помилки у визначеннях, попередньо написаних вчителем на аркушах паперу (можна навіть зазначити їхню кількість). Бажано, щоб серед промилок були і явні помилки, і типові, і малопомітні, і навіть одна така, яку дуже важко знайти. Виявлення такої помилки може свідчити про глибоке знання предмета учнем.

Правильні визначення учні записують до робочих зошитів.

Матеріали для виявлення помилок.

  • Національна література – сукупність усіх національних літератур.
  • Всесвітня література – література певного народу.
  • Оригінал – текст, на який роблять переклад.
  • Переклад – твір, з якого роблять переклад.
  • Епіграф – влучний вислів, афоризм або уривок літературного твору, який подають наприкінці художнього твору або після його частин, щоб не підкреслювати тему або основну думку, не налаштовувати читача на його сприйняття.
  • Афоризм – коротке судження, що не містить глибокої думки.
  • Спікери мікрогруп ознайомлюють клас з результатами своєї роботи.

Робота над новою темою

  • Робота з літературознавчими термінами.

Фольклор (“народна мудрість”, “народні знання”) – усна народна творчість.

  • Усна подорож книжковою виставкою, на якій представленні різні видання фольклорних творів.

Увага учнів звертається на різноманітність жанрів фольклору; прислів’я, приказки, казки тощо, на духовні цінності, втілені у фольклорних творах, на те, що вони є джерелом народної мудрості. Наводяться приклади. Підкреслюється значення фольклору для розвитку літератури.

  • Розповідь вчителя про історію вивчення фольклору.
  • Робота зі статтею підручника “Усна народна творчість(фольклор)”.
  • Бесіда за матеріалами статті підручника.
  • Коли почалося вивчення фольклору?
  • Розкажіть про походження слова “фольклор”.
  • Імена яких вчених-дослідників фольклору ви можете назвати ?
  • Як називають вчених, які збирають і вивчають твори фольклору ?
  • Наведіть приклади літературних творів, що ґрунтуються на фольклорі.
  • Яке значення має фольклор для духовного життя людства?

Висновок : фольклор, як складова літератури, її основа, є скарбницею духовних багатств людства.

Домашнє завдання : Опрацювати матеріали підручника. Записати до зошитів, вивчити й запам’ятати значення поняття “фольклор”, вміти назвати його жанри.

З.В.Бібік,

Вчитель зарубіжної літератури Олешнянського ліцею ім. С.Ф.Русової,

Чернігівська область

docx
Додав(-ла)
Бібік Зоя
Додано
15 січня 2023
Переглядів
472
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку