Урок зарубіжної літератури , 5 клас
Тема. Фольклор – усна народна творчість .
Мета : перевірити рівень засвоєння учнями матеріалу попереднього року; наголосити на значенні літератури і фольклору для духовного життя людини; сформувати в учнів знання про фольклор та його жанри; дати початкове поняття про причини появи спільних елементів у фольклорі різних народів світу; вчити п’ятикласників працювати в творчих мікрогрупах; збагачувати духовний світ дитини істинами народної мудрості.
Обладнання : матеріали для проведення вправи “Знайди помилку!”, виставка різних видань фольклорних творів народів світу.
Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
Актуалізація навчальної діяльності.
Учасники групи мають виправити помилки у визначеннях, попередньо написаних вчителем на аркушах паперу (можна навіть зазначити їхню кількість). Бажано, щоб серед промилок були і явні помилки, і типові, і малопомітні, і навіть одна така, яку дуже важко знайти. Виявлення такої помилки може свідчити про глибоке знання предмета учнем.
Правильні визначення учні записують до робочих зошитів.
Матеріали для виявлення помилок.
Робота над новою темою
Фольклор (“народна мудрість”, “народні знання”) – усна народна творчість.
Увага учнів звертається на різноманітність жанрів фольклору; прислів’я, приказки, казки тощо, на духовні цінності, втілені у фольклорних творах, на те, що вони є джерелом народної мудрості. Наводяться приклади. Підкреслюється значення фольклору для розвитку літератури.
Висновок : фольклор, як складова літератури, її основа, є скарбницею духовних багатств людства.
Домашнє завдання : Опрацювати матеріали підручника. Записати до зошитів, вивчити й запам’ятати значення поняття “фольклор”, вміти назвати його жанри.
З.В.Бібік,
Вчитель зарубіжної літератури Олешнянського ліцею ім. С.Ф.Русової,
Чернігівська область